"- Fansen ska stötta oss och det var en skön känsla när vi gjorde 2-1- målet i andra perioden. Då kom publiken tillbaka och gav oss stöd. Men deras agerande vid första periodpausen var inte bra, säger Asplund."
Talangscouten: Det var det jag menade också. Det bara är så här i Gävle av någon outgrundlig anledning, trots 49 säsonger i högsta serien. Eller kanske är det just det som är grejen, man är lite luttrade och hetsar inte upp sig så lätt innan slutspelet...
I den här frågan är jag helt klart på fansens sida. I alla fall när det händer en gång där spelarna själva inte ens lär vara säkra vad man egentligen visslade åt.
Måste kännas tungt för alla som åker på resorna och står i klacken match efter match.
Visa lite stake förhelvete, ni har världens snällaste och mest förlåtande fans och så lipas det så fort för minsta lilla!
Shadar Logoth: Bara att timraik.nu förmodligen har lite skevt tidsperspektiv..... såvitt jag minns så dröjde det väl mer än 36 sekunder mellan målen...... Kanske nån nickade till?
Jag har aldrig någonsin hört 7000 pers kunna vara så tysta som i matchen Brynäs-Timrå, man kunde höra en knappnål falla. Det jag menade var ljudkulissen inte publiksiffran.
actionleif: Eftersom jag satt på Östra sidan och inte hörde ett burop. Tyvärr hör nog spelarna väldigt bra vartifrån ljuden kommer. Så tyvärr är det väl västra stå som utmärkt sig. Men till Östra hördes inga buanden, inte någonstans i hallen.
Skulle det ändå vara så att dom uppfattade att dom vart utbuade, tycker jag att dom förtjänade det. tål dom inte den kritiken är dom inte värdig några ovationer.
När Andrej Nedorost utvisades för puck-out efter sex minuter kom reduceringen. Kimmo Lotvonen sköt en hög puck mot målet som träffade Lasse Pirjetä i bröstet och in i målet bakom Stana som var helt chanslös. Det var inledningen till Timrås målexplosion för 36 sekunder senare kom även kvitteringen genom Peter Regin.
Citat från tikare.se
Men det dröjde ända tills i slutet av perioden innan nästa mål kom. Peter Regin kommer åkandes ner mot målet på vänsterkanten och sprätte in pucken i målet. Kvitterat och ett ännu större jubel i hallen.
Abron: Ja du Abron, kommer det ingen dementi kan vi ju kanske gå på trav på lördag. Nä jag menar inte allvar, men det var så bra mycket mera fart på "våran" publig igår än det var i Luleå i lördags där jag tycker publiken var helt tyst ända fram till de gjorde 5-2 i tom kasse...
Ja framförallt måste du ju hinna hem till lördag..För jag tänker inte gå på trav utan intar min plats med de övriga på Västra stå...
Talangscouten: "Läkerol Arena ekar tomt"?! Läs på lite, man har 7000- 8000 åskådare per match. Ingen som behöver bua åt publiksiffran där inte...Att ni har en bättre klack är det däremot inget snack om. Men det är väl som du skriver, det är många uppe hos er som är "förfånade", hehe.
Smokey: Att det buades igår är helt uppenbart, men det var inte från klacken.När Strålman tog burskydd i typ 30sek i PP vid 0-2 var ett sånt tillfälle.Skyll inte på en tidnings-anka, spelarna visade sitt missnöje långt innan pressläggningen av denna artikel. Men det är märkligt att bua, det måste jag säga... Har vi redan glömt vår 18 år långa öken-vandring, att spela mot storheter som Teg, Piteå i serie-lunken, för att MÖJLIGEN få förmånen att få spö av typ Nyköping i nåt sketet play-off?
Nä, sluta bua, vi kan hamna snabbare än f-n i kattlådan igen.
Någon bör även kontakta AB och reda ut det här. Bara idioter buar ut ett lag som leder elitserien... Hoppas det här löser sig. Men visst finns det vissa riktiga superneggon här på HS... Men här doftar tidningsananka lång väg.
OBS! Ingen idé att skälla ut eller hata AB. Ett sakligt samtal från ett förvånat företrädarfejs från supporterhögen räcker. Mediasmart måste man alltså vara!
Jag upplevde inte heller det som det var så farligt. Men spelarna (vissa av dom i alla fall) tog verkligen illa upp. Kan det vara så att spelarna missuppfattade när vi buade åt publiksiffran?
Känns ändå skittråkigt detta. En del av vinstglädjen kom av sig. Det var ju många som blev så förfånade i publiken, så farligt var det inte.
I Real Madrid hade inte detta accepteras av publiken. Där blir dom utbuade nästan varje match, men Beckham tackar publiken ändå. Nu är ju inte vi direkt Real, men jag har större respekt för spelare som ex Sanny Lindström, som sa ifjol att publiken har rätt att bua när man spelar dåligt. Nu spelade vi inte dåligt igår. Men detta lämnar ändå en bitter eftersmak.
