1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591453 inlägg · 6216 ämnen

Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar

« · 792510 · » Till forumet

Sv: Skadeskjutna röda örnar vs vingklippta röda hökar
mattias - 74: Jag matar trollen
Kommentera

mattias - 74: Det skojigaste i hela storyn är väl att artikeln är skriven av PeO Larsson, är inte han sportchef i Skellefteå? ;-)
Kommentera

Stigsson:

Ja det är han väl tror jag !

Försökte hitta den där länken som de referarde till i NSD men hittade den inte...
Kommentera

mattias - 74: Bulan var väl inte direkt känd som någon särskilt begåvad ishockeyspelare/människa. Jag tar inte hans ord på så stort allvar. Jag har min egen uppfattning. Den värderar jag litegranna högre.
Kommentera

Och lille Dared vet att Bulan inte var en begåvad hockeyspelare.
Tja begåvad nog att i 10+ säsonger ta en centerplats i ett av landets bästa ishockeylag.

Begåvad nog att bli tränare i ett ganska bra hockey lag.
Kommentera

sven savage: Om du tycker det är begåvat att snacka till sig utvisning på utvisning på utvisning så. (Vissa växer med tiden och lär sig att inte sätta laget i numerärt underläge hela tiden) Och om du tycker det är begåvat att såga en spelare i pressen efter att ha sett honom 1 match så. Okej, då kan jag ha fel.
Kommentera

Dared:

Jag hade som sagt inga problem med honom som spelare men men smaken är olika däremot tycker jag hans uttalande hör hemma i den lägre skolan.
Kommentera

friskan: Kjell Bergqvist?
Kommentera

Pehr Claesson är kvällens domare.
Kommentera

mattias - 74: Men det är skillnad på att vara begåvad och spelmässigt begåvad. Jag har kanske uttryckt mig lite olyckligt. Kanske inte är så smart själv :)
Kommentera

sven savage: Bulan är en fegis och ohjälpligt dum i huvudet. Minns en gång i Kempehallen då Bulan, från avbytarbänken, slog Peter Öberg i huvudet med klubban. Solklart matchstraff, men då linjedomaren påstod att det var Skrbek som var den skyldige, och Skrbek försökte bedyra sin oskuld, då satt fegisen Bulan ner på bänken och sa inte ett ord.

Vilken mes.

Kommentera

mattias - 74: Det jag har sett av Lotvonen iår är enbart positivt. Han har helt enkelt varit grymt bra. Likt många andra tikspelare har han fått dragit ett otroligt tungt lass de senaste matcherna. Likt Strålman har även Kimmo mattats de senaste matcherna och ibland gjort riktiga idiotgrejor. Kan tänka mig att han var grymt sleten senast mot lapparna och presterade därefter. Utvilad är han dock topp 5 i elitserien, lätt!!
Kommentera

Tror att det blir svårt ikväll. Malmö spelade till sig en vinst sist. Inget annat än kämpa som gäller!

Kom igen nu Timrå!
Kommentera

Dared: När jag växte upp så Niade slynglar som dig gubbar som mig. Jag har sett Ulf Sterner, Ulf Lillpröjsarn Nilsson, Mats Åhlberg och Håkan Wickberg, jag tillskillnad från dig vet hur en pudelklok center agerar
Sådeså.

Hur många motståndare har inte Bulan snackat till vansinnesutbrott och matchstraff trorudå?

Just det!
Kommentera

Asplund i mål, känns fräscht. Och Hahl, Hedström och Warg kamperar ihop. Också klokt, men nog är det lite trist att Hahl inte riktigt uppvisat de playmaker-egenskaper man hoppades på. Även i elitserien verkar han passa bäst i en mer defensiv roll.

Blir som sagt ruggigt tufft i kväll, och utgångstipset: torsk står fast. Även om jag börjar få bedrägligt positiva vibbar. Sämpa Timrå!

Bulan, ja. En härlig spelare på alla sätt. Otroligt irriterande att se på som motståndare, inte minst för sin extremt fega tjuvnyps-stil.
Sjögrens mangling var ful, men ur ett rättviseperspektiv hade den smällen knappast kunnat drabba någon mer lämplig.
Kommentera

Poffa: Visst är man feg när man regelmässigt spöar upp killar i Elitserien som är en halvmeter längre och 40kg tyngre än en själv. Vänta tills du börjar få skäggväxt innan du börjar kalla andra för fegisar.
Kommentera

sven savage: Jo, rabiata dvärgar har alltid varit poppis i Djursholm.
Kommentera

Enligt swehockey.se ingen Nilsson idag....
Kommentera

Bragd-Birger: torsk? kom igen, det är Malmö vi möter... Seger med 4-2
Kommentera

Bulan borde få pris för fegaste elitseriespelare genom tiderna. Uttalandet om Lotvonen bör ses lika informativt som hans gastande på isen
Kommentera

sven savage: Men oj va aggressiv man kan vara då. Vid din ålder skall du nog tänka lite mer på pumpen...
Kommentera

RocknRolf2: Så sa väl HV också? Malmö har väl gått bättre än Timrå de senaste fem matcherna. Har inga förväntningar, det är slitet nu.
Kommentera

