1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590822 inlägg · 6217 ämnen

SkandAhl!

« · 317552 Till forumet

SkandAhl!
Ursäkta mig men varför har vi två stycken andre keepers om ingen av dem ska få stå? Då kan vi ju lika gärna skicka tillbaka dem till juniorerna och köpa tillbaka Ahl eller nån annan. Tycker det är skandalöst dåligt skött. Det här är ju ett perfekt tillfälle att ge dem lite speltid, istället lånar man in. Det lär ju inte bättra på deras motivation och självförtroende att veta att när Kimmo är borta kallar man in andra målvakter.
Kommentera

Sv: SkandAhl!
Patrick Polly: Håller helt och hållet med dig!
Kommentera

Patrick Polly:
jag tror att om övriga truppen var fit for fight så skulle någon av dem få stå, nu när vi har en hel del spelare borta kan det bli en tung match, då gör man nog ingen junior en tjänst genom att släppa in dem och kanske plocka en hel del puckar ur maskorna..
Kommentera

Patrick Polly: Håller med dig Polly. Tycker man skall satsa på de 2 backup målisarna i detta läget. Allt krut borde gå till en bra förstärkning på forwardssidan istället (läs center!!).
Kommentera

Patrick Polly: ska vi vinna mot luleå måste vi satsa och oddset är juh inte så stort att vi skulle vinna med några småkillar,visserligen är dom bra, men håller inte för måttet då är det bra om man kan låna in en rutinerad målvakt som ahl..så vi kan börja vinna lite NU!!!!
FORZA TIMRÅ!
Kommentera

timråfan: Varför har vi då två andra målvakter om de inte håller måttet?
Kommentera

Patrick Polly:Måste gå in och säga att Sundsvall har haft samma problem hela säsongen som ni nu har.För om Jimmy blir avstängd så skulle ju Fagerström eller Öhrling få stå.Ni har två målvakter som tydligen inte "kan" stå då Kimmo är borta en längre tid.

Det är fan nästan synd om Tomas Johansson...Tog inte ett skott på uppvärmningen mot Timrå.

Kul för er att er gamle målvaktshjälte Bo Ahl är tillbaka!
Kommentera

Patrick Polly:
Tror att dom hade fått stå om vi hade haft ordinarie lag i övrigt. Men med så mycket folk borta så blir det att spelarna får spela på ovana possitioner och då är det lättare att det blir små men betydelsefulla misstag.
Kommentera

Nike89: Klart dom kan stå, det är väl därför de är uttagna till A-laget. Tycker det är skandal att man har två spelare i laget som inte får spela. Varför ta med dem överhuvudtaget då?
Kommentera

Patrick Polly:
Kanske för att spara pengar till något större *s*
Kommentera

Patrick Polly:

Om vi förklarar det så här så kanske du förstår bättre....
För det första så tar man nog in Bosse för att utespelarna skall känna sig mer säker i spelet o det gäller över hela banan. När man ställer en kille som är junior eller strax däröver så litar man inte som utspelare till 100 fast han kanske är bra o våra unga målisar är mest med för att lära o då ingår det kanske mer att sitta på sidan o titta på när det gäller mv.Då är det som läget är bättre ta in en som är rutinerad.
Kan nog lova att Bosse är MOTIVERAD till 200 på torsdag o är det bästa allternativet i nu läget....
Kommentera

Stefan Jalonen: Om vi har så dåliga målvakter (vilket jag inte tror) att vi behöver 4 st i A-truppen är det ju nått som är fel.
Kommentera

30: Bästa alternativet för vem? Inte för Öhrling, inte för Fagerström, inte för Timrås framtid (två andra keepers som aldrig får spela) och inte för Timrås ekonomi.
Kommentera

Patrick Polly:
Läste du inte vad jag skrev nyss.
Hade vi haft Gunno , Crippe och Hagos med så hade garranterat Öhrling eller Fagerström fått stå. Men deras rutin är tyvärr begränsad och situationen är ju som sagt lite speciell.
Kommentera

Patrick Polly:

Ja om du läst HELA det jag skrev så förstår du nog eller hoppade du över hälften??? ja det är bäst för UTESPELARNAS bästa o lagets trygghet i spelet....
Kommentera

Patrick Polly:

Är du igång nu igen,, Det är klart att du har fel det är skitkul med Ahl tillbaka i laget. Nästan så att man borde gå och se matchen fast jag planerat annat på torsdag.
Kommentera

Patrick Polly: Jag måste hålla med dig till 100%.

