Danne_l:
Om det nu mot förmodan skulle visa sig att Timrås publik skulle ha buat ut Timrå IK så händer det otroligt sällan..Mer åt hållet aldrig..
Min tidigare klagan på Frölundapubliken bottnar mer på att 12 tusen personer kan vara så jävla tysta..Mindre om erat buande mot erat lag..
Nu när jag ändå har dig på "tråden" Faan vad det är skönt att vara Timrå IK fan i Göteborg denna säsong..;)
Danne_l:
Nopp..TIMRÅ IKs publik är dom bästa i hela världen..Frölundas publik suger..hårt..
Att det var frustration som brast ut igår är det ingen tvekan om. Och varför det vart som det vart igår har många faktorer.
Timrå har inte gått som tåget den närmaste tiden och det kan nog alla hålla med om. Vilket har fått bl.a. mig en aning frustrerad, många av de senaste torskarna har vi förlorat via markeringsmissar och det verkade ju inte bättre igår. Vilket är en av de första faktorn, "ska vi slarva bort en seger till" - är nog tanken många supportrar hade i huvudet igår.
En annan faktor är att vi sedan spelar en match i våran hemma BORG emot Eliterisen jumbon och efter en period ligger under med 0-2,men vunnit skottstatestiken med 11-4. Detta gör ju saken inte bättre heller.
Sedan finns det ytterligare faktorer och andra tankar bland en massa supportrar igår kväll, som jag inte orkar lägga tanke kraft på. Ska komma till saken istället. Som ordspråket säger "vattnet rann över" vi som bryr oss så HIMLA mycket och vårat kära TIMRÅ gäng vill dem bara väl men i och med att vi gått ganska tungt och sedan ligger under med 0-2 efter första. Var droppen och vattnet rann över.
Detta gjorde många supportrar galna igår och i en enorm kärleksfull frustration brast ut i bu-rop, som till största del beror på att man tycker det är typiskt att Timrå hamnat i den situation som vi är i idag. Dessa bu-rop i brist på annat inte bu-rop riktade till laget, utan jag skulle vilja säga hela situationen som uppståt, att vi har så många skador.
Om jag hade stått och kollat på matchen igår så hade jag som supporter känt att varför ska vi inte få ha en fullt manskap på isen. Vi som har varit så enomrt bra vad har vi gjort för att förtjäna denna OTUR som jag vill kalla det.
Jag tror nog själv att jag hade blivit arg och sedan om jag hängt med i bu ropen vågar jag inte svara på. Men jag hade i sånt fall börjat bua pga att jag är så himla trött på allt runtomkring laget som bara går emot oss just nu. Jag är trött på alla våra skador, varför kan vi inte få tillbaka vara älskade spelare NU. OCh möta de andra lagen i elitserien på samma villkor.
Vårt Timrå lag sliter nå fruktansvärt just nu och det ska de ha en ENORM ELOGE för och jag verkligen AVGUDAR alla som bidrar med denna vilja och det hjärta som de känner för klubben TIMRÅ IK.
Att LYCKAS VÄNDA 0-2 till 5-2 med kort om folk ska enligt mig inte kunna hända, men allt kan hända i hockey och det har vårat kära TIMRÅ bevisat gång på gång på gång. Vi är laget som ALDRIG ger upp och bara för att vi har ett par skador nu ska inte sätta stopp för "THE BIG RED MACHINE".
Sedan om det var bu-ropen som skapade det lilla extra igår som gjorde att Timrå vann kommer vi aldrig få redan på. Det enda jag kan säga är att om jag som spelare själv vet att jag ligger under med 0-2 mot sämsta laget i eliterien så skulle inte jag vilja höra bu-rop inte en chans. Jag skulle vilja höra hejjarramsor och få ett pepptalk eller nått.
Detta pepptalk skulle få mig att få en enorm vilja och ett adrenalin som bara pumpar i kroppen.
Jag skulle också lämnat isen om jag varit spelare igår. Det jag inte fattar är varför alla tar illa upp. Det är ju självklart i mina ögon varför inte spelare vill tacka sin publik, klart man är besviken att höra bu-rop.
Sedan om det var det bästa som kunde hända det vete skjutton.