Det låter ganska konstigt, det borde inte vara denna typ av profil man söker efter i en klubbchef. Man bör ju hitta någon med företags/vd bakgrund, klubbchefen ska ju inte styra det sportsliga utan utveckla verksamheten/organisationen och skapa bästa förutsättningar för sporten.
Tror nubben vill vara för nära det sportsliga för att det ska bli en bra match. Har han verkligen den profil ni behöver i en klubbchef?
Rytter: Kan tänka mig något liknande uttalande "Nubben har drivit spelbutik, han har stor erfarenhet av att driva och utveckla en verksamhet, dessutom gediget kunnande inom föreningsliv och ishockey."
Inget ont om Nubben, men hoppas det bara är ett skämt.
Sputnik1: Jag får börja sluta hålla på Timrå om det blir så. Finns ingen räddning eller hopp längre, om den här föreningen anställer Nubben som klubbchef. Jag orkar verkligen inte längre isf.
Labban: Klart som fan att Nubben inte är aktuell som klubbchef. Han tickar ju noll av de krav som finns på en klubbchef i en klubb där man vill fortsätta en utvecklingsresa
Puckat: Som sagt, engagera er i föreningen. Nominera till valberedningen, gå på årsmötet, skicka in motioner, rösta för eller emot. Välj de representater ni har förtroende för i styrelsen.
Det behöver inte vara såhär att vi sitter och svär om beslut, vi har medlemsdemokrati i Sverige, det är dags att utnyttja den.
Håkkybåkky: Jag fattar ingenting om Nubben blir Klubbchef. Snacka om trött från Backlund i så fall. Skönt att slippa lägga ner nått vidare arbete på att hitta rätt profil.
Labban: "Nubben har fått mycket erfarenhet från att ha varit i en stor förening som HV71 i 2 säsonger nu. Han vet väl hur det är att spendera onödiga pengar och att köra ner en storklubb i botten"
Håkkybåkky: Jag känner mig inte lika säker. Det kan mycket väl bli Nubben. Backlund och CO har redan visat sin bristande kompetens när de tog in Sundberg.
Sputnik1: Någon som vet hur långt kontrakt Nubben sitter på hos HV? Hur matchen iväll slutar avgör förstås kontraktets hela existens, men för hur länge sitter han? Nu är det självklart inte för att jag önskar få Nubben tillbaka. Jag skulle vara oerhört förvånad om Ulf Backlund m.fl tomtar på kansliet ens överväger tanken faktiskt. Jag menar har man inte lärt sig ett dugg på den sista perioden Nubben gjorde här, då kommer jag tappa precis all respekt jag har för det här sällskapet, för all framtid faktiskt.
Inse fakta utan Lodin hade hv vunnit 4-0 i matcher, vikten av att Lodin spelar bra i matcherna har stor betydelse för oskarhamn, kollar man hur Lodin har spelat idag kan man klart se att han har siktet inställt på Färjestad nästa år. Tack och hej oskarhamn dem skulle åkt ut redan när dem räddades av pandemin. Idag skålar jag för detta.
Apropå nånting så räknade jag ut vilket lag av Timrå och modo som varit bäst säsong för säsong back in the days (2013). Kom på det igen när jag hittade min beräkning i en fil på datorn och uppdaterade och titt minsann, vi gick om modo igen ... | #Läs mer ·
Det låter ganska konstigt, det borde inte vara denna typ av profil man söker efter i en klubbchef. Man bör ju hitta någon med företags/vd bakgrund, klubbchefen ska ju inte styra det sportsliga utan utveckla verksamheten/organisationen och skapa bästa förutsättningar för sporten.
Tror nubben vill vara för nära det sportsliga för att det ska bli en bra match. Har han verkligen den profil ni behöver i en klubbchef?