1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591415 inlägg · 6216 ämnen

Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar

« · 793180 · » Till forumet

Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
Visst att vi supportrar bidrar med våra pengar till Timrås spelarlöner, då vi köper biljetter. Och visst ska man få brista ut i frustration och dylikt om man så känner.

Att det var frustration som brast ut igår är det ingen tvekan om. Och varför det vart som det vart igår har många faktorer.

Timrå har inte gått som tåget den närmaste tiden och det kan nog alla hålla med om. Vilket har fått bl.a. mig en aning frustrerad, många av de senaste torskarna har vi förlorat via markeringsmissar och det verkade ju inte bättre igår. Vilket är en av de första faktorn, "ska vi slarva bort en seger till" - är nog tanken många supportrar hade i huvudet igår.

En annan faktor är att vi sedan spelar en match i våran hemma BORG emot Eliterisen jumbon och efter en period ligger under med 0-2,men vunnit skottstatestiken med 11-4. Detta gör ju saken inte bättre heller.

Sedan finns det ytterligare faktorer och andra tankar bland en massa supportrar igår kväll, som jag inte orkar lägga tanke kraft på. Ska komma till saken istället. Som ordspråket säger "vattnet rann över" vi som bryr oss så HIMLA mycket och vårat kära TIMRÅ gäng vill dem bara väl men i och med att vi gått ganska tungt och sedan ligger under med 0-2 efter första. Var droppen och vattnet rann över.

Detta gjorde många supportrar galna igår och i en enorm kärleksfull frustration brast ut i bu-rop, som till största del beror på att man tycker det är typiskt att Timrå hamnat i den situation som vi är i idag. Dessa bu-rop i brist på annat inte bu-rop riktade till laget, utan jag skulle vilja säga hela situationen som uppståt, att vi har så många skador.

Om jag hade stått och kollat på matchen igår så hade jag som supporter känt att varför ska vi inte få ha en fullt manskap på isen. Vi som har varit så enomrt bra vad har vi gjort för att förtjäna denna OTUR som jag vill kalla det.

Jag tror nog själv att jag hade blivit arg och sedan om jag hängt med i bu ropen vågar jag inte svara på. Men jag hade i sånt fall börjat bua pga att jag är så himla trött på allt runtomkring laget som bara går emot oss just nu. Jag är trött på alla våra skador, varför kan vi inte få tillbaka vara älskade spelare NU. OCh möta de andra lagen i elitserien på samma villkor.

Vårt Timrå lag sliter nå fruktansvärt just nu och det ska de ha en ENORM ELOGE för och jag verkligen AVGUDAR alla som bidrar med denna vilja och det hjärta som de känner för klubben TIMRÅ IK.

Att LYCKAS VÄNDA 0-2 till 5-2 med kort om folk ska enligt mig inte kunna hända, men allt kan hända i hockey och det har vårat kära TIMRÅ bevisat gång på gång på gång. Vi är laget som ALDRIG ger upp och bara för att vi har ett par skador nu ska inte sätta stopp för "THE BIG RED MACHINE".

Sedan om det var bu-ropen som skapade det lilla extra igår som gjorde att Timrå vann kommer vi aldrig få redan på. Det enda jag kan säga är att om jag som spelare själv vet att jag ligger under med 0-2 mot sämsta laget i eliterien så skulle inte jag vilja höra bu-rop inte en chans. Jag skulle vilja höra hejjarramsor och få ett pepptalk eller nått.

Detta pepptalk skulle få mig att få en enorm vilja och ett adrenalin som bara pumpar i kroppen.

Jag skulle också lämnat isen om jag varit spelare igår. Det jag inte fattar är varför alla tar illa upp. Det är ju självklart i mina ögon varför inte spelare vill tacka sin publik, klart man är besviken att höra bu-rop.

Sedan om det var det bästa som kunde hända det vete skjutton.
Kommentera

sacanor:

Jag tycker vi försöker få en buss till Linköping i december!!!
Visa att vi stöttar å glädjs åt säsongen!!!
Kommentera

Hedström har av många ansetts som den största syndaren i går...

Vad gjorde han för något....?
Kommentera

Talangscouten: Det är juh människor, inga maskiner!

Vill du inte betala deras löner kan du låta bli att gå. Men egentligen betalar du inte deras löner. Du betalar för en "tjänst". Är du inte nöjd med tjänsten kan du låta bli att köpa den.

Tror du att det är så lätt att vara "stjärna" i en stor sport? Tror du att det alltid är roligt att bli igenkänd på stan? Tror du att det alltid är roligt att höra skit om sig själv?
Men du kanske alltid är i toppform och aldrig gör ett misstag.

Men med den inställningen du verkar ha så tror jag inte vi kan diskutera på samma nivå!

