9315: Jo, sen har ju Schweiz blivit nya KHL nu tyvärr. När de ökat mängden importspelare i varje lag. De roffar åt sig många lirare som hade varit i SHL annars.
Herminator: Jag har lite förslag på nytt vidro content till Timrå. Modano kör väl taxi? Ett avsnitt skulle ju kunna vara att Boyce åker med honom och läser upp alla Modanos uttalanden om honom genom åren. Så får vi se hur spänd stämningen blir.
OlliJanne: Haha, ja skulle kunna varit. Bara mina chipsfingrar som slant denna gång. Hann inte redigera innan tiden gick ut. "Video" och inget annat. 🤪
Sputnik1: Det drar ut på tiden gällande Lundin och EA. Förhandlingar som sker eller är det klart kan man fråga sig. Det är iofs inte april än och man kanske inte har klart med en ny center (läs Kapanen) ännu och vill avvakta tills slutspelet är färdigt i Finland? Jag hoppas att ingen av EA eller Lundin blir kvar. Vi behöver nytt blod och inte vara en kompisförening som du skrev igår.
Synct: Håller med dig. Mycket tråkigt om det blir en sådan final igen.
Hockeyallsvenskan då. Blir Brynäs-Karlskoga och Mora/AIK-Djurgården
Mest troligt blir det Brynäs-Djurgården i final. Sen får man hålla på vem man vill som man tycker ska gå upp. Det vore lite småmysigt om man kunde se Timrå i huvudstaden nästa år även om jag inte gillar Djurgården speciellt mycket.
Tom Topp: SHL är fel nivå för Albin Lundin. Där bör han under inga premisser spela. Just därför skulle ju spel i Löven vara en total garanti för just detta.
Andersson: AIK speglar ju vår säsong, fast i Allsvenskan. Spelade bra större delen av säsongen, överraskat en del, men sista omgångarna innan slutspel och nu i slutspelet ser det ut som man inte vill vara med och spela.
Tom Topp: Ja precis. Lundin var en stor bidragande orsak i att vi tog steget upp till SHL! Därmed har man också haft lite extra tålamod med honom. Trodde och hoppades att han kanske skulle lyckas etablera sig på riktigt denna säsong.
Men det har visat sig att det inte räcker till. Så då är det helt enkelt dags att klippa bandet!
10473: Ja passa kan han den gode Hanzl. Grejen är den att vi är mer i behov av målskytte. Med tanke på hur många gånger vi fick höra "tog inte betalt" denna säsong.
Jag tror och hoppas att Oliver Kapanen kan bli en bättre helhetslösning.