Nisse på Mon or: Moderklubb Njurunda SK. Spelade juniorhockey med Timrå IK. Lämnade för spel i Nordamerika som 19-åring och efter en karriär mestadels i utländska klubbar och sista åren i Luleå har det väl aldrig känts särskilt sannolikt med en återkomst till Timrå IK för honom. Timrå var bara ett steg på vägen för honom. Inget man kan klandra honom det minsta för enligt mig.
DenRöda: Intressant ändå, hur säker man var på ST att de hade den slutgiltiga infon och mallen på hur laget kommer se ut i starten av säsongen. Återstår att se om Kapanen trollat lite med reportrarna på ST nu då och kommer med en tidig julklapp i Joulevi.
{7043}: Ja samtidigt så ökas väl tv avtalet med 20 mille+ till säsongen 24/25? Skrivs det kontrakt med Joulevi så lär det väl vara minst 2 års kontrakt med ökande lön den andra säsongen.
DenRöda: Aaah då hade min källa förmodligen rätt då, får se hur länge kontraktet sträcker sig, lär säkert vara ett tvåårskontrakt som han nämnde till mig, tack för bekräftelsen! 👍
DenRöda: Ja Joulevi är ju i rätt ålder för Schweiz med, så nog är han ett långskott. Finska lag kan vi ju konkurrera med, men inte Alplagen. Men finns det nån uns av sanning i ryktet så är ju inte Kapanen klar med backbygget. Det måste ju lånas ut en del backar dock i så fall, annars blir det skapligt fullpackad backsida. Forsmark och Edfeldt på utlåning?
DenRöda: Kan det vara så att man avvaktar tills man vet om Modo går upp eller inte? Antingen Juolevi eller Bernhardt? Annars ser ju backsidan ut såhär ungefär
Sputnik: jag hoppas verkligen att dom gör en rejäl läkarundersökning innan dom tecknar något kontrakt! Men är han hel så ser jag honom som ett säkrare kort än Bernhardt!
Tom Topp: Ja just sånt där med läkarundersökningar är nått som inte alltid görs ordentligt, i allafall inte i Timrå är känslan? Tänker också på hur spelare som Jaalaasvara kom helt otränad exempel. Såmt där måste man ha rätt att bryta kontrakt för kan tyckas. Lite mer kontroll och krav som i fotbollen när det värvas.
Sputnik: Håller med men han såg nog jävligt taggad ut för att han hade otrolig energi då han inte spelat på jättelänge och inga skavanker, hade nog kanske sett annorlunda ut ifall han var med från start, alla andra backar lär ju ha varit otroligt tilltuffsade efter den här serien på sju matcher...
Håller med dock, han såg jävligt bra ut och han bör få en chans att spela in sig till nästa säsong! 👍
Simmalugnt: Du tror alltså att vi kommer få kvala med Lander i laget? Eller menar du att Kinnvall är så otursförföljd så Lander åker på skada säsongen ut så fort Kinnvall ansluter?
Nisse på Mon or: Vi ska inte ha EG och vi ska inte ha Lodin. Och hör och häpna men jag sörjer inte det allra minsta. I sina bästa stunder var Lodin en spelare som blixtrade till, var avig och bröt mönster. Aldrig minns jag honom som dominant och matchavgörande. Har öht inget minne av nån match likt den Dahlén gjorde i lördags. Och där Dahlén i sina sämsta stunder är en spelare som kan försvinna är Lodin ett gigantiskt jävla sänke i samma läge
DenRöda: Låter inte direkt troligt att vi tar in både kinvall och juolevi, har ni någon koll hur mycket sånna här spelare kostar? Plus att vi redan sitter på ett gäng tunga kontrakt. Vi får nog nöja oss med en ”topp” back. Tror inte kinvall är gratis precis bara för han åkt ut med Brynäs, hörde att han satt på en saftig lön i hv, så han lär knappats fått mindre i Brynäs.
Olli Nomadinen : om någon mot förmodan skulle undra. Jag vill inte heller ha E.G. eller V.L. Jsg var för Viktor tills Timrå tackade nej. Inte längre. Och E.G. har ju själv dementerat ryktet. Bra så.
