roger_sundsvall: med Backlund vid rodret i sportsliga styrelsen så kan allt hända. Madhawk tror inte Nubben blir kvar i HV i allafall.Jag är inte så blåögd, utan jag tror vi är för mycket kompisklubb med Loosermentalitet fortfarande. Och att det mycket väl kan vara aktuellt med Nubben.
Om Nubben kommer in så myser Backlund. Då kan de unisont sitta ihop och ynka sig med att vi är sån liten klubb.
roger_sundsvall: Hanzl överbetald? Han har varit extremt viktig för oss, han underpresterade sista halvan av denna säsong av 3 (liksom hela laget) Finnarna var väl knappast överbetalda? Förmodligen var alla 3 riktig billig, och det är väl därför vi inte har råd att ge Lyytinen eller Rindell större kontrakt nu när dom överpresterat kontra kontrakten.
Sputnik1: så dum kan inte styrelsen vara hanzl extrem viktig i förr fjol, i år anonym o för gammal rindell , huvva säkerhetsrisk lytinen gjord av glas mieho anonym dom är inte gratis direkt
roger_sundsvall: Lyytinen och Rindell låg garanterat under snittlönen i SHL, en skadedrabbad som var petad i HIFK, och en Rindell ifrån ECHL kostade knappast skjortan.
SebastianH: "Ja dom två låg säkert runt 100k och i Leksand förvånar det mig inte att dom dubblar sina löner. Bra löst av Kapanen från start till slut."
Då ligger dom under snittlönen, och jag är tveksam om dom ens låg på det. Men då har dom ju verkligen inte varit överbetalda? Lyytinen har väl varit våran stabilaste back sen han kom överlag, typ.
DJ Hemp: Självklart är det så. Och på bortais dessutom och att göra 10-0 i en period. Helt galet. I serien under, som Timrå tillhörde under 18 l ån g a säsonger innan vi tog klivet upp säsongen 1999-00, slog man skellefteåklubben Lejonström hemma, men då som Sundsvall/Timrå Hockey, med 18-1.
Synct: Sannolikheten att man i deras sits skriver ett kontrakt i Sverige till lägre peng än vad dom hade fått i tex DEL, SL eller Liiga finner jag väldigt låg. Och att timrå skulle veta något som inte 20-30 konkurrenter vet och sedan kunna erbjuda under marknadsmässig lön till dessa herrar finner jag ytterst osannolikt. Med allt det där finner jag 100k väldigt rimligt för herrarna. Och dom presterade väldigt bra sett till pengarna. Som du säger Lyytinen var bäst i timrå när han var hel
Johan Svensson uttrycker det som hela hockey-Sverige redan förstått:
"HV71 måste nu bygga om, och det är på ledarsidan det ska ske.
Jag ser det ungefär lika sannolikt som att Timrås supporterklubb skulle börja supporta Sundsvall Hockey, som att Kent ”Nubben” Norberg kommer vara kvar på sin post efter det här.
En skilsmässa mellan HV71 mår både ”Nubben” och klubben lika bra av.
Precis som alla andra i arenan så såg han banderollerna som vecklats ut på hemmastå när Oliwer Kaski skickat in 5-0 i tom kasse. Han kommer inte att kunna vara kvar.
Idag tror jag Kent Norberg mest känner en lättnad av att det gick vägen och att han inte ska bli ihågkommen som den sportchefen som skickade ner HV71 i Hockeyallsvenskan på nytt.
Jag tror varken han eller HV71 är intresserade av att gå vidare med varandra, trots att ett år återstår på avtalet. Tacka för den här tiden, och skiljs åt i samförstånd."
Olli Nomadinen : Jag tror fortfarande att det kommer klia för mycket i Nubbens fingrar att lägga sig i Kapanens jobb. Vi har varvat Nubben i klubben redan.
