Somjag har fattat det så måste spelarna om de vistas mer än 183 dagar i sverige betala förmögenhetsskatt. Vad är problemet har du en förmögenhet på 20 miljoner så får du betala 300 000 i skatt. Ok det kan tyckas vara ruskigt mycket pengar men man har ju ändå 19 700 000kr kvar på kontot, det är väl för fan bara att pynta till Bosse och sedan kan man vara del av den bästa elitserien någonsin!
Rink rat: Dom flesta kanske inte känner för att hyssta upp 1.5% av sin förmögenhet bara för att komma hit och spela hockey. Visst 3 mille av 200 vad är det? Men skulle du vilja betala 1.5% av din förmögenhet bara för att kunna byta jobb?
mok: Om jag antas ha en förmögenhet på ca 10 000kr så skulle jag tvingas betala 150kr, ja det skulle jag nog kunna tänka mig att betala! Nä, djä*la lyxgnäll är vad det är!
Rink rat: Visst e det lyxgnäll inget snack om det men kontentan är ju att dom får betala för att kunna spela. Det är nog mer grejen i sej som gör att dom sticker än pengarna.
Rink rat: Visst är det ett lyxproblem. Men bekymret kan ju vara att man inte har 3 mille i rörelsekapital. Låt säga att man har bundit sin förmögenhet i olika investeringar... Ingen som har 20 mille i förmögenhet har 20 mille cash på checkkontot!
19 700 000kr kvar på kontot, det är väl för fan bara att pynta till Bosse och sedan kan man vara del av den bästa elitserien någonsin!