Finns det någon speciell sittplatsklack i E-ON arena, issåfall vilken sektion är det? Det är i alla fall något jag skulle tycka var kanon, åker man tex bil från Gävle till Timrå blir det att man har lust att sitta. Trots att man sitter vill man ju sjunga lite, tråkigt att man inte alltid hamnar bland sånt folk när man suttit på Timråmatcherna.
Fanzin: Vill du sjunga så är ståplats det bästa alternativet, jag förstår inte varför en klackmänniska som du när du väl tagit dig upp skulle vilja sitta då. Allt det du skriver och tänker i hockey och sport tycks ju handla om läktarkultur.
Men det sjungs lite och klappas väldigt mycket på sittplats i E.ON. Någon klack större än fem personer på samma sittplatsställe finns nog inte dock.
JimmyH: Hehe näe men alltså, självklart stämmer det som du säger. Ruskigt intresserad, om kommer sitta mot HV, då jag tågar upp med ett HV fan. Klart jag ska stå i klacken, håller på o packar och planerar att skjuta iväg en bil med ett gäng tikare från Gävle till FBK dessutom. Och det blir nog ståplats.
Men det är själva principen, sjungande sittplats. Såå mäktigt om man tittar på sthlm stadion osv. Klart man vill stå i klacken, men på senare år har ju intresset för sjungade sittplatser osv ökat inom svensk supporterkultur ;)
Klart det är bra drag på sittplats i E-ON, ruggig skillnad vad man är van med i Gavlerinken. Att jämföra Söderstadion med Rambergsvallens stämning (BK Häcken). Äsch oavsett om jag sitter eller står i E-ON så sjunger jag :)
Fanzin: Av erfarenhet så vet jag att när ståplatsmänniskor som sökt sig till de bekvämare delarna av E.On arena, vågat stå på sig och sjungit, så har det blivit ännu mer liv, n ä s t a n till och med sång. Men, det är nästan. Kanske du skulle ta dig ton? ;)
Strindlund: haha okej, jo sjutton. I sista matchen mot DIF satt jag precis bredvid Djurgårdens utvisningsbås. Försökte ta ton, funkade väl hyfsatt, där kan jag säga att det varit minst sång av de gånger jag suttit i E-ON.
Men det är ju som vanligt, sjunger inte dom sjunger inte jag. Tar någon eller några ton kanske det blir riktigt mäktigt :)