hockey_21: Trött på diskussioner som liknar depp-VM ^10 i din egen bok förstår jag. Du får ursäkta oss om du gick miste om det där reptilsnabba: ja-men-du-rå-svaret, som jag förstår att du förväntade dig.
Men livet i den här gästboken har sedan säsongen tog slut varit färgat av förstärkningar som alla i stort sett redan visste om. Just därför orkar nog väldigt få lägga ner någon större energi just nu på att diskutera om hur ert lag förväntas se ut om x antal månader. Där är jag iallafall. Men jag fattar om det är kalsongskott en kväll där ni landar både Sam V och Ruohomaa.
Väl talat. Respekterar MoDo, men är innerligt trött på att följa deras silly season överallt. Som du skriver är vår egen silly närmast ointressant, så jag uppskattar att bland annat du skrivit om helt andra saker (musik) härinne även om vi inte delar smak.
Hockey_21 har i alla fall HS:s allra gulligaste presentationsbild, det vill jag ge honom 💐
{9908}: Vän av ordning vill nu ödmjukt belysa att Modoiter inte är något slags telepatiskt sammanlänkat myrkollektiv och att det inlägg du besvarar var det första jag någonsin skrivit här inne.
*1921*: ”Inte alla modoiter” Tills Hockeysnacks-ombudsmannen kommit igång med alla förtalsmål får du nog acceptera att ”Modoiter” i mitt tidigare svar avser flera personer som hejar på Mådå, och inte alla personer som hejar på Mådå.
{9908}: Blir det inte ett underbetyg till Timråfansens engagemang om det är så enkelt för oss fabriksluktande Döviks-imbeciller att stövla in och få ert forum att handla mer om oss än om er? 😉 Upp till kamp, timråiter! Gå samman och skriv så mycket om Timrås lagbygge att Modofansens inlägg omgående drunknar i flödet!
*1921*: Vi har nog vänt ut och in på vårt redan. Det är den där sistabacken, som kan dröja, annars är det klart. Det är baksidan med ett stabilt, färdigt lagbygge redan på försommaren. Det blir lååååååååångt till september
*1921*: Haha, kliv ner från den där omotiverat höga piedestalen nu gubben. Om vi skulle ha ett dussin frekventa trådspammare som nappar på minsta grej i er bok, skulle vi kunna gå in och hävda exakt samma sak.
Skillnaden är väl att vi inte har lika stort behov att hävda oss :-)
Olli Nomadinen : Har hört lite smaskiga rykten att en riktigt bra back med NHL/AHL rutin är på väg in. Vågar inte gå ut med mer info än men hoppas det stämmer! Behövs verkligen.
Sputnik: George är här igen och lugnar ner. Hör dunkadunka från Brännbollsyran från min lya. Vilken back vill ni ha in? Ni verkar inte ha nån fantasi...
Gewe: Bra sagt m0d0 är som en rövplåga, men kommer att va kortvarig. "Going back to where you should be long". D.v.s, passa på och njut, det är snart över!😝
Ni är alltjämt välkomna tillbaka. Jag är inte det minsta skakig. Har saknat din kaxighet sedan ni åkte ur den där gången. Är detta hockey handlar om. Synd bara att vi måste genomlida en hel tråkig sommar innan det är dags igen 😒
Costanza: Jag är genuint nyfiken på vad bernard kan åstadkomma i SHL. Han var "vår" om inte ni hade gått upp. Min spontana känsla var och är att det var win win att ni gick upp. Men jag kan ju få äta upp det
Olli Nomadinen : Jag tror att det hade varit till Bernhardts bästa att ha kommit till Timrå som är en etablerad klubb med allt det innebär. Om Berra och Näsén hade det tufft i egen zon i HA, så kommer det smälla dieekt om de dräller på samma sätt i HA.
Jag tror absolut att Bernhardt kan producera en del poäng i Modo, men tror alltså att förutsättningarna att lyckas är ännu större i Timrå.
Men om nu Kapanen lyckas hitta den där tvåvägsbacken han pratar om, så tror jag det snarare är ett bättre drag då jag fortsatt är fundersam till Bernhardst spel i egen zon. Rindell får vara vår offensiva back som regerar i offensiv zon istället, sen signar vi förhoppningsvis Melander med som har offensiv potential.
Olli Nomadinen : Bernie var grym i slutspelet. Riktig tvåvägsback då när det smällde som mest. Till och med Näsén körde en open ice. Kanske Filip Král från Toronto är på väg till er med tanke på ryktet.
Ville gärna ha Bernie då det begav sig, men nu är han ett minne blott. Ska bara tryckas till jävligt hårt mot sargen då vi möts kommande säsong. Inte mer än så. Några lättköpta poäng mot Timrå lär det inte bli. Känner att vi kommer att greja matcherna med MoDo, så ni får leta efter poäng någon annanstans. I all välmening 😎
Känslan är att vi kommer att leka hem dessa fyra derbyn mot er. Timrå är ett så mycket bättre lag helt enkelt. MoDo i all ära, men ni kommer att bli krossade. Bernie är alldeles för tunn och lär sitta mot sargen som ett frimärke när vi möts. Tolv enkla poäng för Timrå. Vad tror du själv?
Det kommer inte att hända. Vigneault skjuter över ribban. Timrå IK som lagmaskin kommer att mala ner MoDo som skit. Önskar er lycka till i alla andra matcher.
Costanza: Övertron på era allsvenska spelare är imponerande. SHL är inte vad det var när ni åkte ur det är ett par nivåer upp sedan dess vilket ni lär märka det gjorde Hv, Oskars och även vi när vi gick upp.
Gewe: MoDos allsvenska spelare Tambellini, Karlqvist, Johnsson, Rosdahl, Olofsson, Björklund, Sellgren, Norlinder, Berglund har gjort det bra. Sen har TIK rätt många B-lirare kvar från HA som klarar sig finfint. Din övertro är lite kul också...
Costanza: Rosdahl blev väl dumpad av två SHL-klubbar under samma säsong ifjol? Sen tar du upp spelare som gjort 1-2 säsonger i Modo för 4-5 år sedan, det är ju i mångt och mycket riktiga SHL-lag som har förädlat dessa spelare över flera säsonger, alla blev inte stabila SHL-spelare när som gick från Modo till en högre liga.
”Modos” allsvenska spelare 😂. Nu har ni allsvenska spelare som ska spela i ligans sämsta lag och bära det laget, det är inte enskilda spelare som går till ett stabilt lag i SHL och kan gömma sig i mängden.
Sputnik: Ja jag var för vår del jävligt skeptisk till bernard hos oss redan när det bara var ett rykte. Fattade helt enkelt inte vad vi skulle med en back till som på HA-nivå hade en offensiv uppsida men med tveksam arbetsmoral hemåt. Rindell är naturligtvis ljusår bättre, en på alla plan premiumversion av bernard. Vi behöver en stabil defensiv klippa som har erfarenhet av nivån och kan sätta upp ett anfall. Ev poängproduktion är långt ner på prioriteringslistan
Olli ”jag ska prata svenska efter årsskiftet” Jokinen Olli ”jag mognade efter 10säsonger i NHL” Jokinen Olli ”vi vill bli som frölunda” Jokinen Olli ”im a honest coach” Jokinen Olli ”vi ska vara det hårdaste arbetande laget” Jokinen Olli ... | Läs mer