1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2324983 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
bar mofftak: Är du riktigt säker på de????
Låst ämne

Sputnik: vet inte hur de räknar men där ingår med stor sannolikhet många som kanske inte blir kvar. Jag har däremot dålig koll på hur bred trupp de tänker starta med.
Låst ämne

JonteD: Snart i en ishall nära dig 😁
Uppladdat:

0x600-screenshot20220404-191218facebook.jpg

Låst ämne

8281: många var kanske fel ordval men mer än en :)
Låst ämne

Olli Nomadinen : De hoppas vi alla på elr hur alla TIMRÅITER!!!!!
Låst ämne

Olli Nomadinen : ja nr 57 i a f, nr 54? Hoppas kan man ju alltid
Låst ämne

Boyce skulle väll kunna bidra till laget som en del av den nya sportsliga ledningen. Stämningen och gruppkänslan och ligga nära laget blir hans uppgift medans en annanperson ihop med Boyce är den som scoutar och signerar kontrakten. Med två personer ser jag också en bättre balans så även det kan läggas mer tid och kraft på juniorlagen, då vi framöver kan slussa in juniorer i parti och minut!
Låst ämne

OlliJanne: njaee, skulle Jonte komma hem och spotta in poäng ett par år och bygger på sig mer muskler så tror jag nog att han kommer få chansen igen. Jag hoppas verkligen han kommer hem om han "bara" får ett tvåvägskontrakt.
Låst ämne

Gooode: Sponsorbiten är betydligt mer svårmanövrerad nu än för sisådär 15-20 år sedan. SCA kommer inte kasta pengar över Timrå utan vidare som man gjorde en gång i tiden. Nu är det ju mer i projekt som Teamsters och liknande som många företag vill vara med och stötta. Att det finns ett damlag är också superviktigt. Vill man ha den riktiga degen så måste det vara privatsponsring.

Någon av oss härinne behöver uppfinna minecraft 2 eller spotify 2 alternativt skriva om Larry Potter, Vem hugger på den bollen?
Låst ämne

9386: Han får ju inte så mkt istid numera men han e ju bra när han lirar och han har ju haft en del skavanker och han käkade puck för nåra matcher sen så vi får hålla tummarna och tårna för att han får ett tvåvägskontrakt!!! Jag ser alla matcher med SJ så ni vet!! Bara tänk ooomm han kommer!!!!!!!😇😇😇👍
Låst ämne

Luleå har ju värre klack än Oskarshamn när det gäller tacklingar :/
Låst ämne

Wedin
Rattie
Lander
Emil P
Dahlen
Hartmann
Lundin

Det verkar ganska bra det!

Men vad kommer europeiska och transatlanternas bojkott av KHL innebära för övriga lag?
Låst ämne

söder över: Vetefan, tänker att många trupper är väl rätt färdiga så det lär inte hagla in massa khl-proffs i varje lag iaf.
Låst ämne

Någon annan som kollar på Luleå-Örebro? De zoomade precis in pappa Hardegård som stod och dansade på läktaren haha. Snuskigt lik grabben sin
Låst ämne

Jåkkinen: Läste en plusartikel från Aftonbladet tror jag det var.
Det kan dröja med KHL spelare till SHL lagen då de försöker safta ut så fet lön som möjligt pga de uteblivna lönerna i KHL nu i början av silly i allafall. Frågan är hur det blir med transatlanter etc.
Låst ämne

söder över: Hanzl med 🙂
Låst ämne

lungan: Faan va jag skulle vilja ha Örebros tränare i Timrå en mycket bra och sympatisk person och tränare som har huve på skaft han ger energi och förtroende till allt och alla!!!!!!
Låst ämne

palleparling: Jonte har ju verkligen lyckats i sitt första år i NHL har ju fått stort förtroende men men kommer han hem så kommer han att leverera de kan ju alla att fethajja!!!!
Låst ämne

Jåkkinen: mm hoppas du har rätt! Det vore kul att få tillhöra toppen av toppen!

Men minns lock out och lex Modo…

Rätt som det är börjar någon skitklubb som typ Oskarshamn öppna rysskranen och vips hakar någon jäkel på och så sitter vi där…

Med en frw-sida som ändå goooooott och väl mäter sig med övriga men backsidan och mv finns kanske en risk att det inte riktigt hänger med med lite otur…

Den som lever får se.

