{7043}: ja allt annat än Liiga för Fille känns som en skräll. SHL lagen lär passa på honom och HA anser han sig för bra för så då känns Liiga som enda kvarvarande alternativ
{9566}: Att Filip W inte riktigt håller måttet för spel i SHL det är nog dom allra flesta medvetna om. Den som kanske hade mått bäst av att ta detta på allvar och väga in i sitt karriärval är ju Filip själv.
En stark självkänsla må vara gott i syftet att boosta sin självkänsla och sitt ego. Men vägen hos oss, från en av de bättre backarna i spel i HA till SHL där han knappt fick speltid, har uppenbarligen visat att han tror lite för gott om sig själv. Copy/paste på den gångna säsongen i HV och nu sorti.
Kommer väl inte som någon direkt överraskning men Filip Westerlund får lämna HV71.
"– Vi är överens med Filip om att vi avslutar kontraktet. Han hade svårt att ta en fast plats i laget förra säsongen och både vi och Filip känner att han behöver komma till en annan klubb som kan erbjuda honom en större roll, säger Kent Norberg, sportchef i HV71.
hockey_21: Kan mycket väl stämma men jag är mest nyfiken på hur man lyckats gå från 2,7 miljoner i eget kapital 2022 till 8,9 miljoner 2023 med en vinst på 600k.
Som jag skrivit förut: är man inte påkopplad inför varje match så kan det bli oerhört svårt att ta poäng. Ligan blir bara bättre och bättre. Att gissa hur det går tror jag nog att dom flesta kan få bekymmer med.
Bra att ekonomin håller även om vi är på mini nivå. Tufft för nye vdn bara hoppas folk kommer eller partners sluter upp som i Modo Brynäs mfl omsättning måste stiga annars är vi på ruta 1..
Glöm inte Edfeldt han kommer göra succé kommande! Sedan hörde jag en fräckis på domustrappen idag: Vad är det för likhet mellan en modolojd och en hemorojd? Jo båda ligger därbak o är osköna men ramlar snart bort.
{7043}: Ja jag noterar faktiskt att Rindell hade 13 poäng (3 mål, 10 ass) på 26 matcher. Det ger ett snitt på 0,5 pinne/match och kan han hålla det snittet över 50-52 omgångar så lugnar jag ner spetsbacks-snacket
Sputnik: Haha! Berätta gärna hur ni hade skulder på 81 miljoner och slapp betala hälften. Sen en sunkig mygelaktie på det ;-) Nä, kasta inte bronspengen i tomt prisskåp...