Vad tror vi att vi är egentligen? Jag skäms!
Kommentera

andyo:

Om några buar, varför ska resten av publiken få ta i mot skit från spelarna???

Är du en "lallande fåne"?
Kommentera

Talangscouten:

Det är sånt som är så fruktansvärt tråkigt i ett sånthär läge..
Kommentera

actionleif:

Ros är en pajas, tyvärr så tror folk på det tidningarna skriver, Det har kommit fram flera på jobbet nu som säger att vi är dåliga supportrar. Det känns för jävligt.
Kommentera

NU GÅR VI VIDARE, alla känner frustration över många skador, några förluster, stundtals bedrövligt Powerplay och inte minst två mål i baken efter att ha spelat ut jumbolaget i första perioden...

Viktigast är att vi drar åt samma håll i medgång samt motgång.
Precis som i ett äktenskap ska spelare och supporters dela glädje och sorg- i nöd och lust. Att saker sedan förstoras sker i de flesta sammanhang.

Nu kör vi vidare mot slutspel, att skadorna kommer nu är trots allt bättre
än framåt vårkanten, att en kortare förlustrad kommer nu är även bättre än att den kommer när vårsolen kittlar i näsan.

Lär dig livets stora gåta-älska, glömma och förlåta!

FORZA TIMRÅ - I NÖD OCH LUST!!!
Kommentera

Näe nu jävlar blir jag förbannad. Laget ligger under med 0-2 efter första perioden - laget dom möter har 4 jävla skott på mål varav 2 råkar gå in. Timrå hade tamefan lika gärna gjort 3-4 mål dom också. Men likt förbannad så är det några idioter som buar och skriker åt laget efter första perioden.

Fel å bara lugna ner er istället för helvete, det var 40 minuter kvar av matchen och bara två mål. Visst Timrå spelade inte superbra, men man var inte heller skitdåliga som många av er igår verkade tro.

Spelarna kan som ni säger missuppfattat det hela litegrann. Men att några av er här inne kallar dom för diver... då vill jag bara göra mig olycklig på er alltså. Om det är så ni tycker spelarna är kan ni väl se IFSH spela istället då eller bara ge fan å gå på Timrås matcher för dom behöver inte folk som tycker dom är divor.

Laget gör det fruktansvärt jävla bra som vinner matchen igår. För varje match som går blir det svårare å svårare för Hedström, Sundh, Svensson, Andersson, Hahl och Strålman som spelar väldigt mycket att spela pga att man går på 3 femmor. Och det spelar ingen roll vilket lag man möter.

Men som tur är så förstår nog de flesta i klacken varför spelarna gjorde som de gjorde. Felet är bara att dessa personer får lida för att folk som ni här inne bara accepterar spel i världsklass eller i den stilen.

Nu får supporterklubben ett jävla dåligt rykte på grund av det här. Aftonbladet hugger som en jävla orm på sånt här, det är just sånt här dom väntar på.

Stöd laget i med - OCH (!!!!!!!!) motgång annars är ni inga äkta Timråsupportrar...
Kommentera

Tycho:

Problemet är att jag betalar för att se spelare som inte tycker att vi är bra. Dom får betalt av oss!

Vi kan ju börja få lön vi också, så ska du se att vi inte buar. klubben kan väl anställa oss i så fall!!!

I det sammanhanget finns ingen tvåvägs kommunikation.
Kommentera

actionleif: men vad kan man vänta sig när det är Ros som skriver..
Kommentera

Talangscouten: Rubriken till gårdagens match på aftonbladet är "Timrå vägrade tacka publiken"

Borde väl finnas andra rubriker där? "Timrås underbara vändning" "Timrå visade moral" m.m. ..

Istället så vill de ju klanka ner och få det att låta som att hela hallen buade ut våra spelare..
Kommentera

actionleif:

Det som förstorades upp var väl att det buades, det andra stämde ju.
Kommentera

TIKbiff: Precis!

Eftersom vi ska kunna få visa vad vi tycker måste väl spelarna också få visa vad de tycker! Är det ett missförstånd, löser vi det.

Kan inte kommunikationen fungera två vägar, så fungerar det inte.

Det kommer kommentarer att de ska vara tacksamma för att vi åkte 500 st till hovet.
Men är vi tacksamma för vad som hände förra omgången när vi spelar dåligt?
Nej precis!

Vi är så jäkla bra på att såga när det går dåligt, men spelarna får inte reagera på samma vis?

Så skärp er! Barnungefasoner!
Kommentera

Talangscouten: Som sagt, det har blivit väldigt uppförstorat tack vare alla medier, som vanligt.
Kommentera

TIKbiff:

Nu tycker jag du är helt fel ute. Det är klart du som kund kan ställa krav på sortimentet.