Jag fårstår inte hur TIK resonerar.
Nu har man bestämt sig för att två juniormålisar skall dela på andraplatsen, tufft men okej, varför i hela friden skall dom inte få stå när chansen finns, är det någon som tror att dom utvecklas genom att öppna båsdörren?.
Jag tycker att Bosse är en kanonmålvakt men om nu TIK har ombestämt sig skall man väl hitta en reservmålis som stannar hela säsongen.
Kapanen kommer garanterat att få problem med lederna igen skall man då helt plötsligt kasta in juniorerna igen eller skall man lån Micke Sundlöv???. Vad skall målisara tro.
Nubben har ställt till det nog på forward sidan skall det då gå ut över Öhrling och Fagerström.
Om nu Nubben inte ser att truppen är allt för tunn, ja då kan man verkligen undra om han är rätt man på rätt plats, eller fattar han inte ett "PISS".

Ang Tre Kronor: måste säga att det är skönt att ingen TIKare är med i landslaget, dom behöver all vila dom kan få.
Kommentera

Stefan Jalonen: Jodå jag läste. Faktum kvarstår att ledningen inte anser sig ha en kapabel andre målvakt. Att tre utespelare är borta kan ju inte anses vara en särskillt speciell situaion.
Kommentera

30: Känns det tryggt för spelarna att veta att ledningen anser att TIK har två odugliga andre målvakter?
Kommentera

Red Rocker: Kul och kul.... Jag tycker det är tragiskt.
Kommentera

Patrick Polly:

Du måste vara den trögaste killen här på sidan.
Låt dom som kan det här snacka så kan du räkna lego medans.
Det handlar INTE om låta "nisse pelon" få chansen o stå utan andra saker som du inte ens begriper o jag oxå för den delen.Så gör det du är bäst på RÄKNA lego.
Kommentera

Patrick Polly: Jag förstår både dig och Timrå IK. Klart våra talanger måste få chansen samtidigt som laget måste börja vinna på hemmaplan för att man inte ska tappa allt för mycket publik.

Att Bosse Ahl står lockar nog dessutom lite mer publik till just den här matchen. Sedan så måste man faktiskt vara försiktig då man släpper fram målvaktstalanger. Titta på Sundsvall Hockey då de släppte fram Johan Smott i ett derby mot Timrå, 2-9 slutade matchen och han reste sig aldrig efter det. Per-Ragnar Bergqvist var en jättetalang, han fick hoppa in i Leksandsmålet då Johan Hedberg skadat sig under semifinalspelet mot Färjestad 1997. Han föll igenom och Leksand åkte ur. P-R la av med Hockeyn vid 24 års ålder några år senare.

Så samtidigt kan det vara bra att vänta tills det övriga laget inte är så kort bemannat innan man släpper fram en målvaktstalang så man inte förstör deras självförtroende. TIK-Ledningen är nog kompetenta nog att se vad som är bäst för laget.
Kommentera

Patrick Polly:

Man måste ge juniorerna chans i "rätt" match. Det kommer bättre tillfälle framåt i serien det är 36(?) matcher kvar.
Kommentera

JimmyH: Med tanke på den tunna trupp som Timrå har är det ju nästan en omöjlighet att Timrå har fullt lag samtidigt som en junior får chansen = junioren får i princip aldrig chansen. Man kan ju alltid ta fram en massa anledningar till varför man inte ska ge dem chansen men varför har man då valt den lösningen med två backup?
Kommentera

Patrick Polly:

Det är nog Kenta som rådgjort det med Nubben o ha en annan målvakt för tillfället i målet i den situation som laget är i för tillfället. Att dom kallat in Bosse är som jag skrev nedan o har inget att göra med att låta Fagga eller Öhrling stå o få chansen det är inte läge för det.
Det enda det handlar om är att ge LAGET ett så bra utgångsläge som möjligt o att sätta in dom båda backup måliserna i det läget o misslyckas kan knäcka dom för gott o istället för en chans vara en till en belastning för dom i framtiden.
Kommentera

Patrick Polly: Vi hade ju fullt lag då Öhrling stod mot Djurgården. Det blir för mycket press på honom eller Fagerström i ett sådant här läge. Som Red Rocker skrev så gäller det att välja rätt match. Men jag hade och andra sidan inte gnällt om Bosse inte kommit och de hade redan nu fått chansen. Men tycker nog ändå att Bosse just nu är en klockren lösning ur många hänseenden.
Kommentera

« · 317552