1150x200-morningboyscouplethings_1z1ONipUukcQdDf.png

Silly Season 2022-2023

« · 2352390 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2022-2023
Tåget18: Det verkar som du kan sno min profilbild iom ditt nick.
Låst ämne

Villervalla: Här snos ingenting, bilden får du ha kvar så mycket du vill ,men jag gillade Åke som fan ,stark som en oxe 💪
Låst ämne

Villervalla: Det verkar som du tror att du har patent på allt som har att göra med Tåget.
Låst ämne

Intervju med Lander på hockeynews!
Låst ämne

Tåget18: Ja, helt otrolig att ta sig fram även där det egentligen var stopp.
Låst ämne

Villervalla: Det var väl mot Ångermanland i TVpucken som smeknamnet kom till har jag för mig. Det går inte att stoppa Tåget
Låst ämne

JonteD: Jo du vet ju hur ja e me.......n!
Låst ämne

JonteD: Jo jag vet. Det var därför jag undrade, om du hört det från honom själv eller farsan?
Låst ämne

Olli Nomadinen : Malmö fortsätter med sin tunga satsning kommande säsong(OBS IRONI). Wernblom från Mora klar..
Låst ämne

Sputnik: Det är ju en helt fantastisk nyhet, för oss. Det säger ju ändå en del om Malmös ambitionsnivå när man värvar Wernblom. Man verkar vilja garantera sig tidigt för att inte missa kvalspel denna gång.
Låst ämne

297: Haha alltså Malmö bygger ju enbart trupp utifrån lynne. Engstrand, bröderna Sylvegård, Lauridsen den groteske, Händermark, Bouma och nu Wernblom. Varenda jäkel har ju ytterst nära till det såkallade hockeydampet.

På pappret är MIF ohotad etta i utvisningsligan
Låst ämne

297: Om de inte gör nån drastisk förändring på forwardssidan så har jag ytterst svårt att se hur de skall kunna undvika en av de 2 negativa kvalplatserna.
Låst ämne

Sputnik: Jag säger som Adam Werner: Malmö har nåt intressant på gång…
Låst ämne

Sputnik: Verkar ju givet att han ska va en toppspelare enligt den där Madhawk dessutom. Fantastiska nyheter indeed!
Låst ämne

Olli Hahl: Ja negativt kval är väl också ett slutspel antar jag..
Låst ämne

Håkkybåkky:

Ohotade på sista platsen med
Jösses vad kasst det ser ut på förhand
Låst ämne

Håkkybåkky: ja stämningen på MIFs träningar lär ju vara lagom skön när alla de där ska bråka med varandra sinsemellan.
Låst ämne

Sputnik: dom värvar väl Loui Eriksson som vill hem till Sverige men fått nobben av Frölunda.
Låst ämne

9386: Har Frölunda tackat nej till Loui Eriksson?
Låst ämne

Sv: Silly Season 2022-2023 Låst ämne

Elias Sjöström är en väldigt talangfull back som precis skrivit på ett kontrakt med en icke namngiven SHL-klubb. Kan det vara Timrå? Tänker på att inget läcker ut från våran klubb numera.
Låst ämne

DenRöda: Tror de blir Frölunda för den grabben
Låst ämne

Rip Kirby: Ja, har inte Loui haft rätt mycket skador senaste åren? Det lår nog vägts in i så fall. Enligt Raka puckar så hade Loui kunnat tänka sig rätt "låg" lön.
Så skulle det inte handla om skadebenägenheten så känns det lite lustigt trots allt.
Låst ämne

Sputnik: Jag tänkte lite på samma sätt. Men åldern och att han varit som du säger rätt så skadebenägen sätter säkerligen käppar i hjulen.
Låst ämne

Olli Nomadinen : Bara en känsla!
Låst ämne

Rip Kirby: japp,
Låst ämne

8179: du ser! Ändå skönt att vi slipper bli indragen i debaclet mellan SHL och HA gällande övergångarna. Men han är väldigt lovande och kan mycket väl slå igenom stort kommande åren.
Låst ämne

JonteD: Kan du inte fiska fram lite mer konkret info? 😉
Låst ämne

Olli Nomadinen : Ledsen men kan inte nu 😖
Låst ämne

Olli Nomadinen : blir inte förvånad om Sharks lånar ut han till Timrå i höst. Alternativt bryter helt. Stor chans att vi kommer få se han i höst i NHC. Det är min känsla.
Låst ämne