Men man visar inte känslor på det sättet, man får väl gå ut o gråta i tidningarna i så fall. Men man vänder inte ryggen åt dom som betalar deras löner!

Hedström sjönk ett antal trappsteg neråt igår.
Kommentera

Laken:
"Det råkar faktiskt vara vi som betalar deras löner, därav har vi också rätt att ställa krav på spelarna."

Jag handlar medwurst på ICA Kvantum, betyder det att jag kan ställa krav på sortimentet i charken?

Tycker allt har blivit sjukt uppförstorat, spelarna måste oxå får visa känslor utan att det ska ta hus i helvete, eller?

Bryt ihop och kom igen.
Vi är väl för övrigt inte världens bästa fans vi heller som inte ens kan få ihop en resa på ett derby, sitter hellre hemma framför TV:n...
Kommentera

Jen:

Likadant som vi kanske har blivit bortskämda med bra spel, så har spelarna blivit bortskämda med bra support.

Vi får väl vänta o se vad Sanny säger.
Kommentera

actionleif: jag lägger garanterat ut 5000 sek varje år på billetter,Kaffe,Sovunirer, resor, tar ofta med familjen och klistrat upp min bil med olika Timrå motiv då vill jag inte bli vänd ryggen.
OBS nu var jag dock inte på matchen igår män känner mig ändå kränkt.
Kommentera

RTS:
Jag håller med.

Jättebesviken..Fick ett litet tips av en som var minst lika besviken ...

Gör en tifo på en tom ståplats
VI ÄR PÅ TRAV

Kanske lite väl hårt men det ligger faktiskt något i det hela...

Men som sagt Jättebesviken då jag tycker man klappar å försöker sjunga så gott det bara går!!!
Kommentera

Tikare.se kommer under dagen att få en förklaring av Sanny Lindström så håll ut!
Kommentera

Både och det där med att bua, Om det nu har hänt igår och Timrå spelade värdelöst och oinspererat, så tycker jag inte det är fel som supporter att visa missnöje, men jag har varit på många matcher och aldrig hört att laget blivit utbuade av en "större" skala än några få.
Själv skriker jag ibland ut saker i ren frusteration, som "jobba nu förhel..ete"
Men jag kan i viss mån förstå spelarna nu "om det hände" i det läge dom debefinner sig i, "Vi sliter som djur på tre femmor ändå blir vi utbuade" säger en spelare i Tidningen Ångermanland.

Det som däremot ABSOLUT inte är acceptabelt är att göra som Jonte mfl gjorde igår, Jag kan garantera att många blev GRYMT besvikna på sina hjältar, Fan det är vi supportrar som lägger våra sista kronor på att se våra hjältar lira, utan oss har de ingenting. vi reser land och rike runt, planerar så att man skall få det att gå ihop. Vi skall inte behöva bli vända ryggen, jag undrar vad dom skylle tycka om att spela inför en tom ståplats??

Skärpning spelara, vi supportrar ger allt vi kan för att stötta er!!!
Kommentera

actionleif:

Men var det befogat att Hedström svek oss? Sådana enstaka burop hör man ju varje match i så fall. Publiken blev väl lite frustrerad bara, ska man skita då att publiken var bra resterande del av matchen???
Kommentera

Janken: Klart det buades.. det hörde jag och reagerade över det..
Det var när Timrå hade svårt att starta ett anfall i PäPä
Kommentera

Talangscouten:

Såg att Talangscouten hade skrivit i Matchprogrammet igår. Trodde att det var du men så handlade det om Inge Hammarström.

Movve: -
Kommentera

Danne_l:
Vi buade ut Malmö när dom försvarade sig fult som fan i slutet på första.. Vi buade ut domaren som inte dömde i samma sekvens..
Snacket i pausen tydde inte på att någon buat på laget i alla fall..

Ingen.-.. INGEN! fösrtod varför laget bara klev av efter matcjhen..
Vi kände INGEN skuld!
Ingen verkar ha hört annat än enstaka spridda visslingar.. Men knappast från Västra.
Ingen snack i periodpausen och ingen som känner sig det minsta skyldig..
Däremot sjöng vi.. "Vi är Timrå. Vi ger aldrig upp.."
"Kom igen Timrå Kom igen!"
"Kom igen.. vi måste kämpa för att vinna"
Kommentera

gud:

Kul att du också får känna på hur det är att må bra för en gångs skull.
Men var lugn, snart är allt åter tillbaka i vardagen igen;)
Kommentera

Janken:

Vad går era spelare på då? Hur kan de höra burop i en tyst hall om det inte fanns några?
Ett jättemysterium...käre Janken!
Kommentera

Danne_l:

Om det nu mot förmodan skulle visa sig att Timrås publik skulle ha buat ut Timrå IK så händer det otroligt sällan..Mer åt hållet aldrig..

