1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

593675 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season 2024-25

« · 2684845 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2024-25
jhnd91: GOD has landed... Let's make Timrå IK GREAT again.
Kommentera

Sååå... blir det Pilö idag eller sparar de alla presentationer till nästa vecka?
Kommentera

OlliJanne: Tänk midsommar!
Kommentera

Köp karlkvist!
Kommentera

Lakesi: Han är väl redan klar för Örebro? Och det är knappast forwards vi är i behov av.
Kommentera

Lakesi: Ja men visst. Varför inte plocka in Pudas och Joel Persson när vi ändå är igång?
Kommentera

Aha okej då förstår jag, tänkte på att det är en spelare som gör mål som vi saknar i laget
Kommentera

Stråhle ut från Löven, kommer det bli Ante eller Fagervall i deras bås tro?
Kommentera

Villervalla: Ante OCH Fagervall. Delat ledarskap 🙌
Kommentera

Olli Nomadinen : släng in filander där också
Kommentera

iexil: hedberg som special teams coach så är kvartetten klar och löven är i nhl 2026
Kommentera

Olli Nomadinen :
Dom bör nog inse att det är dags att rensa högre upp, Kenttä som kallas för gud där uppe. Vad har han åstadkommit? Okej han lyckades få ihop en bra grupp i Oskars för några år sedan men även en blind höna hittar ett frö i bland. Han har ju bränt åtskilliga miljoner på legoknektar från andra sidan pölen som bara längtar hem på vårkanten.
Kenttä har visserligen fått en del kritik under säsongen men nu när dom gjorde sig av med Stråhle så är han gud igen. Björklöven kommer nog vara allsvenskan evigt trogen.
Kommentera

Rallarn: *jesus va?
vem som är gud vet ja inte. uncle sam?
Kommentera

Olli Nomadinen : Pratade med Ante i Hudik när han kollade på sonen Filip. Nämde Löven och han sa om dom föryngrade och plockade upp egna spelarenn
Kommentera

Rallarn: Keenttääs status i hockeysammanhang är fullständigt ologisk. Helt obegripligt att han inte är minst lika kölhalad som Nubben
Kommentera

kentÄÄees americanos 💩
Kommentera

SKRIDSKOSKENAN: Ja, Jesus kanske det är han kallas.
Kommentera

Ante hade varit rena drömmen för Löven. Vet hur man tar upp ett lag i SHL, kan sätta ett försvarsspel i första hand, trevlig och omtyckt. Vet dock inte om Löven hade varit rena drömmen för Ante direkt. Till att börja med får Kenttä nog tänka om gällande transorna om Ante ska in och satsa mer på unga hungriga svenska spelare. Dock hade Löven/Umeå varit det mest logiska valet familjemässigt, om nu Ante inte går till Östersund eller ev Hudik t.ex men det blir ju inte samma förutsättningar ekonomiskt då.
Kommentera

Walle2: Storstädning hos Löven, tackade av 8 till nu.
Kommentera

Villervalla: En ganska så rejäl läxa för Kentää. Frågan är väl om han lärt sig något?

www.youtube.com/watch?v=UmAgdCMcW-4
Kommentera

Villervalla: hittar inget på nätet om detta. Inte ens på hemsidan...
Kommentera

Villervalla: hur ser rivaliteten ut bland norrlandslagen ut egentligen?
Kommentera

Lakesi: Klar för Örebro. Kräver 300.000 i månaden. Två rejäla minus. :-)
Kommentera

Olli Nomadinen : Nu har Lilla farbrorn flyttat 100k till min föredetta chef som kommer att baka in dom i den sponsring han är inblandad i (SCA) blev lite snål hade ju lovat tvåhundra men jag hoppas verkligen att pengarna kommer till nytta någonstans i TIMRÅ IK🇺🇿🇺🇿🤠😎💸
Kommentera

Villervalla: 👍🥅🏒
Kommentera

JonteD: På tal om sponsring. Någon som vet hur det ser det ut med elitlicensen? Är den fixad eller krävs det mer pengar från sponsorer etc? Hört på ryktesväg att det ser långt ifrån bra ut.
Kommentera

Läktarproffset: Var ju lite snack under säsongen här inne om att ”saker” skulle komma till ytan efter säsongen var slut. Har inget förtroende för dom som styr den här skutan, så magkänslan är väl sådär.
Kommentera

Är väl otålig, men är det inte dags nu för presentation av nya coacher och spelare? Vad väntar man på?
Kommentera

JonteD: Beundransvärt! Verkligen! Jag hoppas att du får ett årskort som räcker i tio tjugo år. Det är du tammefan värd!!! 👍👍
Kommentera

Nisse på Mon or: Det har ju presenterats två spelare
Kommentera

JonteD: Stort! ❤️🤍
Hoppas bara att du inte kastat pengarna i ett stort svart hål så de försvinner i tomma intet. Jag har också hört oroväckande saker om den ekonomiska biten. Magkänslan är att elitlicensen långt ifrån är säkrad och jag känner på mig att det jobbas med en massa saker just nu som handlar om direkt överlevnad....
Kommentera

Olli Nomadinen : Som väl är så har vi väl ett kontrollår i så fall? Men så tröttsamt om det börja snackas överlevnad och dyster ekonomi återigen.

