1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590551 inlägg · 6217 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

« · 744827 · » Till forumet

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kedjeformationsspekulationerna känns lite tombola-aktiga, måste jag säga. Sett ur spela-samman-laget-perspektiv har den här försäsongen varit ett enda stort skämt. Har det inte varit skador har det varit landslagsuppdrag.
Summan är i a f att en ynkans träningsmatch återstår, och hittills har inte en enda trolig femma spelat tillsammans - i varje fall inte någon av de tilltänkta poänglinorna.

Lite oroande är det allt. Känns som att det mesta kommer vara omgärdat av frågetecken när det närmar sig seriepremiär.
Kommentera

Jag tänkte göra en "Laken" och lägga in mitt tips på uppställning.

Anton Strålman - Sanny Lindström
Robert Carlsson - Riku Hahl - Timo Pärssinen

Pär Styf - Kalle Koskinen
Jonathan Hedström - Fredrik Warg - Magnus Nilsson

Kimmo Lotvonen - Petri Kokko
Björn Svensson - Johan Andersson - Oscar Sundh

Erik Moe - Johan Svedberg
Per Hallin - Peter Regin - Peter Nylander
Kommentera

ståpäls: I Fredrik Söderbergs artikel så håller jag med han i alla punkter! Det känns nästan som han läst mina tankar. Jävligt bra artikel och samtidigt verkar han ha varit och tjuvläst här på HS och läst lite matchkrönikor av Jimmy på tikare.se.

Kommentera

htikare: Absolut, och när det väl kommer till kritan handlar det ju ändå om vilka spelare som har formen och förmågan att spela med varandra. Det har ju gått bra med Svensson, Andersson och Nilsson. Men icke att förglömma vilket tryck Nilsson och Hedström lyckades åstakomma förra gången det begav sig.

I grund och botten tror jag att det bästa vore att splittra "superkedjan" och fördela den offensiva kraft som finns i den till två kedjor i alla fall. Nyttja den i powerplay och som ett sista, offensiva vapen i slutet på matcher (precis som han säger i dagbladet). Vilka som spelar var och med vem kvittar egentligen. Vi har material att skapa två producerande femmor.
Kommentera

Kerstin_k: Tycker också att jonte med Warg i en andrakedja känns som bättre fördelning av styrkan speciellt om Jonte nu börjar komma igång bättre framöver.
Han kommer inte riktigt rätt in i spelet ..timingmässigt än.. men det lär komma!
Tycker dock inte personligen som dagbladsförslaget att man skall köra Nilsson med Jonte o Warg utan låta Mange fortsätta tills. med Svenssson o Andersson o hellre köra Robban med dom..men det är ju tycke o smak..
Kommentera

ståpäls: Mycket möjligt. Men tycker nog att han har en poäng i sitt resonemang angående "superkedjans" vara eller icke vara. Hans alternativ ser onekligen spännande ut.
Kommentera

Domaren Thomas Andersson ska ha en genomgång av domardirektiven med TIK-spelarna på onsdag.

Jag skulle gärna ha varit med och lyssnat...
Kommentera

Får en känsla av att Söderberg har bra koll på tikare.se och HS.
Kommentera

Man kan inte säga annat än att man längtar till premiären tror detta år kommer bjuda på något extra har den känningen i alla fall.
Kommentera

El Maco: Tyvärr hittar jag inte programbladet nu. Får kolla upp det där sen.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Riktigt dåligt spel av bägge lagen men timrå har trots allt juniorer i nästan två femmor vilket märks
Kommentera

mikenomad:
Verkar som Mora drar på sig massa utvisningar nu, men vi suger i PP....
Kommentera

Nån som vet vad det står i Gärde?
Kommentera

lungan: Han rycker in och hjälper oss ändå. Är oklar hur den överenskommelsen ser ut men vet att TIK till en liten del även i år kan nyttja hans tjänster. Fram till ES-starten kommer han exempelvis, precis som det står i dagens AB, att drilla Backe.
Kommentera

lungan: Kaipa mena jag
Kommentera

Dream Team: Men tarvainen är väll inte ens kvar han har väll gått till Tappara????

