Labban: Känslan är att motivationen trytit ju längre tiden har gått och att han insett att han inte får förlängt. Har det dessutom varit lite internt groll så kan det ju ha påverkat med.
Han blir inte yngre men vill säkert ha samma lön i princip. Jag tycker han är för enkelspårig med då han i princip aldrig tar ett skott själv. Ser gärna en av våra första centra som har lite större arsenal i offensiven ändå.
Jag kanske är naiv, men jag tycker det känns rätt att föryngra och gå vidare i detta fall.
Hanzl har väl inte heller spelat i den bästa miljön heller. Han verkar få lite blandat ihopskrap att spela med. Tycker han funkade bra med OJ och han har ju funkat bra med MPS och även Dahlén. Att Pettersson är med i uppsättningen ställer jag mig lite frågande till, han har sett oerhört blek ut. Hur mycket som är Hanzls fel och vad externa faktorer är vet jag inte, men han har ju sett fin ut stora delar av säsongen så tror nog mer det är miljön som förstört för honom och gör att han inte tillåts spela på det vis han är bra på.
Sputnik1: Engström är Timråsupporter. Klart hon är pessimistisk.
Jag tror att Lundmark kommer vara ett sinnessjukt bra fynd. Nässén är en av Liigas bästa back denna säsong. Pilö kommer bli mer stabil med ett grundspel, något Oinkarna saknat denna säsong.
Sputnik1: Kent Manderville över 1,90, högerskytt, transantlant-han är det som Kapanen vill ha in... Nä just ja, han va ju här på den gamla goda tiden 😊 Skämt o sido den typen behöver vi 100% Edit: Vänsterskytt...Men ändå!!
Andersson: Wedin med en försäsong måste anses som ett nyförvärv. Lägg därtill Hållander som från start har kommit in i spelet på stor is.
Får Jokinen ihop helheten med ett spel där alla drar åt samma håll så är mycket vunnet. Ett normalt fungerande PP på det. Förhoppningsvis får Oliver Johansson en ärlig chans att visa supp sig med.
Pilö , Nässen och ny Hanzl känns väl inte som '' semifinal , här kommer vi '' direkt .
Ska möjligen va om ( ganska sannolikt ) att 54 gör en bättre säsong . Samt att forwards träffar nät istället för målvakt , att vi får en toppback och att Jokinen är SHL's bästa tränare
Sputnik1: ja blir vi av med Eronen alternativt att Jokinen får honom att spela som en landslagsback så är det viktigare än Rindell/Lyytinen vs Nässén/Pilö bytet
Turkiska Tiken : Jo. Dock är det väl "bara" Rindell, Lyytinen och Hanzl som blir de stora tappen. Pilö och Nässén mot Lyytinen och Rindell känns ju skört på förhand. Eronen ut och bra 2 vägsback in. Ja då är backsidan bättre i min bok.
Som Hanzl spelat sen jul och framåt mestadels så bör man kunna ersätta honom kan jag känna. Rentav rätt svag faktiskt.
Redlineoffside: Läste i Expressen att Kapanen gärna vill ha en center som är högerskytt in. Förmodligen nått Jokinen önskar själv. Hartmann, Lundmark och "ny center" som högerskyttar då. 2 st mer bland forwards än denna säsong. Och det kommer öka kvaliten på PP nästa säsong.
DenRöda: Jag ser gärna att vi får in fler rightare och både Lundmark och Pilö är rightare. Kimmo kanske har någon fler på gång som kan stänka in lite PP-mål.
Sputnik1: Ingen munter lyssning nu när man lyssnat lite. Jennifer Engström sågar framtidens chanser lite. Tror att man kommer ha sämre trupp nästa säsong till exempel...
Dock så vet jag inte om jag lär hålla med om det just. Lyytinen och Rindell absolut inte omöjliga att ersätta och inte Hanzl heller i min bok.
Satsar Kapanen korten rätt så tror jag att vi lär kunna ha en trupp som vi får ut mer av.
En Wedda med en försäsomg i kroppen för en gång skull och Hållander som lär spinna vidare på där han slutade.
Sputnik1: Ja så länge Oskarshamn är kvar i SHL desto bättre är det för Timrå. Så vi får hoppas HV71 inte pallar pressen, tänk er vilken andraliga nästa år om nu Brynäs skulle faila också.. Nu lär dom inte göra det men större skrällar har ju skett
DenRöda: Ja det är ju det man hoppas! I allafall att det finns nått påskrivet som Media inte snappat upp!
Fövrigt har min pendel svängt. Jag vill att HV åker ut. Känns skönt att ha en räddningsplank nån säsong till och HV kan bli farliga om de får ordning på skutan. Ekonomin har de ju..
DenRöda: Det är väl samtal med spelarna i morgon. Efter det lär både nya spelare presenteras och farväl av de spelarna som inte får förlängt gissar jag
mikenomad: Som man förstått så är det sånt Jokinen gillar att arbeta med. Alltså att utveckla färdigheter. Man tog ju upp det i senaste Domustrappanpodden att man hoppas att Jokinen använder sig av sånt upplägg.
Till och med spelare som Mcdavid jobbar ju konternuerligt med skills utveckling. Att träna skjuta i olika lägen, vart man skjuter effektivast etc. Då är han ändå en av världens bästa forwards och jobbar fortsatt med sådant för att alltid bli bättre.
Kanske kan vara det Ante var lite sur över när han fick reda på att han inte får förlängt och då han sa att han hoppas att "Timrå inte försöker uppfinna hjulet."
Då Kapanen kanske tryckt på att de vill ha en lite mer modern tränartyp.
DenRöda: Kapanen är klar med bygget säger han. En plats kvar att fylla. Intressant vilka som kommer. Han verkar nöjd den gode Kapanen. Nu inväntar jag alla nyförvärv o ev förlängningar och alla Hejdå tack för kaffet… typ.
JanneH: Lär forwards (främst) att skjuta pucken i mål så löser det sig. Man kan fan inte åka runt och skjuta prick på magplattor och sargreklam som de gjort den här säsongen
Timrå Isstadion: ja det finns ganska mkt mer att skruva på men med ett normalt PP hade vi slutat topp 6 denna säsong. PK var ju också ett sorgebarn så kanske vi kan hoppas på topp 6 nästa säsong om vi får till de bitarna. Målvaktsfrågan är intressant men inte lika avgörande, backar som skvätter puckar i egen zon ser jag gärna också att vi slipar bort.
Han blir inte yngre men vill säkert ha samma lön i princip. Jag tycker han är för enkelspårig med då han i princip aldrig tar ett skott själv. Ser gärna en av våra första centra som har lite större arsenal i offensiven ändå.
Jag kanske är naiv, men jag tycker det känns rätt att föryngra och gå vidare i detta fall.