1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590539 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2023-2024

« · 2552117 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2023-2024
På onsdag släpps biljetterna till försäsongsmatchen mot Modo 8/9. 1250 stå och 90 sitt i Högslättens ishall
Låst ämne

JanneH: jo men visst är det så….
Låst ämne

JanneH:

Går alldeles utmärkt att kombinera även när man spenderar istid. Får mer fart på rören och ett bättre sikte efter några öl. Precis som alla andra jobb också blir bättre utförda med ett par stänkare i ryggen 🍺
Låst ämne

Kalle i Byn: lyckligtvis går öl och hockey alldeles utmärkt att kombinera... så länge man sitter vid sidan av alltså
Låst ämne

kulltorp: öl va bättre att dricka än hockey…..
Låst ämne

Sputnik: Eronen, Rindell och Lyytinen är nog tilltänkta PP-backar just nu. Tror inte man tänker utanför den trion
Låst ämne

Gorkyman: Melander eller Forsmark kanske kan få lite förtroende i andra backpar i så fall.
Låst ämne

Zoogin62: Vilken back ska in i andra PPt isf
Låst ämne

Ma69us: Jag hoppas vi inte blir allt för lidande av att vi endast har Hartmann som högerskjutande forward i PP etc. Jag tror Kapanen lär ut på marknaden rätt snabbt efter en till Rightare i så fall.
Låst ämne

Zoogin62: Har varit inne på två backar i PP tidigare! Vi har ju troligtvis två uppställningar i PP, kör ena med två backar och den andra med en pointback. Om inte annat så blir vi svårlästa med två olika uppställningar!?
Låst ämne

Hälsningar från Nord Uppland!
Låst ämne

kattan: undrar vad fan Kasatonov hade sagt om Tichonov sagt att "vi ska testa att köra med bara Fetisov och 4 forwards". Troligen inte ett skit då han var rätt trogen mot ledningen men rätt otänkbart att Tichonov eller nån annan coach på den tiden ens skulle leka med tanken
Låst ämne

Zoogin62: Var mest en fundering från mig, testa går det säkert. Men idag ställer nog 99% av lagen upp med en spelare på blå (oftast back) två spelare på varsin kant, en i slottet och en framför/bakom mål. Blir svårt att ha två backar på blå samtidigt som du har två forwards på varsin kant.
Låst ämne

kattan: jag är tyvärr ingen expert på hockey, men tror att man kanske kunde testa iallafall?
2 offensiva backar och tre vassa forwards.
Rindell, Eronen, Dahlén, Wedin och Hållander.
Hållander som skymmer och brunkar framför målisen, Dahlén som lägger smörpass till Wedin som hittar "kryllan" alternativt bakåt pass till Eronen/ Rindell som "bombar" in "puckuslingen".
Ni får gärna kalla mig idiot om ni vill, men tror att det skulle kunna va värt att testa?
Låst ämne

Rip Kirby: Tobias Enström kom ju hem som ”världens bästa back”. Men förvandlingen till rauk på gotlandsblå gick snabbt.
Låst ämne

Gorkyman: Nu känner jag inte till skadehistoriken för hans del i NHL, men drygt 900 matcher talar väl ändå för att kroppen håller. En bra grundträning i kombination med en spelstil som är skonsam mot den egna kroppen. Men vi är inte där än. Niklas Hjalmarsson kom ju från Arizona som det "stora" namnet på baksidan. På förhand, absolut, men se hur bra det gick?
Låst ämne

Zoogin62: Brukar vi spela med två backar i samma PP? Känns inte som att det kommer ske när våra kantspelare i PP heter Dahlén, Pettersson, Wedin, Hanzl osv
Låst ämne

Rip Kirby: 37 när säsongen startar
Låst ämne

Synct: Bokstavligen två år, sedan är det ytterst sannolikt färdigspelat. 37 år gammal är en outlier i datasetet bara där.
Låst ämne

Zoogin62: Ja, det återstår väl en del frågetecken innan HV kan stoltsera med Strålman som en håll käften-värvning eller inte. Han är 36 år gammal, då vet man att skaderisken ökar. Men spelförståelse kommer man långt med.
Låst ämne

Zoogin62: Han lär nog vara en absolut toppback DEFENSIVT i SHL i något år iaf.
Låst ämne

Rip Kirby: okej, spännande att se om han har något positivt kvar i sig?
Men han har säkert värdefulla ledaregenskaper iallafall!
Angående Timrås iskalla silly, så tycker jag att det ser mycket positivt ut. När nu Rindell och Lyytinen får vara med från start samt även Hållander in och en skadefri Wedin.
Hur kan backsidan vara tunn när vi släppte in 3:e minst mål av alla?
Tror och hoppas att backsidan kommer att vara ännu bättre kommande till hösten.
Det jag tycker fattas är en riktig sniper, men får Wedin vara hel och spela med Jonte så kan det bli magi.
Rindell måste också få förtroende i pp, gärna tillsammans med Eronen.
Låst ämne