Silly när det är som bäst. Jag gillar faktiskt att kinnwall kan vara på G. en helt säker uppgradering av stenqvist. Har bra blick för spelet, bra pass & där finns även en rejäl uppsida när han är i form offensivt. Dock är det ju lite svajigt i defensiven. Men det grejar Erixon eller strömberg. Han får även spela med ett TIMRÅ IK som går för topp 4 😎
Nisse på Mon or: Ja spelare från orten som tycker sig för fina för klubben när de verkligen hade gjort skillnad när vi gått upp i SHL har inget här att göra i karriärens utförsbacke
Olli Nomadinen : Ja en EG i den form han var då hade garanterat varit tungan på vågen för att etablera oss på allvar redan då. Då hade alla dessutom sluppit Oskarshamn i SHL och vi hade fått en "Corona chansen" 🤷
Olli Nomadinen : jag har däremot mkt bra minnen av lodin, senast när laget gick upp tex. När slutspelet drog igång var ju förstakedjan inte riktigt på g och , hade inte lodin klivit fram då mot AIK och även weircoch hade laget troligen inte tagit sig till finalen där förstakedjan åter hade vaknat till och gjorde det mesta rätt. Värt att komma ihåg!
En sån spelare som kan bryta mönstret och skapa lägen helt på egen hand saknar man ofta, får han till en högre lägstanivå, blir jämnare i prestationerna, kommer han nog tyvärr ställa till med mkt oreda i shl...
Lodin ska inte spela för Timrå. Timrå har sagt nej i tidigt skede. Det finns en anledning till det… så SLUTA älta Lodin. Man kan ju tro att han är Conor McDavid hos vissa. Vill alla ni höra en hemlighet? Det är han inte… det är sant jag lovar!
F.ö är jag ff besviken över gårdagen. Jag har abstinens redan nu. 5, 6 månader kvar till nästa säsong. Jodå!
Olli Hahl: Det lustiga är att om man säger upp sitt cmore nu så kommer man, fram till premiären nästa säsong, ha sparat ihop exakt tillräckligt mycket pengar för att finansiera all blodtrycksmedicin man kommer att behöva nästa säsong.
nila: Säg att han väljer Oink nu efter att även varit på tapeten hos FBK. Du har ingen tanke kring varför det uppenbarligen inte är nån större huggsexa om honom hos övriga SHL-klubbar när han nu innehar såna kvaliteter och är en sån stjärna?
roger_sundsvall: Har för mig.. eller är 100 på att jag inför denna säsong fick erbjudande om att förlänga säsongskorten. Hurvida de gör samma i år får du nästan fråga nån ansvarig i föreningen.
Har ganska svårt för "klubbens ord(även om det är ett rykte) är lag-förståsigpåare" vad är då syftet med ett forum om man inte kan få ha synpunkter och diskutera saker? Tror knappast Kapanen utgår ifrån våra synpunkter ändå här inne, så vad vi säger spelar mindre roll i det stora hela. Men det är ju ett nöje att få spekulera och snickra på sitt eget drömlag och kunna vara skeptisk till vissa värvningar.
thorwald: Ja det är själva syftet med ett sånt här forum kan jag tycka. Sen får Huge säga vad han vill men nog är väl ett supporterforum till för soffcoacher. Inte för SHL:s sportchefer
Olli Nomadinen : se om matcherna och se om du tycker att övriga s k stjärnor glänste! Tycker för övrigt att han generellt gjorde det bra men lite för ojämn i spelet som sagt, återkommande för många egentligen. Apropå stjärnor som bara du nämnt, har egentligen bara sett en riktig stjärna komma fram och dominera totalt i spelet, både defensivt och offensivt, i ung ålder. Ta upp laget till elitserien och stanna kvar en extra säsong för att sedan ta steget över till NHL och fortsätta på liknande sätt. Sällan man får uppleva det, tyvärr fick inte EP slå igenom i klubben på samma sätt utan omväg söderut, en helt annan sorts spelare också.
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer