1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Silly Season 2022-2023

« · 2344014 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Öndulat: Äh! Fillis kan säkert lyckas på sikt men stegen har inte varit så snabba och stora hos oss iaf.

Det blir bra med honom i HV.

Han ska säkert trivas nere i Jerusalem!

Han och Svensson har haft bra kemi och varit stabila ihop…

Men någon stjärna är det svårt att se honom utvecklas till…

Tack för tiden!

Välkommen Eronen!
Nu kör vi!
Låst ämne

Sputnik: kan det vara Virtanen som jag har hört av en fågel? Eller är det bara skitsnack tro? 😅
Låst ämne

Gooode: Låter lite för bra för att vara sant tycker jag, och för dyrt.
Låst ämne

Gooode: Det kan stämma. Precis som hans landsman Elmeri sagt så vill nog han också till den klubb som har chans att vinna titeln nästa år
Låst ämne

7043: Jo alltså jag ser också Wedin som en bättre spelare givetvis, när han väl är hel som sagt..

Det jag mest ville få fram är ju att vi i princip tappat vår spets från förra säsongen och vi nånstans behöver få in nån mer spetsspelare för att bredda produktionen kommande säsong.

Kan ju bli ett intressant budrace om det blir nån spelare både Timrå vill ha men också Nubben till HV..
Låst ämne

Gooode: Måste vara Lepistö 😜
Låst ämne

Gooode: För mig jag läst Virtanen vill hem till Finland nästa säsong?
Låst ämne

Olli Hahl: Var en Tweet från Alexander på Hockeynews från idag. Inte nån artikel han skrivit eller så.
Låst ämne

Olli Hahl: Jag har hört att även Lepistö blandat sig i kampen om att få spela i Timrå nästa säsong ja. Men han har tuff konkurrens, EG, Wikstrand och Virtanen ligger på hårt och tjatar
Låst ämne

Synct: Jo absolut, jag var nog lite otydlig i min poäng.
Givetvis är alla hemvändarna en uppgradering. Men vi har fortfarande dilemmat att vi kommer vara beroende av förstakedjan om vi inte får in mer spets.

Minst en till målfarlig forward in så vi har 2 bra offensiva kedjor i allafall. Med målfarlig måste det inte vara en gubben i lådanspelare likt Rattie. Ser snarare nån mer hårt arbetande men som är god för ca 40 poäng ändå.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ja och i Kalifornien sitter EK65 vid bordet och ställer krav till stackars Joe: "Köp ut mig eller byt bort mig till ett lag som kan. Jag ska spela i Timrå nästa sässe, Jonte sa att det var bra"
Låst ämne

Sputnik: jo men virtanen är ju i alla fall närmre Finland härifrån än från Karlstad! Han kanske tar en mellanlandning 1 år 😆
Låst ämne

Löjligt starka hemmalag i finalen. Men vinner FBK ikväll tror jag det bryts på torsdag. Då tror jag det är knapp fördel FBK trots bortaplan
Låst ämne

Olli Nomadinen : Sen våra möten med Karlskrona och Oskarshamn har jag insett att bortalaget ALLTID vinner i game seven om det står mycket på spel och även om inget lag kommer åka ur här så står det rääätt så mycket på spel. Hade Löven vunnit sin sista hemmamatch är jag helt säker att de lyckats vinna nere i Jönköping också. Så det gäller för Luleå att vända idag annars är det helt kört haha
Låst ämne

9839: Tror tvärtom, Lulä avgör hemma!
Låst ämne

Angående följare på Instagram, kan det vara så att Timrå inte vill att spelare inte ska följa innan man har haft en officiell presentation? Eronen började ju följa idag typ.
Låst ämne

Villervalla: Han kanske tänkte till själv den gode Eronen.
Låst ämne

Giffarna tappar 2-0 till 2-3 sista mellan 84 till 94:e mot Degerfors. Kan nog konstatera att GIF inte har i allsvenskan att göra den här säsongen. Tippar att tränaren ryker snart
Låst ämne

Olli Nomadinen : Dom är klappsämst!
Låst ämne

Olli Nomadinen :
Illa illa
Låst ämne

Olli Nomadinen : helt sinnessjukt, men, som du säger, dom har absolut inget i allsvenskan och göra. Troligen nytt bottenrekord på väg. Vinner dom 2 matcher till och möjligen får ihop 10p på hela säsongen får vi vara nöjda...men troligen blir det inte ens det.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Det finns ingenting så tufft för psyket som att hålla på Giffarna. Inte ens med 3-0 och 30 sekunder kvar känner man sig säker. Fy fan.
Låst ämne

erathoo: man skäms!
Låst ämne

Woody Jokinen: och dessutom gick väl Pontus Engblom ut med skadekänning....ha ha, nattsvart är bara förnamnet.
Låst ämne