Bragd-Birger: ja..men ändå. Malmö slår vi alltid hemma. Ska väl möjligtvis vara om Stana får nåt knäpp och målskyttet blir typ som förra säsongen
Kommentera

RocknRolf2: Heja Modo!!
Kommentera

RocknRolf2: ...och Djurgården slår alltid Modo hemma.
Men visst, om rättvisan och estetiken får segra är vi alla glada.
Kommentera

Det ska väl vara att bp är lika dåligt som senaste matcherna, annars är det lugnt
Kommentera

ja som sagt. vad fan gör dem i boxplay numera? uselt.
Kommentera

RocknRolf2: kan bli svårt
Kommentera

RocknRolf2: men va enda in i helvete är det som händer!!!
Kommentera

RTS: Tjena mittbena...0-2
Kommentera

RTS:Tur det inte är fagermoney
Kommentera

nämen vafan... pinsamt! otroligt klantigt! visa lite karaktär nu, eller lägg er ner och lipa "buhu vi har skador och är slitna... "
Kommentera

och vafan har hänt med målskyttet?
Kommentera

RocknRolf2: Men om man har skador då, och ä r slitna? Ska man bara bita ihop och vinna ändå?
Det är bara att räkna ner till decemberuppehållet.
Kommentera

Bragd-Birger: nån måtta får det ändå vara. Även om hela laget är skadad ska väl vissa kunna sätta öppet mål osv.

Eller annars kan ju värva kämpar som Machulda
Kommentera

Bragd-Birger: Men va faan, Är dom slitna efter 11 minuter i första är det jävlit illa.
Kommentera

Detta skrev jag i början av November, innan Nylander och Warg blev skadad.

Nej det är ingen nödsituation nu men kommer att vara det inom 10 omg. Med matcher så tätt som det är nu finns det inget lag med 3 femmor som orkar, utan de nykelspelare som är hel nu kommer att matchas sönder är jag rädd för och då är risken för fler skador överhängande.
Ang juniorer javisst matcha 2 till tre juniorer som avlastning men att tro att dessa ska kliva fram och dominera matcher ja då är ambitionen att vara ett lag för den övrehalvan borta.
Om vi nu inte lyckas hitta några nyförvärv inom de närmaste dygnen då står timrås vara eller icke vara på fyra st spelare och de är Sund,Svensson, Hedström och Nilsson, de är dessa fyra fysiska spelare som MÅSTE kliva fram annars är jag övertygad om att vi inte är på slutspelsplats till Nyår.
Nu tycker säkert de flesta att jag är löjligt negativ.
Kommentera

TIK kan inte fortsätta vara ineffektiva i PP som denna match ser ut.
Kommentera

wxp: jupp, slitna mentalt möjligtvis.. men inget annat
Kommentera

RocknRolf2: Tja, det beror på hur man ser det. Man kan ju se det såhär: när laget var skadefritt krossade man allt. Nu har man haft en jävla massa spelare skadade länge, och krossar plötsligt inte alls. Jag har svårt att skylla det på dom som inte är skadade.
Kommentera

Bragd-Birger: nej, för så länge andra spelare är skadade har man alibi att spela hur kasst som helst
Kommentera

RTS: Får vi pisk mot Malmö hemma är slutspelsplatsen absolut inte säkrad.
Kommentera

RocknRolf2:
...och vinner vi är slutspelsplatsen säkrad. Glasklar logik....
Kommentera

Spanarn: yep, u got it. Ikväll avgörs om vi går till slutspel. Vid kryss är allt som vanligt igen
Kommentera

RocknRolf2: är det nån här inne som verkligen tror att man kan hålla samma klass omg efter omg. Inte ens med ett skadefritt lag kan man hålla fokus genom en hel serie. Slitna fysiskt javisst, slitna mentalt helt klart.
Matcher så gott som varannan dag, Alla lag de mött förutom LHC har gått på 4 femmor/kedjor. Tongivande spelare som spelat landskamper inkl en helt obegriplig träningslandskamp.
Höstens lag fram till Karjala Cup - och sen..

Jag tror att denna formsvacka inte nått botten än, tyvärr.

Denna mentala och fysiska soppatorsk kan få ödestigra konsekvenser när vi kommer till decemberuppehållet. Fler skador, begränsade träning p g a återhämtning, dåligt självförtroende och lite poäng kan vara resultatet av den konsekventa matchningen av 3 femmor.

Frågan är vad Nubben & Co tänker göra åt detta?
Kommentera

Teamreux: Nubben och Co lär inte göra nåt. Machulda och Laine.

Nu lär det bli 0-3 med tanke på bp
Kommentera

RocknRolf2: Nej dom 2 har en hel del kvar att bevisa.
Kommentera

Matchbilden känns igen, när vi hamnar i underlägen förlorar vi, och när vi leder med två mål inför 10sista tappar vi.
Nej skämt åsido nu vänder vi.
Vad har hänt med Hallin,styf, och Svensson. dom har varit riktigt sega på slutet.
Kommentera

« · 792510 · »