Det blev visst bara ett avsnitt av Sjögrens funderingar på timraik.nu...Men det förstås. Där är dom ju inte direkt kända för att uppdatera speciellt ofta
För det blir absolut inte bättre av att publiken börjar bua ut oss. Visst, jag förstår att man vill ha valuta för pengarna. Men att bua åt oss gör bara att vi får ännu sämre självförtroende.
Per HApps: Självklart buar man inte i första taget mot Timrå. Men som de har spelat på sistone hemma i Sydkraft, bl a matchen mot Luleå och Leksand där man kunde utnyttja ett flertal PP utan att lyckas kan jag hålla med om att en buing är befogad. Det känns som att flera personer i laget har en mättnadskänsla från ifjol. En liten "diveffekt". Hoppas att hjärtat och intensiteten är åter ett signum för "nya" Timrå redan ikväll.
Vad sägs om ett mockarockstifo? Det låter fan hur coolt som helst...
Sjögrens inne och utelista är redan ett begrepp. Vart köper man bäst en mockarock med pälskrage?
Såg dokusåpan om Malmö i går... Roligast var Riihijärvi när han avfärdade Mif-hata-skrika-supportrarna som ett gäng folkölsdrickande tunnisar som bara borde lägga sin energi på att heja på Mif...
I dag är det jubileumsdag! Firade först med en övertygande seger i morgonens stadiga innefotboll... TIK-tröjan fanns på plats.
Ser fram mot kvällen och önskar mest av allt en seger.
Rinken: Håller med dig angående att en del spelare fått en viss mättnadskänsla. Fan, man har ju stått med tårarna i ögonen pga dålig vilja och motivation. Efter första matchen hemma mot Frölunda trodde man ju att detta kunde bli bättre än i fjol, men det verkar som om det var det sista man klämde ur kaviartuben från förra säsongen. KOM IGEN nu och köp en ny tub Nubben!!!!
Per HApps: Jag hörde talas om ett par män i åldern 25-30 år som satt på skrek på Matthiasson att han var värdelös osv så högt att han vände sig om och tittade upp mot männen Fy fan vad dålig stil! Allt hörs i denna hall nu och man kan faktiskt hålla det för sig själv om man har en sådan åsikt!
Måste ju också räknas som mobbing, för tänk om man själv skulle få höra sånt varje arbetsdag då skulle man gå till chefen eller anmälan dem för det. Det tycker jag i alla fall. (Jag tycker det måste vara en vettig fundering/åsikt)
Halo Gordie: män? En riktig man skriker inte. Han börjar själv lira hockey för att försöka ta en plats och möjligtvis förändra läget i laget om han är missnöjd.
Halo Gordie: Jo, du har helt rätt ! Ang. både mobbing och att det hörs. Man hör ju skitbra nu ( Även jag med min hörselnedsättning) Man hör ju tom. vad dom säger till varandra när dom klappar om Kapanen innan nedsläpp.( Om man sitter på Östra) Så skälvklart hör dom vad som skriks efter dom. Väldigt stärkande för självförtroendet om inte annat , att få höra hur jävla dålig man är i vissas ögon.
Eldebrink sade en klok sak när jag pratade med honom en gång. Det är ingen idé att storma ut i omklädningsrummet och tokskälla på spelarna om det gått tungt en period.
Många hockeyspelare är ganska unga. Dom kommer nyligen hemmifrån där dom vanligtvis har haft en morsa som gapat, tjatat och skällt över slängda strumpor mm.
Vad lär sig unga killar av sådant tjat och skäll?
Jo. Att stänga av. Därför så körde Eldebrink med en annan modell. Han berömde spelarna för de bra saker dom ändå gjort under den mindre bra perioden.
Då öppnade gossarna öronen. Dom lyssnade uppmärksamt. Och efter allt beröm så sade Eldebrink stilla: -Och så fixar vi till det här och det här.
Pelle Beckmantyper harvar numer i typ avdankade VIK-lag...
För Er som vill läsa om det totala förfallet så kan jag hänvisa till en ångerfylld Köping Hockeymålvakt som erkänner att dom/han spelade dåligt efter hot om konkurs och icke utbetalade reseersättningar mm...
Men fick så dåligt samvete att man gick ut och bad sina supportrar om ursäkt. Se länk.
Att sedan klubbens dåliga ekonomi kanske grundas i att veteranlaget köpte mig till överpris är en helt annan sak....
Smokey: Ett Fint o harmoniskt sammanfogat inlägg utav dig.
När det går tungt på isen tycker jag alla, på läktaren, ska göra som Kevin Kline gjorde i "A fish called Wanda", lyfta på armen o ta ett djupt andetag med näsan i armhålan.
Det gör alltid jag, det funkar o man behöver inte skälla så mycket, utan man mår ganska bra av dessa odörer, man dövar sinnet så att säga!
Mer armar uppåts sträck o ett djupt andetag! Vilken syn på läktaren o alla gjorde det samtidigt!
Smokey: Wunderbaum doften sprider sig tyvärr bland "männen", sant! Inget är som förr, när man väl la upp armen på sammetssoffan så satt kattpissdoften kvar i soffan i 3,4 dgr. Det var tider det!
Så fort folk börjar röra på sig så måste man bestänka sina armhåler med diverse outsägliga gifter som hallondoft, blåbär hjortron o hela grönsaksståndet!
Men jag blir stärkt i allafall, jag ger mig inte för etablissemanget!
rådbjer: dags att inse, timrå måste byta ut någon back och någon forward, skicka sundin till sundsvall och ta in en klass lirare, annars blir det kval iår , orkar inte det asså?
Smokey: Fiiint av Ling. Men varför vill han bara ha 2 poäng på Söndag? Vore det inte bättre me 3? Svårare att vinna i sudd elr straff på beställning...