1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596213 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2023-2024

Sv: Silly Season 2023-2024
Olli Nomadinen : ok, fel av mig då. Är han intresserad så varför inte en try out?

Nisse på Mon or: Var det inte så att han ville testa lyckan i AIK bara?

Nisse på Mon or: Vet inte hur mycket "fnurra" det var. Ska man tro pappa Lindblom som jag känner lite så handlade det om att han inte fick chansen riktigt helt enkelt. Vi hade lite otippat precis gått upp i SHL och andra fick chansen. Minns att det nådde en punkt när vi var rätt usla och man tyckte att han inte hade varit nån större chansning i det läget. Men att han ändå inte fick chansen så då ledsnade han. Fick i samma veva en förfrågan från AIK som då var storsatsande toppklubb i HA. Fick väl inte till det 100 där heller och drog till Österrike. För att därefter hamna i div 1 och göra succé där. Känns som att han kan ha utvecklats en hel del i rätt riktning, gått den långa vägen och fått en massa nyttig erfarenhet.
Om jag säger som så, tycker inte Emil känns mindre intressant än OJ i nuläget. Snarare tvärtom

Olli Nomadinen : Väldigt kittlande faktiskt, svinbillig, bra ålder, och Rightare. Hade varit riktigt kul om vi kunde lyckas med en sån där typ av värvning.

Zäta75: Nja, Troja tillhör knappast favoriterna från den södra serien. Både Nybro och Kalmar har varit bättre i år.

Här nere tror hockeyfolket att det främst står mellan Hamburgar-Väsby och Kalmar.
Själv har jag noll koll på division I.

DenRöda: ang. Lindblom. Vad gällde fnurran på tråden som gjorde att Timrå till slut avbröt samarbetet förra gången?

DenRöda: Lindblom blev bäste målskytt medräknat samtliga div 1-serier, skulle mer än gärna se honom på ett try-out el nåt

DenRöda: Jag tycker vi är i klart större behov av en Juolevi än en Bernhardt. Den senare gör ju en kanonsäsong i allsvenskan men SHL är en annan sport, man får inte all den där tid som Bernhardt får i Modo och allsvenskan. Tycker inte det är på offensiv blå det har felat för oss, det är på defensiv blå och där har Bernhardt inte varit i närheten av lika vass. Och då snackar vi ändå allsvenskan.

Edfeldt lär väl lånas ut? Tar det inte för omöjligt att Svensson har spelat klart hos oss också. Forsmark blir intressant att se mer av.

cloon: Angående Lindblom, spännande spelare om han får testa spel hos oss.

Mcmac: Det är främst offensiven jag ser är bra med Juolevi. Defensiven är väl lite si och så. Inte dålig men inte hans främsta egenskap.

DenRöda: Juolevi är väl ändå mer tvåvägsback än offensiv? Jag ser Bernie som enbart spjutspets. Håller med föregående talare här att jag nästan hellre tagit en halv Juolevi än Bernhardt.

{297}: Tänker främst på att båda konkurrerar om samma position isåfall.
Skulle alla dessa herrar dyka upp så har vi Bernhardt och Juolevi som offensiva leftare.
Rindell och Kinnvall som offensiva rightare.
Då återstår Svensson, Didde, Erixon som defensiva spelare och Lyytinen som tvåvägsback. Forsmark och Edfeldt ska också in i ekvationen. Bra bredd men frågan är hur konkurrensen blir?

DenRöda: Jag tror Manner har jobbat i motvind sedan han kom in. Spelare som inte underordnat sig Manner och hans idéer och det hela har istället bara blivit en enda stor, dålig kompromiss som resulterat i HA nästa säsong. Vi hade väl ändå mer finskt spel förra säsongen än den här, vilket resulterade i play in iaf.

Det säger ju för övrigt rätt mycket om Kinnvalls oförmåga att breddvärvningen Niemelä har varit en bättre back i Brynäs den här säsongen än vad Kinnvall har varit. Visst, två helt olika spelartyper, men jag har varit tryggare när Niemelä varit på isen än när Kinnvall varit det.

Hoppas för både er och Kinnvalls skull att det klickar och han får vara skadefri. För när han är bra är han riktigt bra, nu ska han bara hitta den nivån igen.

DenRöda: Kinnvall med Erixon??? vad i helvete har du druckit? 🤣

DenRöda: Juolevi måste ju hålla x5 marknadsvärde än Bernhardt? Bättre då att signa Juolevi om man får chansen och sen lösa något med Bernhardt. Har svårt att se att han skulle var den enda parten i frågan med en fördelaktig klausul.

Zäta75: Säkert 3 gånger så dyr med. Det måste du ha med i beräkningarna! Hoppas kan man ju såklart göra.

DenRöda: Kvalserien till allsvenskan drog igång igår. Ett lag går upp av 6 lag. Hudik är ett av dessa och de vann hemma igår med 3-1 mot Nybro. Fin start. Väsby med Dicken vann också samt en överraskning att Kalmar slog favoriten Troja. Hoppas Hudik går upp men det blir tufft. Största konkurrenterna blir nog Troja och Väsby.

