1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2323898 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
eliassjo : såvitt jag vet så är han bara påväg från KHL iom omständigheterna där. Inget om Timrå där. Vi behöver en storväxt målvakt iallafall känner jag.
Låst ämne

DenRöda: Var väl nån som skrev om Matson som rykte igår?
Edit såg inlägget nedanför nu.
Låst ämne

DenRöda:

Hellberg är väl ledig eller är det en helt orealistisk värvning?
Låst ämne

mattias - 74: Pengapungen är nog inte hur stor som helst.
Man undrar ju mest hur vi ens har råd med Wedin, Emil.P, Lander, LaLeggia, Rattie och Hanzl till att börja med. 🧐
Låst ämne

Sputnik: Det blir mycket påhittade rykten när det kommer till spelare som spelat hos oss. Tror inte matsson är en målvakt för oss faktiskt. Hade hellre sett en målvakt som är mellan 21-25 år som verkligen är på g uppåt och kan utmana Johansson.
Låst ämne

Sputnik: Lander, Pettersson och Wedin hade garanterat haft högre löner i andra klubbar! Dock så lär dom ha ”bra” betalt. Men inte några överjävligt summor, det är vad jag tror.
Låst ämne

DenRöda: Ja känner samma. Ser man till hur JJ presterat sista tiden så kör jag hellre på Lovande målvakt från HA, likt Juel och Marmenlind denna säsong.
Spara in pengar på den fronten då övriga laget lär se till att det finns en solid defensiv grund redan.
Låst ämne

Sputnik: Wedda, Emil och Lander tror jag garanterat kommer spela för mindre än sitt marknadsvärde till en början och att lönen höjs år efter år i takt med att vi blir en mer etablerad klubb och får in stabilt med intäkter
Låst ämne

Sputnik: Där hade ju Dichow passat oss egentligen. Men han drog ju till Frölunda..
Låst ämne

Puckat: Precis min tanke, de är lite kontrakten alla hemvändare i FBK signerade.
Låst ämne

8179: 5 års kontrakt så det lär vara stegrande lön som gäller för varje säsong vi är kvar i serien.
Låst ämne

eliassjo : tror det kommer från Tomas Roos på Aftonbladet ifrån början
Låst ämne

DenRöda: Tycker J.Mattsson är ett alldeles ypperligt namn för oss. Har samlat på sig mycket erfarenhet sedan han var här senast och är väl i ungefär samma klass som J.Johansson. Kostar nog inte skjortan heller
Låst ämne

Puckat: Får jag bara bryta in och kommentera Nubben-gate lite kort?

Jag hoppas på två saker.
1) att vi (om Hv71 går upp) uppmärksammar Nubben med ett tifo när han återvänder hem, och
2) att Nubben skriver en bok.

Lycka till Nubben!
Låst ämne

Tack för ALLT Nubben 🙏😍
Vi älskar dig 😍🎉
Lycka till och välkommen tillbaka 🙏🎉
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🍾🎉🥳
Uppladdat:

0x600-ce14a784-4884-4ed4-b9ba-3896722e498b.jpeg

Låst ämne

HV supportrar redan tveksamma till rekrytering av Nubben, dom anser att han aldrig byggt vinnande lag innan.... Told you
Låst ämne

Läktarproffset: Ja tror nog samma. Är väl säsongen 23/24 sponsorpengen går upp till typ 60 mille med?
Låst ämne

SMÅLAND: Klassisk porträttbild på Nubben haha
Låst ämne

Man är så stolt å glad idag vilken känsla
Låst ämne

Dr.Krykov: Fuskat? vad yrar du om?
Låst ämne

Sputnik: Mer troligt fast det beror på hur andra lag värvar också.
Låst ämne

Stort Grattis Timrå!
Det var ni väl värda !!

Nu har ni en underbar silly season att njuta utav :)

( Hoppas vi ses nästa säsong )
Låst ämne

Wilhelmsson: Du vet mycket väl vad jag pratar om.
Låst ämne

Nu har det lagt sig lite. Jävligt skönt att jag hade så fel ang denna säsong och pajkarna löste detta.

Jag har gnällt högt och lågt på mycket i timrå (nubbs, Freddan, alvarez mm). Men jag står fast vid att gnället varit befogat och när vi summerar säsongen så gjorde nubben det vi många krävde av honom. Ignorerar vi tidslinjen och tittar på resultatet gör han en fläckfri säsong ändå.