Om dom vill så kan vi ju lika gärna stanna hemma allihopa så får dom se hur kul det blir att spela inför tomma läktare, det i sin tur påverkar ju deras löner. Men samtidigt är vi beroende av dom, vi måste leva i symbios med varandra.
Jag tycker personligen att spelarna måste förstå att vi bara är engagerade, vilket måste vara positivt. Vill dom hellre spela i Brynäs i dödskuggans Läkerol Arena som ekar tomt? Eller inför ett kokande proppskåp?
Det är det som är fågan varje enskild Timrå spelare måste ställa sig idag.
Kermit: Efter att stått på västra sidan under alla år ,kan jag inte komma ihåg att vi har buat ut vårat lag, att rop hörs av en del är det som ska,, för alla tycker väl inte att alla spelare gör Toppen matcher alla gånger,, eller hur Men att inte stödja hela laget.. det gör vi alltid i ur och skur,,det gäller inte bara dom som står i klacken utan alla på den sidan den västra... Jag tycker att du inte skall stå på toaletten under oss på matcherna utan att leva in dig i matcherna som vi gör!!!!!!
jag tycker att även fast vi ligger under så ska våran klack ska stötta vårt lag. man ska ställa upp för klubben och visa Respekt för ett lag som leder elitserien.. fan timrå fans håller ni inte med mig ?? nu skiter vi i det här och fortsätter att heja på årets bästa lag...... ÄR NI MED MIG ????
Kermit: Låt Sanny berätta vad som var orsaken, sluta spekulera då jag innerst inne inte tror på att klacken som bara är 20 % av publiken utlöst detta missnöjet från spelarna. Abron i lapp,,,he
Jag sitter på en neutral plats på matcherna och tycker, som jag skrev tidigare att de burop jag hörde inte kom ifrån klack-håll utan från östra sidan..
Synd att det blir så uppförstorat i media bara, de får det att låta värre än vad det var
Det handlar inte bara om den här matchen. Det är hur många matcher som helst som det har buats en hel del åt spelarna. Det är helt rätt att visa att man inte tänker acceptera det. Står man på västra och inte har hört hur det buats i vissa matcher så måste man ha valt att inte lyssnat.
redline: Om dom vore så listiga att dom skickat ut en smyglyssnare bakom ståplats i första periodvilan hade dom fått höra hur snacket gick.. Att det största missnöjet var över att domaren inte dömde.. Vilket allt som oftast främjar det ledande laget... Den grova visselkonserten var riktad mot Malmö, deras hakningar och interference i egen zon.. Mot domaren som inte brydde sig. (det gjorde han inte under hela första perioden för övrigt)
Janken: Jag står på Västra stå och tycker inte heller jag kände av något "utbuande" Håller med att det vart några gånger på dommaren...Men det är som vanligt. Jag tycker att artikeln i AB är så orättvis..Nervärderande när vi som är på stå återkommer varje match och gör vårt bästa, supporterklubben försöker anordna resor till bortamatcherna (tyvärr att canal+ också visar endel) Men jag tror inte att publiken tycker om det som laget visade igår, och känner att det nog INTE blir bättre till nästa match!?
Janken: Ja så måste det vara....annars vet jag inte vilken match jag var på för upplevde det absolut inte som att "vi" buade ut dom...och vet då att jag inte gjorde det...
Janken: Verkar mest vara ett missförstånd. Föreslår nån från Tikare tar en snack med nån exvis Robban så kan vi gå vidare. Det här kan bli en säsong att minnas om bara de skadade kommer tillbaka lagom till slutspelet. Hur är det med Robban förresten? Befarar att han inte kommer tillbaka mer den här säsongen.
LennartA: Kan det till o med vara så att laget uppfattade vårt missnöje med domaren i de fem sista minuterna av första som att vi buade ut dem??
Domaren höll på att tappa matchen där i första perioden. I början dömde han, i princip inte alls. Ganska konsekvent.. Bägge lagen tilläts haka och interfera, i stort sett fritt. Men i slutet av första, då Malmö leder och Timrå jagar reducering. Då är det en fördel för det lag som bevakar ledningen om domaren tillåter "fulspel" Timrå spelade inte särskilt bra... Det skall villigt erkännas. Men det blev inte bättre av att Malmö tilläts interfera, å det grövsta i egen zon.. då kom de första visslingarna... Efter två klockrena hakningar började vi bua på ståplats.. Sen var det visselkonsert i några minuter..
Slutligen åker Jan Öberg ut då Malmö har "samlat ihop" till en utvisning. Då bjuder Timrå på ett fullständigt undermåligt PP och det kommer, mycket riktigt, några spridda visslingar. Men den riktiga visselkonserten, minuterna innan. Den var riktad mot domaren.
Sen tycker jag att rättsskiparen tog tillbaks initiativet när andra perioden kom igång. Ingen höjdarinsats men han började döma igen..
Sammanfattningsvis tycker jag att spelarna "pissar på supportrarna" med sin markering!
