1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

593220 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2024-25

« · 2687965 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2024-25
Sputnik1: Kan inte det ha en förklaring på om Timrå är ute efter Artem? Breddar centersidan ytterligare om EA också blir kvar. Om man är osäker på i vilket slag/när EP kommer tillbaks och kan kliva in i centerposition?
Kommentera

Olli Nomadinen : Vem är Lucas Nordsäter?
Kommentera

Hmmm 🤔
Uppladdat:

0x600-img20240408183553.jpg

Kommentera

FH - avdammad: Lander har kanske inte farten, men jag tror denna kravställning är nått som tilltalar vår kapten med!

Men framförallt så gillar jag att Jokinen kommer strunta i vad som står på tröjan. Speltid efter ptestation och arbetsinsats!
Kommentera

Sputnik1: Spontant känns det som att Hållander (särskilt) och Oliver J. kommer att blomstra under Jokinens tränarfilosifi.
Kommentera

Sputnik1: Jokinen har predikat mest hela dagen. Och jag säger bara AMEN!

"Jag är ärlig; du måste förtjäna din plats. Inget är givet och det är det enda sättet vi kan bygga någonting på.
Spelarna ska tävla, spelarna ska utvecklas och vi kan inte kräva att de ska fortsätta att jobba stenhårt om de inte får chansen när de har förtjänat den."
Kommentera

Tom Topp: Nej vi behöver nog inte oroa oss för Dahlén. Gångna säsongen var ganska svag från hans sida och ändå producerar han rätt bra med poäng och han kan knappast göra en sån platt säsong till. The only way is up
Kommentera

Tom Topp: Finns mer att hämta ut av vår forwardssida.
Förståeligt att Emil.P inte levererat sin bästa hockey i allafall.

En Wedda med en hel försäsong i benen och andra forwards som får slicka såren och köra gärnet med Jokinen.

Ge mig seriepreimären nu!1!1
Kommentera

Sputnik1: uppdatering ang Emil Pettersson
Uppladdat:

0x600-img1283.png

Kommentera

Sputnik1: Ja jag är då inte orolig för Dahlen, snarare tvärtom!
Kommentera

Timrå4ever: Dahlén har ju ett gäng gånger varit smått lyrisk när Jokinen har kommit på tal. Senaste han sa var ju att om Jokinen var klar(var ju inte officiellt då)
Så skulle Jonte suga åt sig som en svamp av allt Jokinen ville lära ut.
Kommentera

”– Defensiven är allt. Jag var en offensiv spelare själv, men när jag var 25–26 insåg jag att om jag började jobba bättre i defensiven skulle jag bli bättre offensivt. Jag skulle få ha pucken mer.” Hoppas Dahlén får en skjuts i karriären nu. Fina Olli!
Kommentera

9315: "NHL-krav" i Svensk miljö med mammas bullar runt hörnet är nog optimala förutsättningar för #54
Kommentera

Timrå4ever: tänker att om han nu älskar timrå och timrå är hans lag så kan det inte bara vara kärlek på hans villkor, han behöver såklart (och vill säkert) lägga ner sig för att det ska gå bra för laget också. tror inte ni behöver vara oroliga
Kommentera

NDR: jag tror också att det här är det bästa som kan hända för Dahlen. Jag tror att vi får se en helt annan nummer 54 i vinter!
Kommentera

Timrå4ever: Ingen anledning att negga i onödan tycker jag. Dessutom handlar väl Jontes trivsel väldigt mycket om hur det är vid sidan av isen snarare än på isen, närhet till familj och vänner, till klubben han älskar kontra den off ice-miljö det handlar om i NHL.
Kommentera

Timrå4ever: Tror faktiskt lite tvärtom, Jokinen har en aura av pondus, kan vara just en sån tränare som 54:an behöver för att snäppa upp.
Kommentera

kulltorp: Är nog tvärtom, detta är det bästa som kan hända Dahlén. Får samma träning som han skulle fått i NHL fast få vara på hemmaplan runt sin familj istället.