Min tidigare klagan på Frölundapubliken bottnar mer på att 12 tusen personer kan vara så jävla tysta..Mindre om erat buande mot erat lag..

Nu när jag ändå har dig på "tråden" Faan vad det är skönt att vara Timrå IK fan i Göteborg denna säsong..;)

Kommentera

Danne_l:

Saken är den... käre Danne!
Det verkar inte vara någon som BUADE!
Där är haken!
Kommentera

friskan: Är det ok att betala i natura?
Kommentera

Ann: Inte vet jag var du har näbben.
Kommentera

Moverare:
Ojsan är det mitt jobb, trodde det var ett tidsfördriv.
Jag skickar faktura.
Kommentera

Moverare: Wops!! var har jag hackat nu?!??....
Kommentera

Helg Ernest:

Du får mig att minnas när vi supportrar stod tillsammans och sjöng för full hals

"Sist i tabellen ja vi är sist i tabellen sist i tabeeeeeellen ja vi är sist i tabellen".

Varför går det inte att byta ut "sist" mot "först", och köra samma ramsa igen?
Kommentera

gud:

Hehe, jaha. Samma "regler" gäller inte alla.

Skulle bara kolla...
Kommentera

Tråkigt att se spelarnas uppträdande efter matchen.
Det är ju för f.. beklämmande att som fullblodsproffs ha den inställningen att publiken inte får vädra sitt missnöje om det nu ens gjordes.
Jag hörde då inget buande och skulle det så varit så var det väll ett fåtal i så fall, och det måste dom tåla.
Sitter själv på sittplats mitt på läktarn, och oss tackar dom aldrig efter match trots vårat stöd under matcherna.
Primadonna fasoner sa Bull!
Man biter inte den hand som föder en sa Bull!
Kommentera

Danne_l:

Nopp..TIMRÅ IKs publik är dom bästa i hela världen..Frölundas publik suger..hårt..

Kommentera

Ann: Har inte du fullt upp med att trakassera stackars Mats E.
Att hacka på mig är friskans jobb.
Kommentera

Helg Ernest: Jo det tror jag nog, för det är på Lördag...... Jag kan hålla med dej i sakfrågan, det är klart att fansen har svackor precis som laget. Alla som brinner för TIK känner samma sak som mej antar jag, "ett fysiskt illamående när vi förlorar, och en oerhörd glädje när vi vinner" Idag läser jag allt som står skrivet på nätet om matchen, det gör jag inte efter en förlust....... Det är precis som med ärtsoppa, det är gott, men inte när man är magsjuk!
Kommentera

Frölundapubliken har ju utnämnts av vissa i tik031 som kass just för att vissa buat ut laget när det gått dåligt. Innebär detta att Timråpubliken också är kass då eller?:)
Kommentera

Moverare: Klart det är så raring;)
Kommentera

RocknRolf2:

Har dom glömt bort allt vi har gjort för dom?

F-n vi var 500 pers till hovet. Åkte 40 mil, enkel resa. Glömmer dom så fort? Eller har det vi gjort tidigare ingen betydelse?

Ännu värre för JimmyH med flera som åker på enormt många matcher. Kan ju inte kännas kul för dom?

Jag mår illa...
Kommentera

Ni sjunger ju bara när ni leder. Så det är precis som vanligt.
Kommentera

Helg Ernest:

Jag har skickat ett mail till Kenta nu.
Berättat om den kränkning jag och min käresta upplevde..
En sorgsen ton och beklagande.
Jag skriver att vi buade ut Malmö när dom försvarade sig fult i slutet av första. Vi buade ut domaren som vi upplevde, inte dömde..
Och vi budae som fan när laget "pissade på oss" och klev av.

Jävla divalater!
Kommentera

Swordster:

Lite fel har han ändå, han säger ju själv att vi kom tillbaka efter reduceringen viket är helt naturligt. Men att fansen "ska" stötta oss, det finns väl ingen garanti på det. Han om någon borde väl uppskatta oss som har spelat i Brynäs...
Kommentera

Hassan: Tror inte publiksiffran överskrider 4000 nästa gång.
Beroende på hur många som läser dreten i Tidningarna.
Gammalt ordspråk - Bit ej den hand som föder dig.

Nu har dom bevisat att dom inte tål kritik och kritik måste man tåla oavsett om man ligger sist eller först i tabellen.
Kommentera

Swordster: var absolut inte samma tryck som det var då dom ledde med 4-2 men det kan man väll inte säga så mycket om ...eller hur?!?!? Men utbuad var dom definitivt inte...långt därifrån....
Kommentera

« · 793180 · »