Backlund som låitit så övertygad om att licensen inte var i fara. Glädjekalkyler och strutsbeteende med huvudet i sanden?
Kommentera

Sputnik1: Nja. Inget är ju officiellt så det kanske verkligen är som Backlund säger, att de har full koll. Hoppas på det
Kommentera

Olli Nomadinen : Däremot reagerade jag på det här när jag dubbelkollade vad Backlund sagt i en intervju för ett tag sen.

"Samtidigt som klubben måste öka sitt egna kapital pågår verksamheten dit det allra mesta av strålkastarljuset lyser; på isen. Där siktar Timrå IK högt med en trupp som är den näst dyraste i SHL just i förhållande till sin omsättning. Revisionsbyrån Ernst & Young har synat SHL-klubbarna i sömmarna och där framgår att Timrå totalt lägger 67 procent på personalkostnader, att jämföra med ligans snitt på 59 procent.

– Vi har en relativt dyr spelartrupp, men vi vill verkligen ge publiken bra ishockey, säger Lars Backlund."

Mycket tillfaller alltså på Nubbens kontrakt på hemvändarna. I en perfekt värld så hade väl Nubben satt billigare grundkontrakt, men lagt till bonusar efter prestation och hur långt man går i slutspel etc.
Kommentera

Sputnik1: Läser på hemsidan att DO (Diskrimineringsombudsmannen) inte funnit något som gör att det finns anledning att ta ärendet vidare.

"Ärendet avslutas - Diskrimineringsombudsmannen anser att händelsen inte omfattas av diskrimineringslagens tillämpningsområde.
Fredagen 16 februari informerades föreningen om anmälan varpå en internutredning startades. Föreningen skickade in underlag till Diskrimineringsombudsmannen (DO) den 28 februari. Under fredagen kom beslutet att ärendet avslutas och kan ej överklagas via DO."
Kommentera

Sputnik1: Hemvändarna får väl komma överens om att sänka sina löner litegrann så vi har chans att vinna någonting förutom SCA cupen.
Kommentera

Olli Nomadinen : Tror att slantarna jag skänker kommer att delas upp till både j -lagen och ungdoms hockeylag för de har jag fått löfte om 😎 men kommer inte att specificeras utan först o främst dom lagen som vi ska plocka spelare från i framtiden det är ju SCA som drar de största lasset med de stora lädret jag e ju bara en piss i Mississippi 🇺🇿🤠
Kommentera

10473: Jo jag har varit inne på samma spår.
Känslan är också att Skellefteå lyckas få hem sina hemvändare till mer reapris. För att ta en jämförelse.

De valde ju att inte matcha Leksand när Anton Lindholm valde Leksand istället. För att ta ett exempel.
Kommentera

Sputnik1: "bonusar efter prestation" = ja tack.
Kommentera

Rulltårtan : Blandad fast troligen så att man håller på de andra norrlandslagen efter sitt eget. Tveksamt mellan Saik och Löven iofs. Klart är ju att ingen håller på Modo iaf.😉
Kommentera

Villervalla: Luleå å Skellefteå då? Fick för mig att det ligger mycket agg mellan deras supportrar!
Kommentera

Villervalla: Håller stenhårt på Rögle nu när vi åkt ur. Kräks i munnen på tanken att Växjö el Saik tar guldet och Frölunda känns helt jävla könlöst bara
Kommentera

Rulltårtan : Det gör det säkert också men det får du väl fråga de supportrarna om
Kommentera

Olli Nomadinen : Tråkigt att så många har hört negativt om det ekonomiska för jag hörde samma idag. Det var inga nådiga summor som nämndes, mångmiljonklassen var det som sas. Förhoppningsvis är det kryddat som vanligt när det gäller sådana här rykten dock, men det lär ju ligga något bakom det när så många har hört samma.
Kommentera

Olli Nomadinen : javisstja. Kioskvältarna Lundmark och Walli. Tänkte inte på det.
Kommentera

Red Bulls: Hoppas ju ni har fel, men jag blir inte förvånad ifall det är röda siffror i ekonomin.

Vi behöver trots allt göra en ekonomisk vinst på flertalet miljoner. Med tanke på att vi typ knappt gjort nån vinst de senaste säsongerna.

Bara att invänta negativa nyheter då. Aldrig får man slappna av som Timråit
Kommentera

Red Bulls: Exakt det jag hörde, det var så många millar som behövdes akut att det är svårt att tro på men det lär man ju se vid bokslutet som inte lär lämnas in förns slutet på juni.
Kommentera

Sputnik1: Undra om Timrå trodde att allt skulle lösa sig med hemvändarna? Att dom skulle fylla hallen på egen hand och att laget skulle gå som tåget? Hade inte blivit ett dugg förvånad om så är fallet.
Kommentera

10473: Ja troligen är det så, speciellt sedan man hörde LBs uttalande att han ansåg att publiken skulle komma.
Kommentera

« · 2684845 · »