Jokinen ser nog framemot att få jobba med Dahlén då han garanterat vet vilken potential killen sitter på, en oslipad diamant om man ser till förra säsongen.

Hela laget lär höjas nu med dessa positiva vindar, Lander och alla Timråhjärtan i laget har nog inte varit såhär motiverade på länge.
Kommentera

Vill ni byta Eronen mot Folin? Vi behöver fler finländare i laget och er verkar vara utstött i bondhålan.
Kommentera

Timrå4ever: Om jag läser mellan raderna så är det nog även Jokinens målbild att ta sig till NHL, fast som tränare då förstås. Känns ju spännande att få en tränare som har den målbilden än vad faan nu Ante gick och tänkte han skulle bli.
Kommentera

Tror inte Jonte kommer fixa jokinens kravbild.
Om det påminner om nhl så kommer han inte "trivas".
Defensiven också.

Eller så tar han denna chans och utvecklas som spelare.
Kommentera

kulltorp: Jokinen drar ju i intervjun att hans sätt liknar mer de sätt som finns i NHL. Dallen har ju fortfarande som mål att ta sig dit igen så ifall han fortfarande ska korsa atlanten igen så bör han orka med.
Kommentera

Gewe: Tycker nästan synd om Dalle. Hans försvarsspel lär ju inte passa Ollies smaklökar.
Han kommer att ha en del att fundera på i sommar vår superhjälte!
Kommer han att orka med den här förändringen känner jag.
Kommentera

jens_88: Känns som av det jag sett är han en baktypnaom Timrå har saknat som är bra över hela banan och kan lägga puckar mot mål från blå
Kommentera

Gewe: Är han i form så är han helt klart en av ligans bästa backar.
Kommentera

Olli Hahl: om ingen annan redan postat det så blir det alltså följande tränarteam (mina betyg är ! = mycket bra, - = OK, ? = mindre bra):

Huvudtränare: Olli Jokinen !

Assisterande tränare: Lars Marklund och Morten Madsen -

Videocoach och assisterande tränare: Mika Hyvärinen -

Målvaktstränare: Robin Danielsson ?

Fystränare: Sandra Nordenberg -

Fotnot: Andreas Molinder tar över Timrå J20 ?
Kommentera

jens_88: Såg en artikel igår där det angavs 310 tusen i månaden för Holm, och 300 för Bromé.
Och det är ju en superlön som Timrå inte skulle ha råd med.
Lösning: TImrå tar över kontraktet, men Örebro får stå för ca 100 tusen, samtidigt som man lyckas bryta helt med Eronen.

Ovanstående är ju ett väl tilltaget önsketänkande. Sen kan det ju dessutom vara så att Holm är en strulpelle, och det pallar man inte med..
Kommentera

jens_88: Ja det var något åt det hållet ja men frågan är om han är berättigad den lönen i dagens läge efter fjolårets säsong och allt som hänt.
Spela hockey kan han iallafall det är det ingen tvekan om.
Kommentera

Gewe: Om jag nu minns rätt så tror jag han ligger på runt 350,000 i lön. Vart budgivning när han skulle komma hem
Kommentera

Gewe: vi byter med Öret... vi tar Holm om de tar över Eronen
Kommentera

Haha! Nu lär inte kritiken mot Jokinen bli nådig här inne när Jokinen säger följande i ST:: "Vissa spelare måste man kanske ge en kram varje dag." =P

Tack o lov fortsätter han med: "Men alla är olika, andra kanske behöver en spark i baken i stället. Min viktigaste uppgift som coach är att göra varje spelare bättre. Lyckas jag inte med det har jag valt fel jobb."
Kommentera

Gewe: Varför inte? Bara han inte är en bråkmakare.
Kommentera

Hade inte Philip Holm från Örebro varit en bra värvning för oss på ett 1-års kontrakt? 32 år och lär väll inte vara snordyr
Kommentera

Sputnik1: "mjuka värden", är det när man håller i handväskan med båda händerna?
PS Jag frågar åt en "kompis"
Kommentera

Tror det har lagts upp nått klipp från denna intervju innan.
Men hittade hela poddavsnittet med Jokinen.
Intressant lyssning om vägen till att bli tränare vilken typ av tränare som Jokinen beskriver sig som.

