Tom Topp: Ja så är det ja. Är det någon back som jag verkligen vill ha hit så är det Christian Jaros. Honom har jag fastnat för. En defensiv högerfattad back som dessutom är snabb.
9386: ypperlig? På vilket sätt har han utmärkt sig i sportkommitén och tidigare i styrelsen? Måste betyda att Timrå inte fick napp av något av intresse utifrån. Ett svaghetstecken.
Olli Nomadinen : Kan bara instämma, usch så trist om det stämmer. Speciellt som det nämns här att detta typ har testas tidigare med tveksamma resultat. Kapanen kändes ju helt klockrent...
9386: Synar dina kort ! Om du (mot förmodan ) sitter på riktig info kommer Linkan bli assisterande till Robban denna gång? Alltså en twist på den framgångsrika perioden med dessa herrar förra gången.
9386: Hmm Robert Carlsson alltså. Ja det var då ingen djärv satsning eftersom han redan sitter i sportkommitéen. Man hade ju hoppats på någon utifrån som varit ifrån klubben ett tag och kan bidra med ny input jämfört med det vi redan har. Men men, han verkar vara en bra snubbe och har säkert mycket kontakter.
josha840: Ja deras målvakter och backar är bättre än våra. Just dom delarna är oerhört viktiga att dom funkar, vilket visade sig säsongen som var. Vi var faktiskt bättre än LHC framåt, men dom hade en någorlunda fungerande defensiv och målvaktspel som gjorde att dom undvek kval.
Så det gäller verkligen att vi kliver upp flera nivåer när det kommer till det defensiva spelet och spelet i mittzon.
9682: Sedär, änligen fick man veta upphovet till Docenternas "Varma öl o kalla element". Apropå det så fnns ju fler"hockeylåtar" av Docenterna, I "Förbannat kall" så omsjungs Sundsvall Hockeys ishall. youtu.be/8LfjJeCU6js
8179: Jag tycker bortastå är väldigt bra, definierar man sig som ett slags djur bara för att man uppfattar omgivningen som en bur så är det nog inte "buren" som är felet. En bur med fallskydd och öppna dörrar, nä det här med att göra en höna av en fjäder. Sämre var det i Brynäs där man missade en halv zon för nån jävla skiljevägg
Det ska inte vara kul att åka hit som supporter, men inte pga bortastå är dåligt. Det ska vara för att det är en sån jävla bra atmosfär här och ett jävla tryck.
Rallarn: Men jaa, det är en del i att vara bortalag och supporter.
Bortastå är bra där den är, det är dom här höga stolparna som gör att folk tror att det är en bur. Så kapa dom. Kolla bortastå hos vita hästarna, där är det inhägnad hage om nåt. Markplan hos Almtuna är väl inte överdrivet kul heller. HA förvisso, men ändå. Finns exempel i SHL oxå.
NHC är för OSS, det är vår lada, det SKA inte vara kul att åka dit. Jag skiter fullständigt i vad andra supportrar tycker, stanna hemma eller lyd. Det är inget jävla spa med snittar och Moët ni kommer till. Det är Timrå! Välkommen.
Hassan: Enligt hemsidan görs ju nånting även där "OBS! Vissa delar är avstängda pga ombyggnation men det blir någonting att se fram emot till säsongsstarten i höst i stället."
TiKTenkrat: Man byter till exempel kylanläggningen och en del ventilation. Inte så sexigt men behövligt. Tror inte det byggs om något när det kommer till publikutrymmena.
Hffdsf: Borta-supportrarna bör infinna sig på anvisad plats, vill man inte supporta sitt lag för att man tycker det är dåliga platser så säger det en del om supporterskapet.
Barkborren: skulle ta ett år för dom att bygga så som västra stå skissat fram. Jag var ute tidigt med detta också, mest för att bygga konferens och kontorslokaler mellan Lillstrimma och NHC. Eventuellt ett lite större gym där i krokarna också så slipper man trängas. Och vid västra stå så bygger man upp mellan 5-10 rader. Det kommer bli större publik nästa säsong, var så säker!
DenRöda: En helt annan fråga. Jag läste att vissa delar av hallen skulle vara avstängda på öppet-hus pga ombyggnationer.
Är det någon som har koll på vad dessa ombyggnationer är för något? Och vad ser ni för rimliga önskningar till ombyggnationer?
Det enda jag önskar är att försöka flytta ner borta-stå. Även fast jag själv tycker platserna där uppe är bra men hela supportersverige har ju totalsågat det (med förståelse) och vi får sällan mycket folk där... Antingen tycker jag att man försöker skapa en ståplats likt den tidigare i Jönköping, precis bakom målet, eller gör som i Leksand och tar en del av hörnet vid skarven sektionen I - J.