Sputnik: Det är ju en helt fantastisk nyhet, för oss. Det säger ju ändå en del om Malmös ambitionsnivå när man värvar Wernblom. Man verkar vilja garantera sig tidigt för att inte missa kvalspel denna gång.
297: Haha alltså Malmö bygger ju enbart trupp utifrån lynne. Engstrand, bröderna Sylvegård, Lauridsen den groteske, Händermark, Bouma och nu Wernblom. Varenda jäkel har ju ytterst nära till det såkallade hockeydampet.
297: Om de inte gör nån drastisk förändring på forwardssidan så har jag ytterst svårt att se hur de skall kunna undvika en av de 2 negativa kvalplatserna.
Elias Sjöström är en väldigt talangfull back som precis skrivit på ett kontrakt med en icke namngiven SHL-klubb. Kan det vara Timrå? Tänker på att inget läcker ut från våran klubb numera.
Rip Kirby: Ja, har inte Loui haft rätt mycket skador senaste åren? Det lår nog vägts in i så fall. Enligt Raka puckar så hade Loui kunnat tänka sig rätt "låg" lön. Så skulle det inte handla om skadebenägenheten så känns det lite lustigt trots allt.
8179: du ser! Ändå skönt att vi slipper bli indragen i debaclet mellan SHL och HA gällande övergångarna. Men han är väldigt lovande och kan mycket väl slå igenom stort kommande åren.
Olli Nomadinen : blir inte förvånad om Sharks lånar ut han till Timrå i höst. Alternativt bryter helt. Stor chans att vi kommer få se han i höst i NHC. Det är min känsla.
Herminator: Skulle älska att se Loui Eriksson i Timrå. Om han är billig varför inte. Han lär hamna i en annan SHL klubb troligen. Eller väljer han Schweiz? Frågan är om han skulle passa in i Timrå? Han har mycket erfarenhet och mycket hockey kvar i sig tror jag. Mål kan han göra det vet vi.
Rasslet från KHL ser inte ut att bli av då spelare går dit och andra tvingas kvar. De som är kvar på marknaden av klass fyller nog de sista platserna i Schweiz. Så vår trupp kommer nog stå sig väl till slut när säsongen drar igång. Nu är det väl mest AHL spelare som är aktuella in i SHL men det är det ju varje år med varierad kvalitet.
Vi får nog vara jävligt glada åt vår silly season. KHL verkar locka igen och inte tokmycket spelare med kvalitet ute på marknaden. Grymt skönt att vi har värvat klart i stort sett.
Har av säkra källor fått bekräftat att denna norrman gör comeback i Timrå-tröjan i höst, omskolad till back då speeden trubbats av en smula med åren. Bara att invänta officiell presentation från klubben.
Nu har även uppgifterna om att Dahlén är klar nått mig. Jag hade lite svårt att tro på det från början när det skrevs om det här inne, men efter att ha fått höra det från den här personen så kan jag med säkerhet säga att Dahlén är en Timråspelare kommande säsong
Puckat: Alltså vad är det för jävla säsong som vi går till mötes om Dahlén ansluter. Är det 8 spelare i truppen som gått Timrås hockeygym nu? Dahlén, Lander, Wedin, Strömberg, Pettersson, Johansson, boyce och Edfeldt.
Släpp pucken bara och skit i sommaren. Så roligt det ska bli att få bevittna detta lag. Länge sedan man var så här taggad inför en säsong.
Starostenko: Hoppas sponsorer kan pytsa in lite pengar. Fatta vilken publikdragare och ambassadör Dahlén skulle bli på SHL-nivå. Tror pengarna betalar tillbaka sig relativt snabbt både för företagen och klubben om marknadssidan jobbar lite med sponsorerna.
Starostenko: det kan ju inte sitta i finansieringen. Hur funkar det i praktiken? Dahlén hintar till folk i laget (kanske pratar öppet?) om att han är klar men pengarna ligger inte på bordet än? Varför är i så fall inte en swishkampanj redan igång? Och om det fattas för mycket pengar för att ens dra igång en swishkampanj, varför på ens minsta lilla vis antyda att man är klar?