Nu när det är bekräftat att nubben lämnar känner jag ändå bara vemod för stunden. Men ska timrå ik någonstans behövs just den här förändringen. Och vi har så himla mycket att tacka nubben för. För att utvecklas krävs det att gå obekväma vägar och utamana sig själv!.

Nu är äntligen den här känslomässiga stormen över och det ska bli skönt slippa hockey ett tag!

Silly season tycks bli kanon! Tack för allt!
Låst ämne

eliassjo : Nooky. Har inte läst det själv nånstans.
Låst ämne

Sputnik: Dichow i KIK som backup till JJ
Låst ämne

Gorkyman: Såg att han var klar för Frölunda tyvärr
Låst ämne

Gorkyman: Tack för denna säsong. Hörs i SHL till hösten.
Dags att prioritera om hemmavid :-)

En man sitter hemma och kollar på TIK - DIF när hans fru frågar:
– Kan du fixa lampan i hallen?
Han tittar snett på henne och säger:
– Ser jag ut som en elektriker?
– Men kan du fixa kylskåpsdörren då?
– Ser jag ut som en kylmontör?
– Jaha, men du kan väl åtminstone fixa trappsteget vid ytterdörren?
Då säger mannen:
– Jag är ingen snickare heller och fixar inga trappsteg! Ser det ut som om det står Järnia i pannan på mig? Jag har fått nog, jag går ner till puben.

Han går till puben och dricker några timmar och börjar få dåligt samvete och bestämmer sig för att gå hem och laga de trasiga sakerna. När han kommer hem märker han att trappsteget är lagat, att lampan i hallen fungerar och att kylskåpsdörren är hel.

– Älskling, hur har det gått till?
– Tja, efter att du hade gått satte jag mig på trappan och grät lite. Just då passerade en ung man och frågade vad som var fel. Och jag sa som det var. Han erbjöd sig att fixa alla sakerna om jag antingen hade sex med honom eller bakade en kaka.
– Så vad valde du?
– Men hallå… Ser jag ut som en konditor eller?!
Låst ämne

SebastianH: kommer att sakna Nubben . Hans hemliga dröm är eller var att göra Timrå till svenska mästare. Lycka till Nubben och för mig är du den bästa sportchefen i SHL.
Men jag förstår att han vill lämna efter all skit han fått utstå denna säsong trots alla kanonvärvningar som hjälpte oss kvar i SHL.

Heja Timrå
Låst ämne

Veteranolle: Den drömmen kan bli sann, eftersom att han kommer att hålla tillbaka HV på en lagom 8:e plats ett par år eller så. För att inte utmana Timrå i toppen.
Låst ämne

Öndulat: glöm inte våran JonteD här på forumet. Han kunde få vara ordningsvakt på arenan som den krigare han är.💪
Låst ämne

Veteranolle: Skit å skit. Ingen kan väl påstå att hans lag var på väg mot play in.
Jag tycker att Nubben generellt är jäkligt känslig mot kritik.
Det märks på att han ofta vill trycka tillbaka något surt.
Nä, lämnar han för att han fått kritik så är han fel man på jobbet. Beröm å kritik är som ler och långhalm i den rollen.
Tror inte smålänningarna kommer att behandla honom bättre om han inte levererar.
Låst ämne

Gorkyman: Dichow imponerar inte nå värst i andra perren idag i alla fall, felplacerad. Har inte sett honom övrigt men får väl anta att han är hyfsad med tanke på att KIK gått så pass bra.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Är beredd att lite hålla med. Han har lite ibland känts som en envåldshärskare i många fall. Jag har rätt, alla andra har fel. Ni vet inget.

Dock ska allt han gjort för klubben inte på nåt sätt förringas. Tvärtom hyllas å det grövsta! Hade gärna sett han kvar i nån form av mentor-roll i embryot till förändrad organisation och allmän mysgubbe och proxy mot agenter och kontaktnät. Men nu får han önskas all lycka till.

För övrigt hoppas jag att man inte bara tillsätter en sportchef utan att det blir ett mer nytänkande batteri innehållande scout, analytiker etc som tillsammans bygger ett lag. Ett genomtänkt lag, inte bara utifrån vem en spelare är. Hitta roller och positioner på förhand att fylla, det som var framgångsreceptet nu i kvalet. Optimera mera.

