Sputnik: Hållander är oavsett inte en topp5 värvning i ligan. Sen är ju iaf Marcus en väldigt bra spelare, inte en topp5 han eller såklart, men förstår Sannys resonemang.
hockey_21: Det vet du inget om. Kan Modo vinna SM-guld kan Timrå också göra det. Vi har ett bra lag på papperet bara vi får in en stark back till och får vara skadefria. Det är små marginaler i slutspelet. Att säga att Timrå och Lander aldrig kommer att vinna ett SM-guld är bara för att provocera jag vet. Då säger jag att Modo åker ner till allsvenskan igen direkt och aldrig kommer att spela i SHL igen, än mindre vinna ett SM-guld igen.
Sputnik: Ja, ofattbart! Jag håller också Hållander som en av de bästa värvningarna i SHL. Å andra sidan kan det vara bra att inte få för höga förväntningar på sig. Han får gärna bevisa på isen att Sanny och andra har fel.
Olli Nomadinen : Både EA och Hanzl bör vi förvänta oss mycket mer av nästa säsong. Hoppas och tror att det blir så.
Vad gäller Alvarez så var det rätt väntat att det inte blev någon förlängning. Det bör har frigjorts en del pengar pga detta som man man lägga på en back eller tror ni att man redan räknat med detta i totalbudgeten alternativt tittar på en annan forward?
Costanza: Ja fast vi börjar drifta iväg rätt hårt från min ursprungliga fråga, dvs blir Hallonet kvar i Modo? Ja eller Nej? Ni var ju trots allt rätt nöjda med honom och ni är sent in på marknaden så helt otänktbart att han spelar i Modo till hösten kan det väl inte vara? Eller är han redan klar för annan klubb?
Costanza: Du menar sonen Anton, som var kapten i förra årets OS-lag, som har spelar över 200 NHL-matcher, som har spelat nästan 250 KHL-matcher och som var utnämnd till en av årets tungaste nyförvärv förra året, och som levde upp till det? Den spelaren som har stor respekt över hela hockey-Sverige?
Ahaaa... Men om du menar honom så förstår jag att Pappa Mittbena lyssnade faktiskt. Ska bli kul att lyssna på Gnällkuks-Karlin i vinter när han skyller på domarna à la Västervik.
Rip Kirby: "Pappa Mittbena, snälla värva min kompis Pääjärvi. Skicka iväg Laleggia och Halloran, de är dumma och vill ha pucken jättemycket, vädjar sonen Anton" ;-)
Jag roade mig med att leta lite på Örebrohåll vad fansen tyckte om Nick Halloran under hans säsong där. Han gjorde 6+6 på 20 matcher.
Nu ska vi se. Jag bara kastar ur mig div. citat från random skribenter där en nämner Halloran tillsammans med två andra nyförvärv efter säsongen 21-22 som totalt misslyckade. En annan är mer upp på Halloran och nämner honom som okej i grundserien, helt osynlig i slutspelet.
Andra blandar upp- och nerbedömningar men slår man ut bedömningen överlag så är det väl att ett nyförvärv som tas in för att göra poäng också behöver göra just precis det - producera poäng framåt. Då är inte 6 mål och 6 assist och att bli osynlige mannen i ett slutspel godkänt.
Vad var det sammantagna betyget på honom i Modo i HA de matcher som han gjorde?
Costanza: Karlin har väl inte mittbena, eller missförstår jag dig här? Övik är väl (tillsammans med Skellefteå) Sveriges mecka för människor som vill ha sex inom egen familj?
Upplever inte att poängen speglar prestationen hos Hallonet, han verkar dock ha fått ett uppsving hos er, vilket är roligt för hans skull.
Walli är jag lite tudelad kring, han gjorde det alltid bra i 3/4 linan och de gånger han fick chansen (om än få) högre upp så försvann han helt, tyvärr. Även om han nu gjort den förbjudna flytten så önskar jag den grabben all framgång inom hockeyn.
Tom Topp: I Timrå var det uppenbarligen två alternativ som gällde: #1: Hjälp! Jag har hybris och tror mer på mig själv än vad alla andra gör! #2: Jag spelar i en liga som jag helt enkelt inte platsar i. (Eller om du frågar Halloran själv: "-Jo! Det gör jag visst. Ge mig mer speltid eller så ba drar jag, capice?!")
Olli Nomadinen : I den bästa av världar har vi en EA som spelar som han gjorde under Rögletiden(alltså som en uppskattad tredjecenter i ett topplag), och en Lundin som lirar "Februari och framåt hockey". Och där bakom en Värmhed som knackar på dörren...
Men det är nog lite väl optimistiskt. Om en av dessa slår in så är jag nöjd.
SKRIDSKOSKENAN: Jag tror vi kan förvänta oss en annan EA i vinter också. Magkänslan där säger att vi kommer vara betydligt mer tillfreds med hans insatser
SuneMangs: Ja den ena håller Eurohockey tour klass och den andra håller allsvensk klass. En frisk Wedin är att jämföra med Dennis Everberg eller Linus Johansson eller liknande spelare som också brukar bli uttagna till landslaget. Han har f ö gjort 25 landslagsmatcher och skrapat ihop 11 poäng i dessa. F ö vill jag minnas att Halloran gjorde en hel del av sina poäng när han fick spela med just Wedin. Men i Modoitens ögon var det väl Wedin som ska vara tacksam att han fick spela med en sån poängspruta som Halloran
hockey_21: Inte riktigt hela sanningen men absolut. Kan du påminna mig nu igen om han blev bänkad pga dåligt uppförande eller inte? Du verkar ju ha stenkoll på Timrås organisation.
hockey_21: Om ändå allt styrdes av hur många poäng man gör. Jag tror precis alla lag i hela Sverige hade valt en kille och spelare som Wedin före Halloran. Förutom i Övik då.
roger_sundsvall: blir Hallonet kvar i Modo? Helt ärlig fråga, ingen ironi eller illvilja. Är svaret ja, kan jag dock inte lova att inte släppa loss lite skadeglädje
Håller inte med. Hela Hockeysnack som samlingsplats har regler som alla förväntas förhålla sig till. Jag förstår hur du tänker med att diskutera/förklara vad som är okej eller inte okej att skriva, men det är ju samtidigt saker som faller inom ramen för allmänt hyfs.
Du kan kalla det att "begrava", jag ser det mer svartvitt än så. Jag tycker att man kan diskutera mycket, även hätskt, men vissa saker är bättre att inte bemöta och bara plocka bort.
Men, tycker du att det i allmänhet behövs tydlighet i vilka ordval m.m. som hör hemma här så är det ju en jättebra diskussion att ha i ett mer isolerat sammanhang.
Pinaceae: Hade man hellre haft Alvarez än Andersson? Olika spelartyper förvisso. Hållander är knske en Alvarez på steroider och då fyller Erik en annan funktion
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer