Jag funderar lite på hur Kenta tänker inför de två sista matcherna när man låter Svoboda vakta kassen igen då Aspen inte gjorde bort sig mot MoDo. Den fundering som dyker upp i mitt huvud är:
Står man i valet och kvalet över hur man ska göra med ett eventuellt förlängt kontrakt för Svoboda och vill ge honom chansen att visa att han har vinnarskalle genom att prestera bra i ett par matcher där det inte gäller något? Hade det inte varit lika bra att Aspen fått stå och få visa lite mer vad han kan?
Skarin: Ekonomiskt är det nog en bonus om säsongen tar slut på måndag. Då fryser alla slutspelsbonusar inne. Skulle kunna tänka mig att det skulle krävas en semi för att täcka upp för dessa bonusar.
Sommarlovet blir ju långt i alla fall;) 7 månader är ju inte illa.
Denna säsong förstördes redan innan den börjat. Timrå IK gjorde nog den pinsammaste "satsningen" i klubbens historia. För få etablerade stjärnor, då blir det så här... Mig kvittar det om det blir slutspel eller inte. Vad har vi där att göra? I så fall är det viktigare att Nubben får lite extra tid att göra rejäla ommöbleringar i lagbygget. Bort med spelare som Gahn, Ström, Sloan, Oksa, C-J och så vidare! Två riktigt bra producerande femmor till nästa säsong och två brunkar/avlastningskedjor så blir det slutspel igen nästa säsong.
Timrå IK borde ta sig en funderare på hurvida man fortsättningsvis skall satsa pengar på J20 eller inte. Själv tycker jag inte. Man satsar ca: 3 miljoner eller något sådant varje säsong utan att för den skull lyckas med att fostra egna elitseriespelare. Man får ju inte ens fram en egen femma Timråspelare i en 20 års perspektiv. 20 år gånger 3 miljoner är 60.000.000:- kastade i sjön utan att ha lyckats håva fram några egna produkter av rang.
Gör istället ett lappkast och lägg ner J20 verksamheten och satsa dessa pengar på att locka till sig etablerade och färdigutbildade spelar när man misslyckas med att få fram egna.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.
Står man i valet och kvalet över hur man ska göra med ett eventuellt förlängt kontrakt för Svoboda och vill ge honom chansen att visa att han har vinnarskalle genom att prestera bra i ett par matcher där det inte gäller något? Hade det inte varit lika bra att Aspen fått stå och få visa lite mer vad han kan?