Varför inte särskilja på isträningscoach, matchcoach och taktiker också, som harmoniserar ihop, när jag ändå håller på. Ingen kan vara bra och bäst på allt.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Nu när röken skingrat sig, så är det lite lustigt att kolla vem som tagit hit våra nyförvärv i år.
Zajac, Laleggia, Rattie, Paign, är alla ”polare” till Anton Lander.
Nubben värvade Rajamäki, E Andersson, Hanzl, Alvares och han från Västervik.
Har jag glömt ngn?
Låst ämne

KulltorpsOlli: Nån gick bom på Bohm
Låst ämne

Chrille: Just det, och Tim Eriksson.

Kan man summera det så att Nubben gjorde 2,5 bra värvning? Hanzl, Erixon och Andersson
Låst ämne

hade vi åkt ur...skyllt allt på nubben
nu gick han..med flaggan i topp
...ny sportchef...
nån som har anknytning till föreningen el inte?
hm*svår fråga
Låst ämne

KulltorpsOlli: Åberg.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Så du menar på allvar att detta är din bild av Nubbens heltidsjobb?
Låst ämne

Octagon: Det har jag väl aldrig sagt. Reflekterade bara runt Nubbens värvningar i år.
Om du hade läst mina inlägg från igår så hade du sett min ångest över att vi tappar Nubben.
Han har ju gjort massor för Timrå IK. Enormt hjärta för Timrå.

Men det innebär ju inte att man inte kan granska han lite kritiskt.
Låst ämne

Sputnik: För den lönen en katastrofvärvning enligt mig.
Låst ämne

Dörren är inte stängd för Paigin!
Uppladdat:

0x600-screenshot20220403-21371901.jpg

Låst ämne

KulltorpsOlli: Men herregud. Det är ju bara helt rätt av Nubben att nyttja Anton. Vore väl jättedumt att inte använda sina kontakter? Det är väl en del av sportchefsjobbet och något han gjort bra, enlig mig. Sedan har inte alla värvningar blivit succé, men ingen kan säga att flertalet av dom visade klass när rollerna blev tydliga och det gällde som mest. Däremot var beslutet att ha delat ledarskap bevisat dåligt och helt fel. Att göra fel val kring tränarfrågan brukar ofta bli kostsamt, men definitivt inget unikt flr en sportchef eftersom flertalet coacher i svensk elithockey får sparken varje säsong. Man kan vrida och vända på allt möjligt och tycka om enskilda saker, men i mina ögon är Nubben i stort en sällsynt typ av ledare och en underbar profil som bör hyllas enormt för allt han gjort och betytt för Timrå IK.
Låst ämne

Grabola: härligt att någon tar snacket med pagge. om jag ser honom ute ska jag greppa tag honom i nacken och ge ett ultimatum. "timrå or putin, make your choice"
Låst ämne

russkiy medved blyat: Skönt de kommer från dig Ryssen! Du vet nog bäst
Låst ämne

KulltorpsOlli: Absolut, det har du helt rätt I. Att granskas kritiskt får alla inom elitidrott vara beredda på, spelare som ledare.

Kommer, precis som du, sakna hans person. Det är något visst med Nubben. Går inte att komma ifrån. Med det sagt ser jag ändå med tillförsikt fram emot att se vad det blir för lösning härnäst. Allt har sin tid och kan bara hoppas att detta blir bra för båda parter!
Låst ämne

KulltorpsOlli: Om Lander, Pettersson och Wedin är klar undra vem som värvat dem!
Låst ämne

PontusPilatus: Instämmer. Jag vill gärna se Nubbens väst upphängd i taket!
Äras den som äras bör… dessutom går allt vidare… även i Timrås liv o Nubbens… ganska enkelt men ändå så logiskt efter 25 år.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Läste nyss intervjun med Nubben på ST.
Han säger att Timrå kommer få ett grymt bra lag i SHL kommande säsong och att han gärna kommer på guldfirande om ett år eller 2 (lite skämtsamt såklart)
Men ändå, med 2-3 luckor till att fylla (enligt honom då resterande ska vara klart) så känns det jävligt spännande nu. Så här spänd på en SHL säsong var det fanimej länge sedan man var!
Låst ämne

« · 2323898 · »

FATAL ERROR! The page could not be loaded. Try again...