1150x200-timmybench1_r90siUhV6pKwpaW.png

Silly Season 2022-2023

« · 2350485 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Snart solig Själevadssemester så jag måste bli snäll. Kan Medelpad knuffa ner ett SHL-lag nästa vår så blir jag nöjd. Gärna BIF, LHC, IKO, MIF eller HV71.
Låst ämne

9682: Tanken är väl att vi gjort vårt på ett tag i det avseendet. Åtminstone att agera de direkta bödlarna. Nu tänkte vi överlåta åt andra lag att göra skitjobbet
Låst ämne

9682: Passerade Själevad på väg till Umeå i förrgår förresten. Den är inte särskilt snällt placerad, fartkameran typ 100 m efter 60-skylten. I kurvan runt bergväggen när man kommer söderifrån och har tuggat på med farthållare på dryga 100 sedan Härnösand ungefär...
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ser ni en skallig, fet, brunbränd 47-åring som dricker Rom&Cola nedanför Själevads Kyrka så vet ni vem det är. Kom fram och säg hej!
Låst ämne

9682: Sitter du där hela sommaren?
Låst ämne

Olli Nomadinen : Är det din MoDo-brud som undrar? Hänger där Midsommar till mitten av augusti. Hoppas att ni båda dyker upp på stranden. 24 grader i vattnet. Jag bjuder på varm grogg.
Låst ämne

9682: Själevads kyrka är en lokal variant av domustrappan alltså?
Låst ämne

söder över: Steven Stamkos var där. Även Edler, EK, Strålman, Öhlund, Filppula. Icing-Ove brukar bada där bakom...Snart också mikenomad...
Låst ämne

9682: Kan nog hända att vi tittar förbi där på stranden. Är det väder så kör jag bar överkropp också, det brukar vara uppskattat
Låst ämne

Olli Nomadinen : Hör av dig. Jag har varm rom och cola på stranden nedanför där Hedman, Stamkos, EK, Filippula, Edler, Öhlund stod...
Låst ämne

9682: Stod de där samtidigt?

Edit: Ja jävlar
Låst ämne

Olli Nomadinen : Där bakom den åttkantiga kyrkan badar Icing-Ove varje sommar. Önskar bara att Foppa skulle åka förbi och köpa två offensiva centrar till MoDo...
Låst ämne

9682: Själv skrev jag på kontraktet i nämnda kyrka.
Det är med Foppa som med Z:a, man undrar när de bara ska kliva in och presentera den där superkedjan som de köpt till lagen i deras hjärtan
Låst ämne

Dubbeld: jag såg fan inte att det var Wedda... skamligt dålig syn jag börjar få.
Låst ämne

Läser STs intervju med Lars Marklund och det verkar vara en klockren person att få in i föreningen. Han känner ju dessutom Tim Erixon rätt väl så jag undrar om inte hans närvaro kan göra att vi kommer se en helt annan prestation från hans sida i vinter. Kan Erixon och LaLeggia hålla den nivå de höll i kvalet under större delar av säsongen så undrar jag om inte det är vårt 1a backpar rent av?
Låst ämne

Verkar bli Norge för Freddan
hockeynews.se/articles/24860/
Låst ämne

OlliJanne: går det att kopiera in något stycke?
Låst ämne

OlliJanne: ja jag blev överraskad, det här kändes inte som någon bisittare. Verkar vara välutbildad och veta hur han vill ha det!
Låst ämne

9630: jag tror inte den är pluslåst men här kommer några godbitar:
"– Det andas lite optimism här, konstaterar nyförvärvet.

Han är på plats i Timrå sedan förra veckan och har påbörjat arbetet med övriga ledarstaben inför den kommande säsongen.

Och det är kollegan, Ante Karlsson, som ligger bakom rekryteringen.

– Han ringde mig på långfredagen vid påsk, så då fick jag ta mig en funderare. Sportsligt var det inte mycket att fundera på"

"Tillsammans med Jan "X:et" Erixon var han en av huvudpersonerna bakom Skellefteå AIK:s framgångsrika juniorsatsning under 2000-talet.

Marklund har främst varit tränare på juniorsidan, men inledde karriären som sportchef för Skellefteå när klubben var i Hockeyallsvenskan.

Han har också haft en roll som bollplank till A-laget.

– Tim Erixon är en sådan som jag känner väldigt väl, förstås. Honom har jag känt sedan han var en liten pojk. Sedan har sådana som Albin Lundin och Robin Alvarez också varit med där uppe."
Låst ämne

Känns väldigt bra med Marklund! Det här tror jag på.
Låst ämne

Ser ut som Bohm till V-ås.
Låst ämne

Försäsongen 2022/2023

- 16/8 kl.19:00: Brynäs IF – Timrå IK, Hudiksvall.

- 7/9 kl.19:00: Timrå IK – Leksands IF, NHC Arena.

