Det låter ganska konstigt, det borde inte vara denna typ av profil man söker efter i en klubbchef. Man bör ju hitta någon med företags/vd bakgrund, klubbchefen ska ju inte styra det sportsliga utan utveckla verksamheten/organisationen och skapa bästa förutsättningar för sporten.
Tror nubben vill vara för nära det sportsliga för att det ska bli en bra match. Har han verkligen den profil ni behöver i en klubbchef?
Jåkkinen: "Bra det. Liiga är dock en sämre liga än SHL så vi får väl se om han lyckas producera lika mycket 😊"
Grabben är 20 bast, han kommer bara bli bättre och bättre, perfekt steg att gå till Timrå. Och bra att han dominerar i slutspelet, då kan Kapanens slippa eventuellt snack om nepotism. Är garanterat en spelare många SHL klubbar dragit i, relativt stor, ung, producerande rightare.
bar mofftak: Nej, kanske inte en Hanzl när han var som bäst (kvalspelet mot DIF där han var enormt bra), men den nivån såg vi inte mycket av den sista säsongen med Timrå.
Labban: Så var det kanske. Båda klubbarna rekryterade dock honom som center enligt deras pressrelease. Han bör veta hur man gör i alla fall. Han är ju en smart spelare så det kan nog fungera men någon Hanzl blir han aldrig så klart.
Jåkkinen: Nej, men jag tror han kan komma att landa 30 pinnar i SHL i allafall. Produktionen Har väl ökat stadigt i Finland och i hans ålder så utvecklas han ju varje säsong.
Inte så att jag förväntar mig att han måste göra det i SHL. Men har bara en poaitiv känsla kring honom!
dempa: Kanske. Eller SSK. Han blir ett kap om han hamnar i HA. Ett A på bröstet indikerar att det är en väldigt bra person att ha i ett lag. Att vara en bra person är viktigt även i övriga livet.
Dubbeld: Tack Albin för alla dina insatser. Ett A på bröstet är inte kattskit bland alla karaktärer i laget. Tyvärr så är det svårt att gå från toppcenter i HA till mediumcenter i SHL, speciellt när man är +25 år.
Sputnik1: Nu är man lite småtaggad på vilka Kapanen har signat. Hur Jokinen vill att vi ska spela. Ruskig revanschlusta på supportrar o spelare hoppas jag på.
Sputnik1: Av det man kan läsa ut av Kapanens spel, så har han rätt stor attackskalle kring mål. Så jag tror vi kan komma att få en uppsving offensivt kommande säsong.
PP spelet kan bli riktigt mysigt med Kapanen på vänsterkanten och Dahlén på höger. Kan bli "Dahlén och Lööke" all over again, fast i SHL!
10473: Får vi in Oliver Kapanen så får vi nog en center som är god för 30-40 poäng. Vilket är i paritet med Hanzl. Jag tror att vi potentiellt inte borde få en sämre centersida totalt sett
Labban: Uppgradering på Hanzl vet jag inte. Men om man slår ut Emil.P och Oliver Kapanen mot Hanzl och Lundin. Så skulle jag nog vilja säga att helhetslösningen kan bli bättre! Hanzl var ju inget fysiskt monster heller kanske.
10473: Är verkligen Pettersson en bra center dock? Folk här inne verkar få det till att han är en uppgradering jämfört med Hanzl. Jag känner mig tveksam. Känns som en nödlösning och skulle hellre se någon beprövad center, gärna någon som kan gruffa lite typ som Lander.
10473: Hartman skall vi nog inte räkna med ännu. Det är inte säkert balans och stabilitet blir som innan efter en sådan skada. Han har även haft svårt att prestera mer än tio matcher senaste två säsongerna.
Något som är väldigt positivt är att Wedin får vara med på en hel sommarträning och försäsong. Har väl inte hänt sen han kom tillbaka? Får han då för en gång skull vara hel hela säsongen gör han 40+ poäng.
Hållander har kört in sig i SHL igen, tog lite tid med produktionen denna säsong. Håller han en jämnare nivå över 52 omgångar kan det bli en riktig explosion 24/25.
Lite synd att Hartmann förmodligen missar hela försäsongen. Inte vad han behövde efter en väldigt ojämn säsong. Öppnar upp för en sån som Oliver Johansson att verkligen ta chansen kanske?
DenRöda: Den här infon finns ju på Expressen från Madhawk. Om än inga nännda namn på klubbarna.
"Morabacken Joseph Berger har gått framåt rejält den här säsongen.
Under onsdagen blev man klara för semifinal sedan man slagit ut AIK med 4-2 i matcher. Nu väntar en ny Stockholmsresa för Mora, sedan man fått Djurgården på andra sidan i semifinalen.
En som varit stark under slutspelet är backen Joseph Berger. Han har haft en rejäl utveckling i Moratröjan, och det har skapat en hel del intresse hos ett antal SHL-klubbar.
Minst två SHL-klubbar har aktivt scoutat honom.
Sedan måste förstås pusselbitar falla på plats, men en svensk back i relativt ung ålder (född 1999) som har en stark skridskoåkning, lockar klubbar."
Rip Kirby: Tänk en match där Oink leder med ett mål, Hv tar ut målis och kvitterar med sekunder kvar. I Ot ligger HV på som fan och Oinks målis storspelare, då snor Lodda åt sig pucken och snirklar sig igenom hela planen och gör mål. Snacka om långfredag för Hv. 😜
Zäta75: Ja jag hoppas att Kapanen jobbar febrilt i bakgrunden med att bryta Eronens kontrakt. Blir han kvar men presterar lika svagt även kommande säsong. Så hoppas jag att Jokinen bänkar honom tills han tröttnar.
Apropå nånting så räknade jag ut vilket lag av Timrå och modo som varit bäst säsong för säsong back in the days (2013). Kom på det igen när jag hittade min beräkning i en fil på datorn och uppdaterade och titt minsann, vi gick om modo igen ... | #Läs mer ·
Det låter ganska konstigt, det borde inte vara denna typ av profil man söker efter i en klubbchef. Man bör ju hitta någon med företags/vd bakgrund, klubbchefen ska ju inte styra det sportsliga utan utveckla verksamheten/organisationen och skapa bästa förutsättningar för sporten.
Tror nubben vill vara för nära det sportsliga för att det ska bli en bra match. Har han verkligen den profil ni behöver i en klubbchef?