Det känns jävligt bra iaf!

Jag hör till skaran som får konstatera: truppen i år höll.
Nubben ska inte skämmas.

Ante duger!

Spelarna duger.

Jag är lite ledsen att man inte fick ihop det tidigare.

Särskilt för oss supporters men även för spelarna själva!

Nu sitter man här i soffan och längtar till försäsongsmatcherna där en antydan av vad som komma skall dyker upp!

Jag sitter här och tänker redan…

Innan laget är komplett och föreningen själv bekräftat väääääldigt lite så sitter jag ändå här och tänker: nu jävlar!

Hahaha!

Älskar denna sport och detta TIMRÅ IK

Lungan: ja!!!!! För faaaan Hazze med ju!
Låst ämne

JonteD: Om han verkligen har lyckats så lär han väl fortsätta där borta?
Låst ämne

Jåkkinen: Ja och verkligen lyckats är väl dn defenitionsfråga.
Fick en hyffsad start och mattades av, men det är en vanlig reaktion bland rookies kan jag känna. Vet inte varför men har en vag känsla av att Dahlén kan spela i Timrå kommande säsong. Inget jag förväntar mig givetvis utan utgår ändå från att han spelar NHL nästa säsong. Han får bli en bonus i så fall. 🙏
Låst ämne

JonteD: kan inte du ta och prata med han, vi Timråfans längtar efter han. Vi vill ha våran Jonte hem igen. Han kan komma hem och spela om ett SM guld. Som Bengan Gus gjorde. Hälsa det😁👌
Låst ämne

Sputnik: Tror inte Jonte kommer tillbaka nästa säsong. Han vill nog ge NHL ett rejält försök. Han har ju blivit petad vissa matcher, men senaste tiden dykt upp igen, så jag tror ledningen i SJ tror på honom och vill att han ska stanna. Sen om något/några år vet man aldrig, tror säkert att han inte är sen på att återvända när han känner att han gett allt han kan för att slå sig in i NHL. Man ska komma ihåg att väldigt få spelare får chansen i NHL och ännu färre blir etablerade spelare så det är inte fy skam det han lyckats med hittills.
Låst ämne

Sputnik: Sen på tal om nyförvärv så ser jag både Rattie och Hanzl som sådana. Nu vet man vad som krävs i SHL, man har tryggheten i föreningen och kommer inte behöva dra ett lika stort mentalt lass nu när hemvändarna med Lander i spetsen kommer hem. Tror både Hanzl och Rattie kommer öka sin poängproduktion. Om Rattie får behålla sin PP position då vill säga, men vore riktigt klantigt att ta bort en av de bästa PP skyttarna i ligan kan man känna..

Nu kommer vi däremot kunna mönstra 2 riktigt bra PP formationer, det kommer kunna utgöra ett ännu större hot.
Låst ämne

Jåkkinen: är kanske HA laget som drar vinstlotten när man blir färdig med säsongen sent och få spelare på kontrakt med många KHL-spelare arbetslösa...
Låst ämne

thorwald: Nej Jonte är en megabonus i min bok i så fall.
Vi kommer ha ett riktigt bra lag, med eller utan Jonte ändå. 🙏
Låst ämne

JonteD: om han trivs därborta hoppas jag han kör på några år till för att etablera sig och leva sin dröm. Sedan kan han komma när generation Lander/wedda lägger trunken på hyllan ! Jag unnar Dahlén det .
Låst ämne

Sputnik: vad vill du ha in för backar? Jag tror att Westerlund lämnar. Vi behöver nån riktigt bra tvåvägsback om vi ska vara bra med
Låst ämne

Scoooby11: Skulle ju gärna behålla Westerlund då han är riktigt solid. Förstår dock att han kanske testar vingarna på annat håll då han blev åsidosatt ganska länge denna säsong. Försvinner han så är ju dock Eronen högerskytt, men ser gärna en högerskutande till för att ge ännu en dimension. För kan känna att vi saknat en dimension på backsidan med endast en högerskytt i år. Skulle Kinwall komma på andra tankar så skulle man ju inte klaga. 😅

Defensiva backar har vi ju i Erixon,Didde och Svensson.
Ser gärna mer modern puckskicklig back in som är trygg med puck och kan få igång spelet snabbt.
Låst ämne