9386: Jo ngt är definitivt på G men vad!!????
Låst ämne

8179: Loui Eriksson, 36 år ung, ledig sedan Frölunda nobbat honom.
Låst ämne

Herminator: Skulle älska att se Loui Eriksson i Timrå. Om han är billig varför inte. Han lär hamna i en annan SHL klubb troligen. Eller väljer han Schweiz? Frågan är om han skulle passa in i Timrå? Han har mycket erfarenhet och mycket hockey kvar i sig tror jag. Mål kan han göra det vet vi.
Låst ämne

Zäta75: Större chans att Zäta spelar i Timrå än Loui.
Låst ämne

Rasslet från KHL ser inte ut att bli av då spelare går dit och andra tvingas kvar. De som är kvar på marknaden av klass fyller nog de sista platserna i Schweiz. Så vår trupp kommer nog stå sig väl till slut när säsongen drar igång. Nu är det väl mest AHL spelare som är aktuella in i SHL men det är det ju varje år med varierad kvalitet.
Låst ämne

KulltorpsOlli: Vi byter tråd och kammar till oss litegrann kanske 🙈🤣👍
Låst ämne

Rip Kirby: Forumet gick bananas, helt förståeligt.
Låst ämne

Vi får nog vara jävligt glada åt vår silly season. KHL verkar locka igen och inte tokmycket spelare med kvalitet ute på marknaden. Grymt skönt att vi har värvat klart i stort sett.
Låst ämne

En som sitter utan avtal just nu är Jonathan Dahlén.

Det får Timråsupportrarna att drömma.

En del rykten säger att han till och med är klar för Timrå.

Men sorry, riktigt så är det faktiskt inte.

Väljer Dahlén spel i Sverige kommer det med all sannolikhet att bli Timrå, men riktigt där är vi inte i dagsläget.

Timrå har bränt stora delar av sina budget, men är det så att Dahlén aviserar att han vill hem till Sverige, så kommer man att lösa det.

Status just nu då?

Dahlén inväntar fortfarande NHL-marknaden.

Sedan finns det ett bud från Schweiz. Fribourg har konkret bud på bordet, säger mina uppgifter.

Kontraktet i Schweiz är fördelaktigt, men NHL-marknaden ska kollas över. Så ett beslut ligger en bit fram i tiden.
Låst ämne

Har av säkra källor fått bekräftat att denna norrman gör comeback i Timrå-tröjan i höst, omskolad till back då speeden trubbats av en smula med åren.
Bara att invänta officiell presentation från klubben.
Uppladdat:

0x600-foyn.png

Låst ämne

Nu har även uppgifterna om att Dahlén är klar nått mig. Jag hade lite svårt att tro på det från början när det skrevs om det här inne, men efter att ha fått höra det från den här personen så kan jag med säkerhet säga att Dahlén är en Timråspelare kommande säsong
Låst ämne

Puckat: Vilka ljuvliga sommarnyheter! Hoppas han presenteras på onsdag då! :-)
Låst ämne

Puckat: Alla till NHC på onsdag 💪
Låst ämne

Puckat: Jajjebus!!!!!!!
Låst ämne

Puckat: Alltså vad är det för jävla säsong som vi går till mötes om Dahlén ansluter. Är det 8 spelare i truppen som gått Timrås hockeygym nu? Dahlén, Lander, Wedin, Strömberg, Pettersson, Johansson, boyce och Edfeldt.

Släpp pucken bara och skit i sommaren. Så roligt det ska bli att få bevittna detta lag. Länge sedan man var så här taggad inför en säsong.
Låst ämne

Puckat: finansieringen är inte klar. Resten klart men saknas fortfarande pengar
Låst ämne

Starostenko: Hoppas sponsorer kan pytsa in lite pengar. Fatta vilken publikdragare och ambassadör Dahlén skulle bli på SHL-nivå. Tror pengarna betalar tillbaka sig relativt snabbt både för företagen och klubben om marknadssidan jobbar lite med sponsorerna.
Låst ämne

thorwald: Som Kimmo sa i podcasten, blir han aktuell och vill hem så ska det bara lösas.
Låst ämne

Starostenko: det kan ju inte sitta i finansieringen. Hur funkar det i praktiken? Dahlén hintar till folk i laget (kanske pratar öppet?) om att han är klar men pengarna ligger inte på bordet än? Varför är i så fall inte en swishkampanj redan igång? Och om det fattas för mycket pengar för att ens dra igång en swishkampanj, varför på ens minsta lilla vis antyda att man är klar?
Låst ämne

« · 2352390 · »