Känns som en ödmjuk tränare som ställer höga krav,men värdesätter mjuka värden.
Kommentera

Tappara har vänt, 3 mål på några minuter. Herre gud...
Kommentera

Kusinen Konsta Kapanen. 4-1
Kommentera

Annaaa: O.Kapanen 3-1 slagskott ...
Kommentera

Nisse på Mon or: sen assist westerlund. Och Halloran oxå. Mkt Timrå där
Kommentera

Olli Hahl: skrattade gott & högt till din kommentar 😂

Känns väl inte som om medierna borde hugga på det bara för att han har dubbla medborgarskap, eller?
Kommentera

Sputnik1: O.Kapanen 1-0. Juolevi 1-1 Kalpa-Tappara. 2-1 nu.
Kommentera

falconuggla: Ja förstår vad du menar och visst finns risken för att folk brusar upp sig.

Är ens Artem aktuell, så hoppas jag att Kapanen förankrat och stämt av detta med sponsorer.

Men det blir lite väl hårt att dra alla Ryssar över en kam.

Jag har en bekant som är född i Ryssland, men som är bosatt här i byn och har sina barn i samma skola som mina barn.

Han spelar i det lokala bandy laget och är helt emot det Putin håller på med.
Kommentera

falconuggla: Han spelar väl i USA:s landslag och bor där? Var man är född kan man ju inte själv rå för. Se på alla som är födda i Övik…
Kommentera

Sputnik1: ungefär så. Hyckleriet är väl det som är det som man har mest problem med. ...om man Bojkotta rysk exort och import ..eller kinesisk import och export är väl en sak. Bojkotta gärna dess politiker också ..Men att bojkotta random folk/spelare enkomt för att de råkat födas med en viss nationalitet är att dra saken ett steg för långt.
Kommentera

Sputnik1: Absolut! Men med tanke på hur alla ryska idrottsutövare stängs ute från diverse mästerskap och tävlingar i alla sporter så får jag den tanken bara då drevet kan dra igång rejält snabbt i media. Varit nog med storm kring klubben denna säsong, vore pissigt om det skulle toppas med rubriker om hur "Timrå värvar ryskt".

Förstå mig rätt. Grabben har dubbla medorgarskap och bott och lirat hockey i USA sen han var 14-15 år? Självklart ska den ryska flaggan i hans pass inte vara en avgörande faktor i att få spela svensk hockey eller ej! Men blir ändå en slags "rädsla".
Kommentera

falconuggla: Det återstår väl att se. Han har ju dock inte spelat KHL nu i allafall. Skall man hård dra det så kan vi börja bojkotta allt som har med kineserna att göra. Med tanke på hur de håller på mot Taiwan.
Kommentera

DenRöda: Inte för att vara sån men känns de inte risky att han har ryskt medborgarskap? Med tanke på hur svensk media fungerar känns det som det kan blåsa upp till något större än vad det är...
Kommentera

Kerstin_k: Haha, man kommer ju också ihåg Hugo Reinhardt. Var han inte Gretzky om man fick tro hans tränare i hans College lag? Känns svårbedömd den där ligan som sagt. Men om det blir Timrå så lär han vara välscoutad av Jokinen som haft honom innan.
Kommentera

OlliJanne: Killgissar att han (om det nu blir så) är tänkt som ersättare till EA. Misstänker att EA kostar en hel del för att vara tredje/fjärdecenter, framför allt med tanke på produktion. Här blir det ett billigare alternativ.

Läser man på hans EP-profil låter det så här:
Han är stor, stark, åker bra skridskor, målvakterna darrar inför hans skott som kommer från alla vinklar och han har mängder med tekningsvarianter. Han är outstanding i sin puckbehandling och passar inte bara genom "layers" utan också på yta till medspelare. Dessutom alltid på bladet. Hans skott är laserskarpt och han tar gärna fighten framför mål och attackerar returer.

Fan. Är vi säker på att han inte heter Panarin i efternamn?!
Kommentera

« · 2687965 · »