Woody Jokinen: Giffarna = vika-ner-sig-klubb
Låst ämne

Woody Jokinen: Nä är det nåt giffarna måste vara historiskt sämst på så är det att spela på poängen sista 10. Har nog aldrig någonsin sett ett darrigare lag då och det är sen gammalt. Patetiskt
Låst ämne

Olli Nomadinen : Hela säsongen och uppbyggnaden har kantats av skandaler och skador. Nyförvärven känns också tveksamma förutom Ylätupa och Corona. Förmodligen sprider man ändå pengar kring sig. Nä något är fel i Giffarna när man ännu en gång ser ut att göra en märklig satsning och förmodligen hamna långt ned i tabellen.
Låst ämne

Johan Hult som nu lämnar HV71 som varit där i 8år, kan inte det egentligen vara ett bra namn för Timrå? Lyckas få ihop ett lag som klara målet att gå upp direkt, har dragit lärdomar från att åka ur men har samtidigt drivit det sportliga i en klubb på SHL nivå i 7 av 8 år.

Känns som ett ganska bra Namn för Timrå! Hann borde kunna bidra med SHL kunskap till Timrås organisation.

HV71 tar Nubben
Timrå tar Hult

Finns en intervju med Hult på HV:s hemsida, jag gillar karln!

Nu tänker jag helt utan att ha kollat att han redan fått en ny tjänst någonstans.
Låst ämne

lungan: Bygger man ett lag med HV's miljoner och lyckas åka ur, nej tack från mig iaf.
Låst ämne

Jåkkinen: Vi får väl se om Wikstrand blev skitnödig och avföljde pga folk börjat snappa upp att han gillat Timrå IKs facebook.

Han måste "ha råkat" gilla Timrå av misstag hette det ju när Madhawk frågade honom om det. Kan tyckas Konstigt att han var så pass medveten om att han följde Timrå eftersom han avföljde samma dag. 😋

Haha nu är ju detta sillyspekulationer när det är som bäst och är ju förmodligen bara ett sammaträffande i slutändan. Men skulle ju inte säga nej till Wikstrand om det visar sig finnas nått samband. 😁
Låst ämne

Solklara utvisningar kan han iaf Lepistö. Ska det vara tripping så ska det…
Låst ämne

Sputnik: Låter lite märkligt att råka komma åt knappen😂
Låst ämne

Villervalla: Om inte annat så vill nog inte nuvarande klubben att en spelare ska ”presenteras” som klar för annan klubb när det egna laget fortfarande spelar.
Låst ämne

Sputnik: För övrigt tycker jag ändå att finalserien är ganska mycket hockey utan finess. Kamp och intensitet, javisst, men inget som helst utrymme för vacker hockey. Mest fasthållningar och crosschecking och bök och stök.
Låst ämne

Woody Jokinen: Ordentlig tråkhockey. Domarn har bestämt sig för att hålla hög nivå, som det heter. Vete fan om jag är förtjust.
Låst ämne

Sputnik: Man kan se det på två sätt:
1. Varför skulle han ens bry sig om att avfölja om han är trygg i sitt kontrakt med FBK.
2. Det kanske är bäst att avfölja för att inte bidra till spekulationer mitt i en finalserie.
Jag lutar åt nr 2
Låst ämne

Jåkkinen: Inte det minsta märkligt, min salig moder gjorde det hela tiden när hon levde. För fäjsbook hade hon. Fick återkommande frågor på Messenger från vänner som lite försynt undrade vem denne äldre tant som skickat en vänförfrågan var. Själv hade hon ingen aaaaning......fäjsbook måste ha "gjort nåt". Hon var ju bara in på sidan och tittade 🤷
Låst ämne

Olli Nomadinen : Haha, härlig mamma! Självklart kan man råka trycka men då är han ju inne och snokar runt på Timrås sociala medier. Han är klar 😆
Låst ämne

Sputnik: Blev skitnödig för att ha börjat följt Timrås Instagram menade jag givetvis.

Gilla ett inlägg på Facebook av misstag har hänt en annan otaliga gånger. 😋
Låst ämne

Sputnik: Axel Ottosson lämnar Löven, en spelare jag gillar och tror kan utvecklas i en högre division. Fin lagspelare och jobbar hårt över hela banan. Hugg där Timrå.
Låst ämne

9386: Han skulle till Finland
Låst ämne

Jåkkinen: hörde det precis av en HS medlem..synd..hade gärna sett han i Timrå
Låst ämne

Eronen-fans börjar följa timrå på Instagram nu. Även en agent för CAA började följa. Är det Eronens agent eller kan det vara en ny spelare på ingång?
Låst ämne

Sputnik: i princip tappat vår spets från förra säsongen? Kollar du på rätt rooster på eliteprospects eller vad talar du om? Spetsen är ju i detta nu mer stabil och vassare, framförallt förväntat jämnare än förra.
Låst ämne

Gurun: Som sagt så var jag nog lite otydlig. Vi har givetvis ersatt både Lodin och Rattie och spetsat ännu mer. Men för att vi skall vara att räkna med så räcker det inte "bara" med en bra förstakedja.