Timrå har väll ingen målvaktstränare
Kommentera

ståpäls: Jamen det är väl en slags tabell i sig det oxå. Eller vad väljer du att kalla det?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
aha! kanner du for att lagga ut topp tio?
Kommentera

El Maco: Någon maratontabell finns tyvärr inte bara tidigare segrare.
Kommentera

El Maco: Det finns i matchprogrammet som jag införskaffadei fredags på Gärde.
Kommentera

ernie eagle: Var har du hittat maratontabellen för SCA? Det var ju förtvivlat svårt för Timrå att vinna den förr. Två segrar på tjugo år typ. Sedan har det blivit tätare. Bobbarna är ju fortfarande utan cup-seger och inget tyder väl på att det kommer att ändra sig.

Kommentera

Swordster: Vinst i eftermiddag och vi graverar in vår nionde inteckning i SCA-Cupens 33-åriga historia.

Tvåa i "maratontabellen" ligger Skellefteå som inte deltagit sedan mitten på 90-talet.
Kommentera

Swordster: Nej precis =) Ifjol vann vi ju oxå SCA-Cupen efter finalvinst mot Mora.
Kommentera

kungsbacka: Vinner vi behöver vi inte fundera på det...
Kommentera

kungsbacka: Så måste det ju vara eftersom det inte tillgrips någon OT vid lika resultat vid full tid.
Kommentera

kungsbacka: 2p för seger tror jag och 1p vid oavgjort.
Kommentera

mikenomad: Nån som vet hur dom räknar poäng i scacupen?
Kommentera

LingaN: Å du fortsätter din vana trogen att länka till redan länkade sidor (tips: kika i högerkolumnen).
Kommentera

actionleif: Jag hoppas att alla förstår värdet av att Mika Tarvainen finns tillgänglig.

"Tillsammans med Mika Tarvainen, som i många år jobbade tillsammans med förre Timråmålvakten Kimmo Kapanen, ska Backlund finslipa tekniken inför elitseriepremiären.
  - Vi ska nöta lite under nästa vecka. Det känns bra. Har man en bra målvaktstränaren kan man lära sig mycket, säger Johan Backlund."
Kommentera

Anton Strålman blir bara bättre och bättre för varje match som går. Nu har vi tur som får behålla han en säsong till, han lär väl vara i NHL nästa år.
Kommentera

ernie eagle: Har du skaffat tjej?
Det var som fan.
Eller håller du på Lulä?
Kommentera

Moverare: Nej jag har inte börjat än (om du nödvändigtvis vill veta). Däremot har är jag fullständigt på det klara med att det är dit skall jag nå. Men friskan länkade till en utbildning i Gbg och i dagsläget känns inte det aktuellt. Även om det är en otroligt vacker stad.

Men lärleken finns i Norrbotten och det mesta tyder i nuläget på att jag flyttar norrut under förutsättning att hon kommer in på sin sökta utbildning.

Men detta kom isf inte att ske förrän efter hockeysäsongens slut. Så nu vet du det.
Kommentera

ernie eagle: Jag är klar, med Journalisthögskolan alltså.
Har du också börjat?
Kommentera

ernie eagle: Av livet eller vad?
Kommentera

Knylan: Hur många år har du kvar?
Kommentera

ernie eagle: Hur många år har du kvar på journalisthögskolan?
Kommentera

Kerstin_k:Nu tycker jag att vi skiter i vad som står i tidningarna.Jag är jävligt glad att jonte ritade på för timrå.Vi lever i ett fritt land och det gäller ochså jonte.Han gjorde vad som känndes bäst för han och familjen låt det stanna där.
Kommentera

Kerstin_k: Att man ens jämför Peter Forsberg kontra Jonathan Hedström vad beträffar "klubbkänsla" så är ju det hela smått patetiskt.

För det första har Peter MoDo som moderklubb, Jonte har Boliden som moderklubb precis som sin kusin Fredrik Warg. För det andra har inte Peter representerat någon annan klubb i Sverige än just MoDo Hockey.

Peter Forsberg har burit fram MoDo på sina axlar. Det var Peter Forsberg v.s. Malmö IF (nuvarande Mif Redhawks) i SM-finalerna 1994.