Zäta75: Juolevi kommer nog om Bernhardt går upp med Modo.

SuneMangs: Vi ska inte ha Kinnvall punkt.

Det finns som du skriver mycket bättre backar på marknaden. Juolevi hoppas jag mycket på. 10 ggr bättre än Kinnvall, minst.

SuneMangs: Sedan är det ju också så att ni haft finska tränare, med ett finskt spelsätt som fungerade någon säsong eller 2 i Kärpät. (Jag följer Kärpät). Han stod och stampade på samma sätt lite halvt som halvt. Ledningen ville testa nytt där och Manner ville också testa nytt.

Ni har haft en "Fredrik Andersson" som är helt okej i HA, men inte räcker för SHL. Match coachningen fungerade rätt ofta för er dock. Men inte grundspelet. Oerhört dåligt sådant. Fel balanserat lag på alla fronter. Droppen för mig som utomstående var när ni tog in Niemelä. Haha! Inte för att vara den men han håller inte alls för SHL..

Kinnvall kan vara bra med rätt omgivning. Inte helt säker på det, men låt säga att han får spela med Didde eller Erixon, med ett bra grundspel, där alla jobbar för varandra, så kan han visa sig vara rätt hyfsad. Det han behöver jobba mer på är stick-control, och försvara rättvänt. Det fysiska kan bli bättre, men då krävs det att han får bukt på sina skador innan han kan börja jobba med det.

SuneMangs: Ja vill vi ha en usel defensiv back som gör lite poäng då och då skulle vi väl ha behållit LaLeggia i s f. Nu blir jag återigen tjatig med min Theodor Lennström jämförelse men han kan spruta in poäng utan att nån klagar på hans defensiva jobb. Han verkar dessutom vara en back general som leder försvaret. Ja menar hur jävla svårt kan det vara ;-)

OlliJanne: Kung Bernie hittar alltid Kryllan. Länge leve honom!

Olli Nomadinen : "Så är det och jag är också skeptisk till Kinnvall. Men det handlar i stort sett uteslutande om hans skadehistorik. Han känns som en stor chansning så är han aktuell utgår jag från att han dels är relativt billig, dels att en gedigen utredning kring hans fysiska status genomförts"

Skeptisk med all rätt. Den här säsongen har Brynäs varit usla och även Kinnvall har varit starkt bidragande till detta. Maken till usel försvarare var det längesen man såg i vår tröja.

Visst, han gör poäng ibland men det ursäktar inte hans oerhört usla försvarsspel. Han är kantig, stabbig, långsam och skadebenägen. Ibland hänger han en kasse eller två, har några andraassist men för det mesta är det drällande med pucken på offensiv blå.

I egen zon sprätter han puckar rakt på motståndarbackarna om minsta lilla press på honom skulle uppstå och är förjävla klen i sarghörnen.

Till råga på allt (enligt Hockeypuls då) spelade han inte kvalet för att han VÅGADE inte. Oklart vilken sanningshalt som ligger i detta, men om så är fallet har han psyke som en femåring att lägga till övriga listade "egenskaper".

Ser nu på eliteprospects att han faktiskt har fem kvalmatcher registrerade, hur det gick till vet jag inte. Den enda gången jag såg honom i kvalet var i efter andra perioden i match 3 när han stod i Cmore och hävdade att Brynäs spelade bra i egen zon när vi varit tillbakatryckta i 19 av 20 minuter.

Han har två bra säsonger i HV tidigare, men han har inte lyckats med något alls på två säsonger sedan dess, så det blir väl lite av sista chansen hos er nu innan man kan avfärda honom som en SHL-back med hög nivå/uppsida innan han sorteras in som en back i mängden bara.

Jag hoppas för er skull att Kimmo hittar något bättre på marknaden, för Kinnvall är inte mycket att hänga i granen om ärligheten ska fram. Om han nu ska till TIK hoppas jag att man använder honom rätt (vänster tekningscirkel på direktskott i PP), för så har vi inte använt honom, tyvärr.

{9037}: Jag skulle gärna se Kapanen hitta en 10 ggr bättre spelartyp. En morphning av Zdeno Chara och Erik Karlsson kanske.

EG har stängt dörren till TIK men jag skulle gärna se Kapanen hitta liknade spelartyp på backen.

öset i forumet fortsätter, med silly season 👍

{9566}: En vän lyfte även att Emil Lindblom fått bra utveckling och kan vara en bra lösning att bredda med. Från egna leden med.

