Enl. Hockeymagasinet, som har dragit igång silly season igen, står Hagos (inte förvånande) på rykten hos TIK. Det som är förvånande är att Oduya står där också o ingen annanstans.
Som sagt Silly season är här igen o vi som har slutspelsångest o allt!!!!!
rådbjer: Men det finns faktiskt substans i rykten angående Johnny Oduya. Det stod om honom i Dagbladet i samband med "Nubbens" utflykt till sthlm som vi alla vet hur det slutade. Så dom är inte gripna ur luften. Om det sen blir någonting återstår ju att se?
rådbjer: Ja man hör en del nu. Jag hoppas på Johnny Oduya men vi lär väl inte vara ensamma att jobba på honom. Yared Hagos är tveksam till. Men det lär väl dyka upp någon överraskning också.
Jimmy: Vad Tik behöver i första hand är yngre cetertalanger. De som finns nu är jättebra. Men frågan är hur länge de håller på och hur länge de orkar. I vintras var ett kort tag både Micke L. o Marcus Åkerblom skadade. Se på poängskörden under den perioden. Dessutom är alla över 30 bast. Därför bör prioritet 1 vara att få tag i dessa cetertalanger. Kommer Pasi på backsidan så blir det jättebra och får övriga forwards växa ytterligare 1år så kan det bli hur bra som helst. Även målvaktssidan ser bra ut så med Pasi o några unga centrar kommer det här att bli suveränt
Olgas furir: Det håller jag med om. Men Yared Hagos är ingen centertalang i mina ögon. Han spelar just nu dessutom ytterforward till Peter Gerhardsson i AIKs 3:e femma. Han har dock stor potential men det har inte hänt så mycket för honom de senaste 2 åren tyvärr. Stått lite still, men visst kan det lossna för honom i TIK men jag är som sagt lite skeptisk.
Olgas furir: Tycker inte att centrar måste vara unga. Snarare tvärtom. Rutinerade och spelskickliga centrar är i första hand viktigt för mej.
Därför ber jag på mina bara knän att "Nubben" förlänger kontrakt med Micke Lind. Koivunen har redan kontrakt en säsong till, och Lind är en bättre center än vad Koivunen är.
Det som är förvånande är att Oduya står där också o ingen annanstans.
Som sagt Silly season är här igen o vi som har slutspelsångest o allt!!!!!