Vi är 1 000 stycken på Västra .. Om man kan uppfatta några spridda visslingar så må man väl på det stora hela ändå tillstå att vi är ganska lojala.. Nä! Gör laget om det där så börjar man snart att tappa supportrar. Jag tycker att det gav en "fadd smak" i munnen.. Jag har aldrig.. och kommer aldrig att bua ut mitt lag. Men jag fick vara med och ta straffet som riktades mot några stycken.. 50-100 st av oss alla på Västra.
Fet-Ecke: Måste hålla med dig Ecke..vi borde göra tvärtom jubla mer än vanligt åt Jonte o aldrig försöka ge igen..vänlighet fungerar alltid bättre i längden...
Ann: Ja alla lär vi oss nåt varje dag och även om jag aldrig själv buar åt mitt lag så kan man nog bli bättre att heja även när spelet gått trögt man måste ju förstå att dom alltid gör sitt bästa o sliter o då är det inte mer än rätt att vi gör detsamma.
Som i ett förhållande..man får inte slappa till sig för mycket då måste man rycka upp sig och det får vi nog göra nu..
Laken: Men, va f...n! Leder vi serien eller ligger vi på kvalplats? Var lite förstående för hur spelarna mår också! De är slitna efter halva serien med pågående skadeläge. Vi kan för i h-vete inte bli som Wolfpack och bua ut våra hjältar trots att de leder serien!!!!!!! Ja, vi har en av Sveriges bästa klackar men det innebär inte att vi kan bära oss åt hur som helst mot spelarna!
Att du sedan väljer att inte jubla åt Hedström vid nästa Line-up tycker jag känns som att du inte kommit ur sandlådan ännu!
Ja,ja du gillar kanske inte mig heller efter detta inlägg men detta är som jag känner!
Talangscouten: Du säger att du tog mycket illa upp för att inte spelarna tackade dig efter matchen! Det du säger är alltså att, trots att klacken visslade ut och buade åt laget så länge inget mål var producerat, så ska dom vara ödmjuka och glada åt ert beteende när behovet av stöd var som mest! Du tar illa upp! Löjligt! Efter att ha fått utstå spott och spe i första, fram till 1-2 så tycker jag att laget gjorde rätt - dom måste väl också få visa sina känslor gentemot klacken?? Eller menar du att det bara ska fungera åt ett håll, dvs från klacken till laget och att dom ska vara nöjda med favören att få "uppträda för er"??
Visst, vi har en bra klack, en jättebra sådan till och med. Tyvärr tenderar den att bli mer och mer medgångsklack, betraktat från annan plats i hallen. Trodde under stora delar av första perioden igår att jag befann mig i Fonus väntrum - dödstyst mot det normala.
Har vi blivit så bortskämda att vi tenderar att bli som "Goa gubbar" - en medgångskultur som inte tolererar en sämre insats utan bara kräver mer och mer och mer - utan krav på motprestation i form av stöttning av det egna laget när dom som mest behöver det???
73Sjöbba: Håller med....visst var det enstaka burop o visslingar på läktaren i första men utbuad?!! njaaa.... Och visst blev det en "vadharhäntnudåkänsla" då dom bara åkte ut och inte gjorde som vi är vana vid... Tycker det luktar lite "fårjagintekommapådittkalasfårduintekommapåmitt"... Men men.....nu är det gjort och vi kanske fick oss en liten tankeställare oxå...Som sagt dom leder elitserien och är kort på folk så vi kan ju kanske inte kräva att se den sorts hockey vi fick se innan skadorna invaderade laget... Stöttade dom så gott jag kunde igår och tänker stötta dom så gott jag kan på torsdag i Ö-vik....
Swordster: Lite löjligt tycker jag, nu hörde jag inte ens att dom blev utbuad. Jag kan säga att jag är emot utbuande men samtidigt kan jag tycka att spelarna ska tåla kritiken. Det är ju fansen som betalar deras löner. Att Asplund säger att fansen inte stöttar är lite larvigt, med det spel dom visade upp i första kan dom inte begära att publiken ska skrika ihjäl sig heller.
Efter att ha läst igenom inläggen så måste jag säga att det ät dax för ett extra tifo. Det kan sätta fart på serielunken. Att Hedströms frustration över sin egna insatts riktas mot klacken är väll inte så farligt. Han har fått ta ett jätte ansvar i en tid fylld av skador och tufft matchande. Gör ett tifo riktat till de som jobbar som hårdast ute på isen under dessa tuffa tider, det tror jag kan lyfta spelare som Jonte, Strålman osv.
Knylan: Nog skulle väll han kunna kriga som Hallin gör ? Man blir ju inte bättre än sin omgivning. Som en kväll som denna, tror jag nog han är lite bitter och längtar tillbaka till Furudal, Hallin och Robban.
och hur HV-positiv jag än kan tänkas bli så har dom ikväll tappat chansen att ens hinna ikapp oss matematiskt! Jag vill skrika som Cartman: "screw you guys, you´re one point behind"