Sen vet jag inte om detta är det första man tänker på med Nubben som Klubbdirektör. (Kriterierna man har i sökandet som ny klubbdirektör)
”Vi söker en ledare som är tydlig, trygg och kommunikativ i sitt ledarskap. Du är mål- och resultatorienterad och välkomnar digitala verktyg och processer för att nå fram. Ditt förhållningssätt präglas av nytänkande och framåtanda, med vilja, förmåga och mod att driva utveckling”
Olli Nomadinen : min tanke är att om föreningen ska ta nästa steg så måste gamla synsätt utmanas och ifrågasättas och det gör vi inte genom att ta tillbaka nubben även om det är i en annan roll än tidigare
Olli Nomadinen : Det vore lika mycket katastrof som det är totalt orimligt. Jag är oerhört tacksam för vad Nubben har gjort för Timrå, men hans kompetens är kopplat till hockeyn(där han dessutom är förbi sina glansdagar), och inte ledarskap, ekonomisk tillväxt och organisationsbyggande. Inte en chans att Timrå ens tittar på honom som klubbchef. Någon här kläckte ur sig det och nu pissar alla i brallan. Fan lite motståndskraft mot skeva rykten måste vi väl kunna ha?
Håkkybåkky: Apropå Nubben så borde ett lag som Östersund vara intresserade. Dels brukar Nubben vara bra att bygga ett lag med små resurser, dels skulle det ge bättre förutsättningar för att samarbete med Timrå, vilket vore win-win för klubbarna.
Håkkybåkky: vet inte ens vad ryktet kom ifrån . är nästan säker på att nubben inte hamnar i någon roll i Timrå ik just nu iaf. Känns inte rätt och fräscht någonstans.. .... Sen tror jag han även är rätt rökt som sportchef i någon annan SHL klubb också..
Synct: Jo, absolut. Egentligen var det väl bara en lös tanke om var jag skulle kunna se Nubben nästa säsong. Någon återkomst i Timrå tror jag inte på, om det inte handlar om en hedersplats på läktaren och en dunvästen upphissad i taket som tack för allt han betytt för laget.
Nu gubbar tanter pojkar flickor är ni redo till en Borgman då ska han hem Swicha Timrå ik ett måste med en back av högsta klass SHL blir stenhårt nu räknar med Djurgården eller Brynäs båda lär satsa ordentligt de vet som krävs bara hoppas på Mora finns inga livliner annars tror jag. Vad tror ni?
Modano: Boegman har väl kontrakt och blir kvar i Schweiz? Det fanns väl ingen riktig sanning i ryktet om att han var aktuell för Timrå? Vad Madhawk skrev i allafall.
Eller du kanske menade just att vi bör värva en back som är i klass med Borgman?
Sputnik1: Ja, men så är det. Vi var på god väg sist att bli något av Saik är idag: Att kunna leva på återväxten. Vi kommer aldrig någonsin kunna ta spelare som plastis, läjkers, Frölunda, färjestad, rbk eller Leksand vill ha.
Det är just det som gjorde mig mest besviken över dom senaste två åren. Att allt vad dam, junior och generell organisatoriskt heter är kört i botten. Inte nog med det, herrarnas spel förra året summerades med följande: Laget gick inte att lita på. Att vi kom till 5:e plats och ut i match 7 mot Örebro i kvarten eller 8:e plats och ut mot RBK har inget med min besvikelse att göra. Snarare tvärtom är det två kanonresultat.
SebastianH: Juniorsidan kommer att bli klart bättre än det är idag. Vi har nått bottenskrapet just nu, men det finns ljusglimtar i 07/08/09-kullarna som kan ta markanta kliv kommande 2-3 åren. Jag skulle kunna tänka mig att 2 spelare per kull kan komma att spela i Timrås A-lag i framtiden. OM dom nu vill det. Finns säkert risker där det blir en Zetterberg-gate igen.
AndersN: skellefteå och Växjö alltså två absoluta topplag och etablerade lag sen många många år har ganska exakt samma publiksnitt som Timrå ik . Så just publikunderlag vet jag inte om det är det största problemet...nu ska de ju dessutom bli dyrare. Stavas nog snarare bristande organisation, svag juniorverksamhet.och bristen på företag och yttre sponsorer som är beredd att satsa lite större pengar...
Karlsson74: Jo jämfört med dom är det nog sponsorintäkter som saknas. Restaurang och mat i Timrå är en katastrof men vet ej vad tillex Skellefteå erbjuder där, jag har bojkottat den totalt nu då maten både var värdelös och dessutom tog slut sist.
Apropå nånting så räknade jag ut vilket lag av Timrå och modo som varit bäst säsong för säsong back in the days (2013). Kom på det igen när jag hittade min beräkning i en fil på datorn och uppdaterade och titt minsann, vi gick om modo igen ... | #Läs mer ·