Vi kommer behöva få in spets som levererar brevid Hanzl, så vi får 2 bra kedjor. Annars är det stor risk för att det blir tunt framåt, speciellt då Wedda går skadad mest hela tiden. Lägg till att alla andra föreningar spänner bågen med denna säsong.
Låst ämne

Vi behöver 2 till forwards, varav helst bägge rightare, åtminstone 1 rightare av dessa. Ifjol hade vi både Rattie, Åberg o Lööke, sen Hartmann centralt i powerplay. Visst har vi ersatt dessa herrar med spets, men jag hävdar att framförallt i powerplay behöver vi ha in rightare. Vi har visserligen Blomman o Walli, men ingen av dessa bör spela powerplay, åtminstone inte som skytt.
Låst ämne

Pettersson - Lander - Ny
"Wedin"/Johansson - Hanzl - Ny
Blomqvist - Andersson - Hartmann
Alvarez - Lundin - Walli
Extra. Boyce och några juniorer.
*Liljegren försvinner*
Under årets gång kommer vi behöva förstärka oavsett för det kommer bli skador och liknande. Sen är jag inte lika säker när det kommer till att värva etablerade toppspelare som är garanterade poäng. Det gäller också att inte dra iväg med budgeten helt. Tror det räcker med en smart högerfattad "playmaker" och sedan en relativt ung rackare som är påväg att slå igenom stort och där tänker jag Pärssinen Jr.

När det gäller backarna så vet i princip alla hur vi kommer ställa upp.
Didrik - Stenqvist
Svensson - Eronen
Laleggia - Erixon
Extra. Edfeldt, Ny Back.

Det är ju frågan om denna nya back kommer vara en stor och ståtlig samt präglad defensiv högerfattad rackare som kan ta plats bredvid Laleggia. Då snackar vi om toppklass på backsidan. Erixon är fortfarande fantastiskt bra, men då gäller det att alla hjälper till över hela banan. Ingen back var särskilt bra förra året och det beror på alla indianare (40-50st) som blev baklängesmål samt positioneringen i försvaret. Förhoppningsvis slutar vi spela full throttle hockey nästa år och spelar mer cyniskt men ändå rolig hockey.
Låst ämne

palleparling: en rightare behöver vi absolut. En spetsig sådan. Hade Rattie varit kvar hade det varit perfekt för oss, och jag hade varit rätt nöjd med spetsen. Nu drog han och vi har ett tydligt hål att fylla som ännu inte blivit fyllt. Dock tycker jag att Hartmann är värd att spela i andra-kedjan och tror han kommer klara det med bravur, så då återstår väl en spetsig jävel till första kedjan så som jag ser det. EP kan spela i andra, såklart en första-line lirare men i år är första och andra rent formellt, eller det borde det vara iaf, tycker jag.

Ny - lander - wedin
Hartmann - hanzl - ep

Så borde det se ut. Tycker inte hemvändartrion absolut behöver spela tillsamman, dom som passar bäst med Lander ska spela där. Så tycker jag iaf 🤷‍♂️
Låst ämne

Öndulat: Jag tänkter mig följande:

EP - Lander - Hartmann
Wedda - Hanzl - NY
OJ - Andersson/Lundin - Walli
Alvarez - Lundin/Andersson - Blomman

Wedda kan bära en hel line med sin power, EP är eventuellt lite mer beroende av medspelare. Därför får han två hårtarbetade kedjekarmater (Lander och Hartmann) bredvid sig för att optimera hans space.

Wedda, Hanzl och en ny lirarare som gärna hade fått vara rightare, och typ en Hartmannkopia.

Lundin/Andersson får turas om att centra tredje, lite beroende på vem som är hetast. Bägge dessa herrar steppade upp rejält i slutet av säsongen, så förhoppningsvis blir det en fråga om vem som är bäst, snarare än vem som är minst sämst.
Ser gärna att både Walli och OJ får chansen lite högre upp i hierarkin. Walli kan bli en jävla powerforward av rang om han får det offensiva spelet att lossna. Lite frågetecken om dessa ska kampera ihop, men vi kan testa.

Alvarez och Blomman får gubba på i sista, där Boyce slängs in med jämna mellanrum, och primärt i PK.
Låst ämne

Håkkybåkky: summerar era inlägg nedan med att prio ett måste vara en högerfattad forward
Låst ämne

« · 2344014 · »