FH - avdammad: Det enda jag tyckte var intressant var att en stor del av spelarbudgeten redan är förbrukad, men att det finns ”lite utrymme kvar” och angående värvningar: ”Det är viktigt för oss att ta steg, men det gäller också att ta ett steg i taget.” Sammantaget kan vi nog inte förvänta oss några toppvärvningar innan säsongsstart. En back ska in. Jag tippar på en defensiv back av hyfsad SHL-klass.. På forwardssidan blir det nog en breddspelare. Ett scenario jag är rätt nöjd med ändå.
Dubbeld: Du tänker alltså vara negativ till hela lagbygget så länge Rautio är en del av det? Årets supporter? Varför vara negativ till en av våra spelare innan han ens spelat en enda match för oss? Otroligt löjligt.
9566: Det kan inte vara så möjligen att det fanns lite humor i hans inlägg? Men om det var det så blåste det rakt över huvudet på somliga verkar det som...
OlliJanne: Hur som helst är det sunkigt att lägga så mycket energi på att peka ut en enskild spelare som dålig innan han fått chansen att visa vad han går för i Timrå IK.
hubbenorlen: Ao kommer vara negativ till hela lagbygget, de va exakt de jag skrev :-)
Njaa har bara inget förtroende när det gäller Rautio då man har skummat runt lite, kollat på matcher; Grabben tycker om att göra sig liten, lämna returer och sprattla runt.
Olli Hahl: tänk vad kyligt om man hade hyrt ut Åberg till dif precis innan kvalet och så hade han spelat som en röv där också men vi slapp betala den där ”rädda kvar i SHL”-bonusen och istället fick pröjs från DIF medan vi spelare ner dom i allsvenskan.
297: Ett jävla vågspel hade det varit, man kan säga vad man vill om hans inställning och kroppsspråk men sanningen är att han är ordentligt delaktig i 1-0 i 4:e matchen...
10 snabba med Kapanen. Favoritfrågan för mig är nog
Du har också varit agent, är det en fördel i din roll som sportchef?
– Absolut, det är en liten fördel på min sida. Just nu är marknaden bra, speciellt på den finska sidan. Jag känner många duktiga spelare personligen, så det är absolut en fördel.
Från Timrå IK's hemsida tillsammans med intervjun med Kapanen. "Kimmo Kapanen är tillbaka och det ska firas med en unik T-shirt: "Olen Palannut" – Kimmo Kapanen." In och beställ t-shirt!
Nisse på Mon or: Ja det var bara en liten utvikning, inte tänkt som koppling till just det där. Men ang det så tycker jag det är uselt att möjligheterna att handla TIK-souvinerer annat än på nätet är så begränsade