- 14/9 kl.19:00: Timrå IK – MoDo Hockey, NHC Arena.
Låst ämne

Olli Hahl: och han lovar att sätta försvarsspelet! Bara en sån grej! 😉
Låst ämne

Tom Topp: frågan är om Molinder är lika välutbildad. Han ska tydligen ha hand om fwds.
Låst ämne

Nisse på Mon or: dom är självgående! 😉
Låst ämne

Tom Topp: ok...
Låst ämne

Nisse på Mon or: Tror inte Molle kommer få ha hand om forwards till 100 procent.
Låst ämne

Nisse på Mon or: 1 år under en turbulent första SHL-säsong är en rätt hygglig erfarenhet. Marklund har väl i stort sett inget på seniornivå. Sen ska väl antagligen Ante ha en del att säga till om, tror inte han som huvudcoach bara släpper en lagdel
Låst ämne

Olli Nomadinen : ok, så Molinder har rutin men inte Marklund? Enligt Marklund själv ska han ta boxplay och försvar. Molinder tar fwds och powerplay. Och Ante har förstås övergripnande ansvar.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Säger ändå rätt mycket om Marklund då FBK ville ha honom som huvudtränare får några år sedan..
Låst ämne

Nisse på Mon or: Är du orolig? Skriv en insändare i ST
Låst ämne

8179: Jaha? Men han tackade nej för att få fortsätta med ungdomarna i SAIK? Tror jag vad jag vill om
Låst ämne

Olli Nomadinen : Marklund sa väl att han inte kände sig redo att ta ett så stort ansvar än där och då. Det tycker jag visar på god självbild.
Låst ämne

DenRöda: Det är lite roligt att se alla träningsvideos från timrå. Alla kör olika övningar men Wedda kör alltid ben. Han kommer ha vader som arnold i sin prime innan sommaren är över!
Låst ämne

Olli Nomadinen : olika åsikter är tydligen inte bra för vissa.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Du tycker ju allt föreningen gör är skit
Låst ämne

Olli Nomadinen : Icke. I kvalet visade man att man ville vara kvar, och truppen därefter ser jag inga större problem med. Helt ok. Fattas väl nån fwd oxh nån back. Till skillnad från vissa här så tror jag att D. Rautio kommer klara 2a spaden fint. Frågan gällde Molinder kontra Marklund. Där tror jag att Marklund har överlägsen rutin mot Molinder, som kom in på ett bananskal. Men han kan säkert bli bra med tiden. Var väl fler än jag som funderade när Molinder kom in bland ledarna. Insändare har jag aldrig skrivit och kommer aldrig att skriva. Tyckte alla lika vore det jävligt trist.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Ja det vore trist. Vad vet vi om bananskalet och Molinder? Har du insyn i hur rekryteringen av honom gick till?
Låst ämne

Olli Nomadinen : Det var väl på meriter som tränare? Vad annars?
Låst ämne

Nisse på Mon or: Nä. Det var uppfattningen att han halkat in på ett bananskal jag frågade om. Utveckla gärna det med nåt mer konkret och konstruktivt
Låst ämne

Olli Nomadinen : behöver inte utveckla nåt för dig. Varför anställdes Molinder som assisterande utan tränarerfarenhet? Var det ekonomiska orsaker eller såg man ett ämne i honom? Ingen aning. Men fler än jag tyckte det verkade underligt. Tydligen tycker inte du det.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Så du menar att han ljuger i en öppen intervju? :P Är ju hans egna ord, passade väl inte just då bara, as simple as that.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Jag tycker ingenting om det av den enkla orsak att jag inte vet nåt. Det har endast kommit goda omdömen kring hans roll i laget och föreningen har valt att ha kvar honom. Utan nån som helst diskussion. Så nä, jag vet inte vad jag ska tycka är underligt med det. Jag är neutral i frågan såtillvida att jag i det här fallet inte ser nån anledning att betvivla hans anställning utan får lita på föreningen
Låst ämne

Olli Nomadinen : Så du tycker inte Molinders meriter som tränare är lite för svaga för att motivera att han ska vara assisterande tränare för ett SHL-lag då? Hurvida han är bra eller dålig har vi nog fortfarande ingen aning om då han var med på både med och motgång förra säsongen men nog kan vi väl vara överens om att t ex Färjestad nog skulle kräva lite mer meriter på papper även av en 2e tränare.
Låst ämne

OlliJanne: Nä jag har som sagt ingen aning om det
Låst ämne

8179: Det som kan "oroa" en lite är att Marklund varit från hockeytränaryrket 1.5 år tills nu och att han dessutom funderade på att lämna hockeyn helt innan Ante hörde av sig.
Meriterna talara för att han borde ha goda hockeykunskaper. Hoppas bara drivet finns där.
Låst ämne

Sputnik: Jag tror inte du flyttar 40 mil om inte drivet finns där
Låst ämne

OlliJanne: Är du säker på det? Lika säker som du är på att Molinder inte fyller skorna i ledarstaben?
Låst ämne

Olli Nomadinen : Lustigt att du ingenting tycker om Molinder för att du ingenting vet om hans tillsättning och förutsättningar. Men andras synpunkter på hans tillsättning och förutsättningar har du synpunkter på. Luktar lite besserwisser.
Låst ämne

Uppladdat:

0x600-fredag.jpg

Låst ämne

« · 2350485 · »