Jonte var bara en busig pojkspoling då han drog på sig SAIK-tröjan i två säsonger mellan 17-19års ålder.

Jonte har inte ens spelat i ES med SAIK. Det har han gjort med Timrå. Vilken ur dagens SAIK-trupp har Jonte spelat tillsammans med? Inte en enda mig veterligen. Betydligt fler han har spelat i lag med i Timrå med andra ord.

Förstår inte varför Ståkkhålmsjävlarna har hakat upp sig på en osann artikel ihopkokad av en sommarvikarie på landsortstidning i Norrbotten som inte ens vågar sätta ut sitt egna, som ännu mindre vågar ringa Mr Hedström personligen för att få uppgifterna om hans klubbhjärta bekräftat eller dementerat.

Hallå vart i h-e tog det kritiska granskandet vägen någonstans? Sväljer kvällstidningarna allt som sägs och skrivs med hull och hår nuförtiden?

Får vilken smörja som helst publiceras utan att man ställs till svars inför det?

Inte undra på att Expressens chefredaktör Otto Sjöberg är i blåsväder titt som tätt med en sådan kufisk inställning och hållning till läsarna.

Karln verkar ju vara i total avsaknad av vad allt medmänsklig empati står för.

Vore det inte för Mattias Eriksson skulle jag önska liver ur den där jävla tidningen. Det är makalöst och ofattbart att vilka blåbär som helst tycks få anställning på den där blaskan och får raljera med omvärlden.

Kan inte svenska folket öppna ögonen och inse hur jäkla blåst och bedragna vi egentligen blir när vi köper den där skittidningen?

Det är skam på torra land att gycklarna tillåts härja fritt inom mediaindustrin och tvätta bort allt logiskt tänkande och trovärdighet på redaktionen.

Jag blir så fruktansvärt less på att mediabranschen är på väg mot dekadens och förfall p.g.a. alla smurfer som obehindrat får fara fram.

En sak törs jag lova, den dagen jag är färdigutbildad journalist så behöver inte vara oroliga för att behöva se mig smyga omkring i en vindjacka med en geting på. Så lågt tänker jag aldrig sjunka.

Trovärdighet är A och O.
Kommentera

Kerstin_k: Ja men han har aldrig sagt att han ska spela me dom samma år dom gick upp till ES. Sen förstår ja han att han inte skrev på där.Vem vill bo i skogen :)

Välkommen hem Jonte!
Kommentera

"Kan fortfarande inte förstå mig på Jonathan Hedström. I flera år har han pratat om att Skellefteå är laget i hans hjärta - så skriver han på för Timrå.
Det är som om Peter Forsberg skulle säga:
- Jag har blivit så bra polare med Daniel Westling och jag trivs så bra i Stockholm. Så när jag flyttar hem till Sverige, då spelar jag i Djurgården."

Hihi, det uppretar fortfarande den samlade mediakåren ;)
På länken finns en sammanställning av samtliga lag gjorda av expressens experter. Föga förvånande är det Timrås skadeläge som dryftas.
Kommentera

actionleif: Aha! Då är jag med på noterna =).
Kommentera

Bo Bly: Det där är gamla nyheter. Han har redan blivit benådad av HIFK och kommer att spela där i vinter. Skulle i alla fall inte vilja se honom i Timrås tröja. Han skulle troligtvis ge mer problem än nytta.
Kommentera

ernie eagle: Skulle Timrå få en back av Karalahtis kaliber
ser backbesättningen mycket starkare ut.
Kommentera

ernie eagle: Tror mer de jämför med Karalahti som ståpäls länkade till .. men det är väl bara min gissning
Kommentera

Bo Bly: Säga vad man vill om Kiiprusoff och Berg. Men nog fan höll de väl högre klass än Grunka? Du kan väl inte jämföra en parbänksalkoholist med profesionella hockeyspelare. Även om det var lite si och så med inställningen hos Kiiprusoff.
Kommentera

Shadar Logoth: Kiiprussof och Berg var väl inte så nyktra
jämt dom heller.
Kommentera

« · 744827 · »