1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590541 inlägg · 6216 ämnen

Sista inlägget om varumärket Timrå IK

« · 553468 Till forumet


Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
General_Moisio: Utav vad jag har uppfattat ( och som du säkert också uppfattat om du läst mer ) så är det så att bla. souvenir försäljningen.

Am i right or am i wrong, kära vänner?
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
actionleif: Jag vill veta VAD DE HAR FÖR BETYDELSE vilken logga vi har?
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
General_Moisio: Jag ser mycket hellre tallarna än örnen på tröjan .. sen om inte du gör det så är det ditt bekymmer..
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
actionleif: spelar de någon roll vad de är för logga på tröjan?
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
General_Moisio: Spelar timrå bättre i tröjor eller utan tröjor? vad är snyggast egentligen .. vem vet?
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
Knylan: Vaddå värdighet? VARFÖR ska vi ha Tallarna? Spelar Timrå IK bättre då eller?
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
General_Moisio: Värdighet. Pönckt.
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
Jag kan inte förstå hur de kan vara så viktigt med hur våran Logga ska se ut? huvudsaken är väl att de går bra för Timrå IK. Hela denna debatt om timrås loggotype och tallar om vi ska ha dom eller inte känns ganska löjlig.

Kan nån berätta för mig vad de har för betydelse om de är Tallar eller Red Eagles på Matchtröjan i vinter?
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
El Maco: Min teori är att Timrå kommun inte sponsrar tillräckligt för att deras loggo skall plattsa på TIKs matchställ.
Det måste ha blivit någon schism när dom fick köpa hallen av kommun för 1 kr eller vad det nu va.
För jag tror knappast att kommunen har nått emot att kommunloggan exponeras, det ger ju mycket "gratis" reklam för kommunen.

Själv kräks jag av en nubbe, tacka vet jag en kall pilsner.
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
El Maco: Personligen gillar jag en hederlig skogsblomma med en skvätt Bärra Bus i! mumsfillibabba!
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
Smokey: Jag håll mä du ja! På tröjan, som är röd och vit, ska det stå TIMRÅ. Sen tycker jag att föreningen-laget-varumärket-whatever heter Timrå IK och inte Timrå Red Eagles.

Gammal Norrlands är däremot överskattad nubbe. Fint namn men inte mycket mer. OP och Skåne är störst bäst och godast till både sill, surströmming och kräfta. Bäsk är också mumma i vissa sammanhang, åtminstone till tung mat, mer julbord kanske.
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
Smokey: Fy fan vad gott det sista lät, förutom tcklingen då...
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
Pätr: Har man en marknadsavdelning som inte lyssnar på marknaden så lär man inte sälja rekordmycket... Men Timrås supportrar kanske inte är en speciellt viktig marknad för Timrå IK? Det kanske är smaklösa Modoiter som köper TIK-tröjor med örnar och eldsflammor för att använda dessa i okulta sammanhang bland mjölkpallarna i den örnprydda sköldens vik...

"Burn motherfucker, burn" (Ser framför mig en smådansande och nynnande
företrädare för TIK-styrelsen...)

Timrå IK är Bob Dyllan! Örnen på sin höjd Svenne Rubins, för att dra en mycket nära liknelse;)

Gammal Norrland Akvavit är bästa snapsen till midsommarsillen!
Abbas senapssill och Gubbens Matjes därtill är nästan lika fint som att bli söndertacklad av Kalle Koskinen!

Trevlig midsommar!
Kommentera

Sv: Sista inlägget om varumärket Timrå IK
Smokey: Om jag inte är helt ute och cyklar så hade man ingen örnlogga på bröstet förra säsongen, utan det stod bara Timrå IK. Så matchtröjorna för fram varumärket Timrå ganska bra. Sen att vissa supporterprylar ser allmänt jävliga ut är en annan femma.
Kommentera

Sista inlägget om varumärket Timrå IK
Det här är nog mitt absolut sista inlägg om varumärket Timrå IK.

Ordet Timrå IK är ett tungt och laddad begrepp. Frågan är om det inte var ännu tyngre och mer laddat för några år sedan... Jag minns en semester när jag envisades med att bära knallröda T-shirtar med endast ett vitt fett TIMRÅ IK på bröstet.

Det var en varm sommar när Timrå fortfarande var på väg mot elitserien... Det var året innan den beryktade västeråsmatchen om jag minns rätt.

Vi i semesterfamiljen stannade bilen på E-fyran långt söderut. Det var en stor mack med vägkrog och massor av folk.

Jag hann inte ta många steg innan en herre i övre medelåldern kommenterade min röda tröja.

- Timrå!? Det var en fin klubb. Jag minns "Lillstrimma" han var helt otrolig.

Sedan följde hela semestern "typ" samma mönster... Spontana kommentarer, glada tillrop och mycket historiskt hockeysnack så fort man tog på sin Timrå t-shirt runt om i Sverige.

Vad beror detta på?

Min tolkning är att Timrå IK är ett brutalt starkt och laddat varumärke i sig. Jag jobbar med varumärken och reklam, så jag kan förvisso vara lite skadad... Men jag är ganska övertygad om att jag har lite rätt i detta påstående.
Under slutet av 60-talet och i 70-talet grundade Timrå IK:s styrka som legendariskt varumärke.

Jag får inte samma mängd kommentarer nu när jag går omkring i mina röda tröjor med Timrå IK på... Nu är vi ett etablerat elitserielag! Märkligt. Jantelag?

Jag ska villigt erkänna att jag inte rent grafiskt tycker tallarna är perfekta som stöd till Timrå IK heller. Men på 70-talet så var tallar och Timrå IK lite hand i hand... Örnen, brockolitallar, blåröda revärer. Timrå IK har aldrig haft någon riktig ordning eller rak linje i sin varumärkesprofil enligt mig.

Min enkla slutsats är att det enda och viktigaste varumärket för Timrå IK är precis ordet TIMRÅ IK i vit fet blocktypsnitt mot en blodröd bakgrund. Enkelt, snyggt och blytungt.

Sedan kan man ha kollektioner med örnar, tallar, sponsorer, nummer, färgkombinatoner eller allt annat man nu kan hitta på...

Det är som med GB-glass. Först kommer glassen. därefter är det frågan om vilka smaker som säljer bäst. Detta brukar marknadskrafterna styra.

Ha en bra sommar.
Kommentera

« · 553468