Olli Nomadinen : Dom bör nog inse att det är dags att rensa högre upp, Kenttä som kallas för gud där uppe. Vad har han åstadkommit? Okej han lyckades få ihop en bra grupp i Oskars för några år sedan men även en blind höna hittar ett frö i bland. Han har ju bränt åtskilliga miljoner på legoknektar från andra sidan pölen som bara längtar hem på vårkanten. Kenttä har visserligen fått en del kritik under säsongen men nu när dom gjorde sig av med Stråhle så är han gud igen. Björklöven kommer nog vara allsvenskan evigt trogen.
Ante hade varit rena drömmen för Löven. Vet hur man tar upp ett lag i SHL, kan sätta ett försvarsspel i första hand, trevlig och omtyckt. Vet dock inte om Löven hade varit rena drömmen för Ante direkt. Till att börja med får Kenttä nog tänka om gällande transorna om Ante ska in och satsa mer på unga hungriga svenska spelare. Dock hade Löven/Umeå varit det mest logiska valet familjemässigt, om nu Ante inte går till Östersund eller ev Hudik t.ex men det blir ju inte samma förutsättningar ekonomiskt då.
Olli Nomadinen : Nu har Lilla farbrorn flyttat 100k till min föredetta chef som kommer att baka in dom i den sponsring han är inblandad i (SCA) blev lite snål hade ju lovat tvåhundra men jag hoppas verkligen att pengarna kommer till nytta någonstans i TIMRÅ IK🇺🇿🇺🇿🤠😎💸
JonteD: På tal om sponsring. Någon som vet hur det ser det ut med elitlicensen? Är den fixad eller krävs det mer pengar från sponsorer etc? Hört på ryktesväg att det ser långt ifrån bra ut.
Läktarproffset: Var ju lite snack under säsongen här inne om att ”saker” skulle komma till ytan efter säsongen var slut. Har inget förtroende för dom som styr den här skutan, så magkänslan är väl sådär.
JonteD: Stort! ❤️🤍 Hoppas bara att du inte kastat pengarna i ett stort svart hål så de försvinner i tomma intet. Jag har också hört oroväckande saker om den ekonomiska biten. Magkänslan är att elitlicensen långt ifrån är säkrad och jag känner på mig att det jobbas med en massa saker just nu som handlar om direkt överlevnad....
Olli Nomadinen : Däremot reagerade jag på det här när jag dubbelkollade vad Backlund sagt i en intervju för ett tag sen.
"Samtidigt som klubben måste öka sitt egna kapital pågår verksamheten dit det allra mesta av strålkastarljuset lyser; på isen. Där siktar Timrå IK högt med en trupp som är den näst dyraste i SHL just i förhållande till sin omsättning. Revisionsbyrån Ernst & Young har synat SHL-klubbarna i sömmarna och där framgår att Timrå totalt lägger 67 procent på personalkostnader, att jämföra med ligans snitt på 59 procent.
– Vi har en relativt dyr spelartrupp, men vi vill verkligen ge publiken bra ishockey, säger Lars Backlund."
Mycket tillfaller alltså på Nubbens kontrakt på hemvändarna. I en perfekt värld så hade väl Nubben satt billigare grundkontrakt, men lagt till bonusar efter prestation och hur långt man går i slutspel etc.
Sputnik1: Läser på hemsidan att DO (Diskrimineringsombudsmannen) inte funnit något som gör att det finns anledning att ta ärendet vidare.
"Ärendet avslutas - Diskrimineringsombudsmannen anser att händelsen inte omfattas av diskrimineringslagens tillämpningsområde. Fredagen 16 februari informerades föreningen om anmälan varpå en internutredning startades. Föreningen skickade in underlag till Diskrimineringsombudsmannen (DO) den 28 februari. Under fredagen kom beslutet att ärendet avslutas och kan ej överklagas via DO."
Olli Nomadinen : Tror att slantarna jag skänker kommer att delas upp till både j -lagen och ungdoms hockeylag för de har jag fått löfte om 😎 men kommer inte att specificeras utan först o främst dom lagen som vi ska plocka spelare från i framtiden det är ju SCA som drar de största lasset med de stora lädret jag e ju bara en piss i Mississippi 🇺🇿🤠
Rulltårtan : Blandad fast troligen så att man håller på de andra norrlandslagen efter sitt eget. Tveksamt mellan Saik och Löven iofs. Klart är ju att ingen håller på Modo iaf.😉
Villervalla: Håller stenhårt på Rögle nu när vi åkt ur. Kräks i munnen på tanken att Växjö el Saik tar guldet och Frölunda känns helt jävla könlöst bara
Olli Nomadinen : Tråkigt att så många har hört negativt om det ekonomiska för jag hörde samma idag. Det var inga nådiga summor som nämndes, mångmiljonklassen var det som sas. Förhoppningsvis är det kryddat som vanligt när det gäller sådana här rykten dock, men det lär ju ligga något bakom det när så många har hört samma.
Red Bulls: Exakt det jag hörde, det var så många millar som behövdes akut att det är svårt att tro på men det lär man ju se vid bokslutet som inte lär lämnas in förns slutet på juni.
Sputnik1: Undra om Timrå trodde att allt skulle lösa sig med hemvändarna? Att dom skulle fylla hallen på egen hand och att laget skulle gå som tåget? Hade inte blivit ett dugg förvånad om så är fallet.
Mappe: Jag åkte på den där Olli-pandemin.. Hejar på ett annat lag i Allsvenskan, men blev nyfiken på laget med denna tränare efter att ha sett några klipp här och där först. Sen började jag att kolla på YouTube på lagets träningar och ... | #Läs mer ·