9386: Ska nämna de för honom men jag tror att att han redan vet de!!!!
Låst ämne

Sputnik: aa, vet att Westerlund vill testa annat, men han Eronen verkar ju vara en offensivare back å det är ju Laleggia oxå, så dem i varsitt backpar med typ Erixon och Didde, vad vill man då ha till svensson?
Låst ämne

Scoooby11: Svensson kan spela själv han. Inga problem.
Låst ämne

Hassan: hahaha vi kör med 5 backar å när han är inne så spelar han ensam
Låst ämne

thorwald: Vi får väl se vad som händer jag vet att han är sugen på Shl men men....!
Låst ämne

Scoooby11: Man spelar ju oftast på 3 backpar. 😁
Didde-Laleggia
Erixon-Eronen
Svensson-ny puckskicklig back

Carlson kommer få svårt att få speltid då han inte räcker till riktigt, så tror han bryter.
Så kanske behövs värvas ännu en back tror jag
Låst ämne

Sputnik: klart jag vet att man oftast spelar på 3 backpar, det jag undra vem man ville ha till svensson då, å vad för målvakt vill man ha? Har det nämnts några namn?
Låst ämne

Scoooby11: Haha sorry läste din mening slarvigt såg jag nu. Tänkte du skrev, vad skall man då med Svensson till. 😅
Vill gärna ha en tvåvägsback brevid Svensson alltså. Sen nått specifikt namn har jag inte i dagsläget.

Johan Matson som Målvakt bredvid JJ hade varit stabilt.
Låst ämne

Sputnik: aa låter bra, var väl bara 2-3 spelare som inte skulle va klara än va? Tyckte jag läste nått om de i nubbens intervju, känns som målvakt kan vara en av dem. Man har ju iaf inte hört nått rykte om det
Låst ämne

thorwald: Bra med positivt pepp men det är något med vissa klubbar. T ex Skellefteå har skeppat över massor av spelare och ingen har riktigt blommat ut som en stjärna som er Z och Elias Pettersson samt våra 73:or, Sedins tvilliingar och Hedman. Tror ännu på att Jonte kan få till det. Så stor skillnad var det väl ändå inte på honom och Elias Pettersson när det begav sig i Timrå?
Låst ämne

Scoooby11: Jo har också läst om 2-3 spelare och Målis lär väl vara en av de apelarna tror jag med.
Låst ämne

Sputnik: Aa vi får vänta och se, roliga tider med spelare in iaf. Förresten vet du nått om podden? De skrev att de skulle spela in ikväll å sen släppa, hoppas den kommer snart🙏🏻
Låst ämne

Scoooby11: Nej satt och fundera på podden med nyss, kollade in Spotify men inget släppt än. 🙏
Låst ämne

Sputnik: vet du nått om den här finska backen vissa skriver om? Utöver Eronen skriver vissa om nån till finsk back? Är det bara skitsnack eller har du hört nått?
Låst ämne

Scoooby11: Tyvärr ingen koll där, bara läst nån härinne aom skrev vi skulle vara nära med 2 finska landslagbackar, Eronen en av dem.
Låst ämne

Sputnik: kanske bara är skitsnacka, får vänta å se helt enkelt, undra om något presenteras imorrn.
Låst ämne

Scoooby11: Hehe jo det heter ju Silly season av en anledning. Bara roligt med dessa tider, även om allt inte stämmer, roligaste sillyn på sjukt länge. 😁
Tror dock inte det skadat med ännu en finne till utöver Eronen, kanske till och med nån som känner Eronen så dom känner sig mer hemma.
Låst ämne

Sputnik: aa skulle nog vara bra, när det verkar bli sån hög nivå på forwardssidan så är det viktigt med en stabil och bra backsida oxå. Men antar de mesta av pengarna längst där framme kan man tänka sig. Men bra spelare som Lander lockar ju bättre spelare oxå
Låst ämne

Det lär bli en jävla förstakedja om ni får in även Wedin/Pettersson tillsammans med Lander!
Jo juste, håll koll på era små troll. Verkar som vissa fått lite storhetsvansinne och hittat in till Brynäsforumet för att provocera, allt gott!
Låst ämne

Tigerhjärta: såg det, folk blir stora nu när laget verkar bli bra
Låst ämne

Scoooby11: Minst sagt, går uppenbarligen fort i hockey :)
Låst ämne

« · 2324983 · »