Zoogin62: Anton Strålman är nu helt klar för HV71. Kontraktet gäller den kommande säsongen.
Låst ämne

dempa: Silly season är verkligen "kall" i år, när man låter en M0d0:it få sista ordet för ca en vecka sedan!🤢
Låst ämne

Shoutout till Tobbe från Åre. Snygg mustasch!
Låst ämne

kulltorp: Ja! Eller Crazy Horse!
Låst ämne

Costanza: Hörde man fick tillkalla räddningstjänsten för återupplivningsförsök.
Låst ämne

Tom Topp: Du tänkte Sitting Bull?
Låst ämne

kulltorp: vad var det för fel på Indianen?
Låst ämne

kulltorp: Kom Lander i land?
Låst ämne

Zäta75: jag tycker att Hållander är rejält underskattad som nyförvärv i SHL! Han har spelat i ligan förut, har erfarenhet av både nhl och ahl spel och har spelat i tre kronor! Men framförallt har han ett oerhört stort klubbhjärta! Och han är bara 23år! Nä där har dom så kallade experterna nånting att fundera på!
Låst ämne

Zäta75: Tycker det ska bli intressant att se och höra Juel, han har tidigare varit aktiv på sociala medier. Undra om det fortsätter i Timrå eller om Kapanen har sagt att "sånt håll vi int på med här i Finland."
Låst ämne

Costanza: Bernie kommer att bli den nya stenstoden på egen blå.
Tror att ni redan nu kan döpa om honom till rauken.
Låst ämne

mikenomad: Inte lång tid kvar nu till ispremiären. Längtar! Tror på en stark säsong som den förra om man får igång vissa spelare som t.ex Pettersson och Hanzl. Hållander blir bland de intressantaste att följa.

Ha en fin sommar alla!

Forza Timrå IK!
Låst ämne

Pinaceae: Exakt, här kommer NHL-Timrå. Tut tut! Vi hade lätt kunnat utmana om Stanley Cup med det här laget, trusten me harden 💪💪💪

Nu åter till hängmattan
Låst ämne

empa11: Snyggt jobbat med sammanställningen!
Flytta på er! Här kommer NHL-Timrå!
Låst ämne

Visst, sommaren är fin och det är skönt att vara ledig men f-n vad kul det ska bli när SHL startar igen!!
Låst ämne

JanneH: Haha jo, men det är ju en annan Timrå-bekanting som med sitt HV glider under radarn när det kommer till finnar.
Låst ämne

empa11: det mest chockerande i den statistiken är att vi BARA ligger TVÅ i antal matcher från Liiga ;-)
Låst ämne

JanneH: ”Samtidigt så finns det så mkt hjärta och vilja i våra hemvändare..”

Det har du nog helt rätt i. De besitter även en jävla skicklighet, och rutin. Var tvungen att gå igenom hur vår rutin står sig mot andra SHL lag. Var mycket bättre än jag trodde. Nu fick jag inte fram sammanställning på NL, men utöver det ligger vi väldigt bra till gällande representation i de internationella toppligorna senaste åren.

Just SHL-rutin är det enda vi inte ligger i topp i. Men ganska jämnt mellan flertalet lag.

Följande placering har vi av 14 lag, i antal matcher:
SHL: 9a
Landslag: 4:a
NHL: 1a
KHL: 4a
Liiga: 2a
Låst ämne

"För två år sedan räddade Timrå sitt kontrakt genom att besegra Djurgården i en kvalkamp. I fjol blev slutade laget femma i SHL."

Nog för att tiden går fort när man har roligt men var det verkligen TVÅ år sedan vi spöade Surgårn och var det verkligen i FJOL vi slutade femma? Var det inte bara typ 2-3 månader sedan det inträffade att vi slutade femma?

Längre än så kom jag inte i hans artikel men summan av den var att Timrå inte kommer kunna glida under radarn på samma sätt kommande säsong och även om han inte har koll på tiden så tror jag han rätt där. Börjar det studsa lite fel i säsongsinledningen så blir det mkt press på axlarna. Jag tänker lite på Rögle som gör en kanonsäsong året innan och sedan får de en kämpig inledning där inget stämmer. Samtidigt så finns det så mkt hjärta och vilja i våra hemvändare att jag tror faktiskt de skulle greja att reda ut en dålig inledning. Och tänk motsatsen dvs att vi får en bra inledning... herrejävlar vad detta lag skulle segla i väg uppåt med lite medvind.
Låst ämne

Ma69us: ÅÅÅÅH!!!!

Lollo och Bernie!!!!!!! Fan vad kul!!!!!!

Grymt bra barnvakter!
Låst ämne

Costanza: Lollo också?
Låst ämne

Ma69us: Vi har Bernie!
Låst ämne

Costanza: Bara ni låter bli ”våra” 12 poäng!
Låst ämne

Ma69us: MoDo-Rövarna måste ju sno så många poäng från MIF, LHC, OINK, HVBLÅ. Det kan gå...
Låst ämne

Costanza: Alla rövare bor i Skulegrottan!
Låst ämne

Rip Kirby: Får flytta in i Skulegrottan om vi inte blir 10:a.
Låst ämne

Costanza: Du kan hockey!
Låst ämne

« · 2552117 · »