Olli Nomadinen : Lodin är detta forums motsvarighet till Expressens Carbonara recept... så fort det blir dåligt med andra nyheter så fyller Expressen ut med att slänga in samma jävla artikel gång på gång om "gör Carbonara som en italienare" och så fort det blir lite att snacka om härinne så drar den där jävla Lodin diskussionen igång.

nila: Jag avvaktar nog ett tag innan jag konstaterar hur bra Lodin kommit tillbaka. Och det inte för att jag har nån som helst vetskap om nåt åt endera hållet utan för att jag inte tycker att hans karriär skjutit i höjden med raketfart direkt.

Dessutom är känslan att klubbar ställer sig lite tvekande till honom och där är ju en klubb som Oink oerhört tacksam för honom. En so far lyckosam lycksökarförening som trots sportsliga framgångar de senaste åren befinner sig på en plats i näringskedjan där de måste chansa lite vid värvningar.

Där är ju t.ex inte FBK och de andra. Faktiskt inte heller vi. Och avslutningsvis, återigen; Vi har tackat nej och med tanke på att Timrå IK bättre än de flesta andra Svenska klubbar har kännedom kring Lodin så är jag övertygad om att det är på mycket goda grunder

Peter Sj?kvist: Har du en länk på den sillyn?

Pucken: ja precis som jag minns då.. Som sagt ...blir absolut att förnya oavsett en ev mindre prisökning.. gäller att vara med på tåget nu..

nila: Ok, ja men då förstår jag. Men jag håller inte med dig.
Och det var inte min mening att vara dryg, ber om ursäkt om jag uppfattades så.

KulltorpsOlli: iaf när det gäller spelare som varit i klubben och gjort det bra och visat uppskattning för klubben, sånt man gillar särskilt när en person varit i blåsväder och kommit tillbaka bra? Eller är ditt enda undantag i frågan om de hade tackat nej till dahlen när han kom åter?

nila: Så om jag förstår dig rätt så vill du att klubben går ut och kommenterar varje rykte som dyker upp och klargör varför inte spelaren i fråga är aktuell, i klartext? Eller är det bara just i Lodins fall?
Bara så jag förstår dig.

Såg Luleås vårstädning . Satan i gatan och bla Omark in . Roligt att se . Go silly!

KulltorpsOlli: haha verkligen inte, men ibland skulle det vara intressant att få lite mer info varför, särskilt i såna fall där spelaren gjort det rätt bra och uttryckt mkt positivt om klubben. Istället för lösa rykten att vissa spelare tycker si och så, då kan väl bara klubben säga det i klartext, vi tycker inte att aktuell spelare passar in i truppen/gruppen pga av...? Borde väl inte vara så svårt?
Hög nivå på kommentaren i övrigt, jag är imponerad! 👍

nila: Du är i hans kompiskrets, det märks. Men du kan släppa han nu. Timrå IK vill inte ha honom och han har ingen plats i lagbygget heller. Gå vidare.

{9566}: Så är det och jag är också skeptisk till Kinnvall. Men det handlar i stort sett uteslutande om hans skadehistorik. Han känns som en stor chansning så är han aktuell utgår jag från att han dels är relativt billig, dels att en gedigen utredning kring hans fysiska status genomförts

Olli Nomadinen : Alla vill vi bygga lag på olika sätt. Alla sätt är bra utom dom dåliga.

kapanen väljer icke kinnvall

{9566}: En hel Kinnvall tror jag mkt väl kan tillföra, tror inte han sitter i nån position där han har världens utrymme att löneförhandla heller. Att han råkar ha åkt ur med tre lag fäster jag ingen vikt vid. Två av gångerna var väl högst logiskt, med oss 2019 och nu med Brynäs. Starka nedflyttningskandidater på förhand båda två ju

{9566}: Passa er så att ni inte hamnar på plats 13-14 om ni har Kinnvall i laget.

Mycket prat om att få in backar som gör skillnad, vet inte om Kinvall gör nån större skillnad. Nu är jag kanske lite elak, pratar bara om hans backspel.

Karlsson74: Man får alltid erbjudande att köpa samma plats igen. Lär väl bli lite dyrare till nästa säsong tror jag.

{9566}: det hoppas jag med, men frågan är om man ska lägga en tusenlapp på oddset ifall😮‍💨

Inte min mening att vara dryg, så ni inte upfattar det fel.

Farsang: Håller med, förstår det inte.
Hoppas jag har fel.

nila: Jaja...vi tycker olika men at the end of the day så är han i vilket fall aktuell för oss längre. Vi har tackat nej. Och om inte det säger nåt så vet inte jag

Simmalugnt:

Läste att Ruohomaa var aktuell för er men jag tror han stannar i LIF eller så blir det Schweiz

Skulle ni lyckas signa honom har ni en av ligans bästa spelare att hålla i pucken, otroligt bra på det och bra skridskoåkning.

Malmö är dock hetast av SHL klubbarna att få honom.

Skönt att detta får rampljus bland riksmedia med, och når ut till fler. Med tanke på att många örebroare endast tyckte vi var dåliga förlorare när vi var totalt uppgivna över Emil Larssons konstanta filmningar.

« · 2514593 · »