1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14

« · 767372 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
mike66:

hur mår din polare Zamboni rå...den morrar väl nu så här i oktober hahaha
hut många varv har du tagit runt löta nu för att få upp oljetrycket hahaha
Kommentera

mike66: Har ni läst matchreferatet på skellefteås hemsida han verkar lite upprörd över domaren  :)
Kommentera

Abron:

såg din hemsida mysigt ställe du har...
Kommentera

mike66:
Love Y.
Hur skulle detta kunna gått utom HAN.....
nu skall jej gå ut me hunden, en som missade sista perioden på hovet pga dj,,, vakter.
Kommentera

mikaelkarlsson: jönsen nämner inte ens att Jonte fick en klubba i ansiktet. solklaraste utvisningen av alla.
Kommentera

mikaelkarlsson: Dom gnäller väl alltid på nått däruppe
i lapphelvetet.
Kommentera

RocknRolf2: hahaha nä det är ju lätt att glömma såna små detaljer!!
Kommentera

30: Hahahaha ge dig nu, jag har annat att göra än att sitta och skriva en massa tok. Nu fick man logga in igen för att visa upp den nylackade skönheten - hahahaha. Sen måste jag in och kriga på MoDos sida -hahahaha

web.telia.com/~u60515279/images/ismaskin_eldsflammor.jpg
Kommentera

mike66:

hahahahaha vilken skönhet
Kommentera

Kan inte låta bli att kommentera jag också...

Matchreferatet på SAIKs hemsida är ju inget matchreferat - Det är mer nått i stil med "SAIKs eftermiddag i rinken". Verkar ju lika objektivt som en MoDo match med Jonasson.

På radion fick man intrycket att första perren gick till SAIK, andra till TIK och tredje jämn. Stollen i Lappland fick det till nått helt annat. Dessutom verkar alla utvisningar på SAIK vara horribla medan dommaren missade en trettio, fyrtio stycken solklara TIK utvisningar.

Men va fan, det är ju deras hemsida - de skriver väl vad skit de vill där.

Lite lustigt att kalla det matchreferat bara...

SKÅL för serieledning - Det blir Lagavouling på det här - Det blir det tamejfan
Kommentera

lincoln: Ett objektivt matchreferat nedan ...
Kommentera

lincoln:
Det var det sjukaste referat jag läst, stämmer inte direkt med vad man hörde på webradion *asgarv*
Timrå borde fått 50:elva fler utvisningar medans Skellefteå inte borde åkt ut alls tycker jagdårå..
Kommentera

TIKbiff:
"Johan Anderssson brunkade in en retur från nära håll."

Hur fasiken gör man då?
Kommentera

Per HApps: En riktig slag brunk !!! hahaha..............
Kommentera

Per HApps: kolla på highlights-rullen så får du se..
Kommentera

dr-nix:
länk tack!
Kommentera

Per HApps: err hockeyligan.se som vanligt..

Länken är en direktlänk och funkar bara med Internet Exploder..
Kommentera

Per HApps:
Ja, Lapsen kan tycka vad de vill. Vi leder elitserien med 8 poäng efter 10 omgångar. Allvarligt talat - är jag packad? I så fall vill jag aldrig bli nykter!

Inser ni att vi har tagit ca 40% av poängen som krävs för ett slutspel!!!

På nått mysko sätt känns det också som att det finns mer att ta av spelet. Vi är nog inte ens i toppform. Men det är ju detta man stört sig på i alla år med FBK, VF och compani. Dvs att kunna vinna skitmatcher utan att glänsa. Jag ser fortfarande fram mot första hemma matchen då vi kan räkna in 7-1... varför inte nästa hemma match.

Innan detta är färdigt är det SAIK och MIF under strecket, men detta kommer nog att bli den jämnaste serien på år och dar. Var så säkra på att Percy kommer att värva. Det blir inte invigning i hans nya lada i ettan, no way.

Idag firar man med glädje ytterliggare serieledningen. Nu har vi minst 6 av 12 pinnar på den här road trippen. Kan bli fler i banjoorkestern till veckan

SKÅL kamrater!
Kommentera

grymt förarbete på första av Robban. Han håller fortfarande högsta klass
Kommentera

lincoln:

Tror SAIK går till slutspel. Modo och Mora kommer att dala.
Kommentera

Taurus: Modo går till slutspel, men SAIK och Mora dalar...
tror jag...

men jag börjar bli full...
Kommentera

Så var ännu en härlig seger bärgad. Nu tar vi oss en hutt på finspriten åh njuuuuter.
Kommentera

RocknRolf2: Robban har en inställning som FÅ har ....gör skitjobbet och är en lagspelare av KLASS !!!
Kommentera

Underbart med ytterligare en seger. Man tror inte att det är sant. Jonte, störtskön som vanligt i TV. Man kan inte annat än avguda honom som hockeyspelare.

Heja Timrå!
Kommentera

Kerstin_k:

Haha nej hán är verkligen en helyllekille =)

På frågan av reportern: Har du några vänner i Skellefteå? Jag har hur många som helst svarade Jonte och tillägger att de andra är bara jävla muppar !! Som sagt Störtskön =)
Kommentera

Bo Bly: Inte jag! Bor i Kiruna(lappland)och håller på TIK i vått o toort!!!!!!!
Kommentera

bejan: Sitt inte hemma och surfa utan kuta ut till Mommas och sopa idig några pilsner innan du tar vägen förbi Empes.

fd boende på Hjalmar Lundboms vägen samt Bergsgatan

Kommentera

Sjysst att se Hedström profilerad i bakgrunden på en hemsida ;-)
Kommentera

lincoln: Det var ju ironiskt???
Kommentera

Det här var otroligt glädjande. Ännu en TIK-seger med uddamålet i en täta bortamatch. Precis den typ av matcher som vi brukade torska ifjol. Nu leder vi serien precis hur överlägset som helst. Var ska detta sluta? Allt annat än SM-guld ter sig som värsta jävla besvikelsen. För vad är det för vits att spela så bra som vi gör denna höst och leda serien så klart om vi nu inte kan kvittera ut SM-bucklan i vår!? Hur mycket känns en semifinalplats värd i det här läget...? Inget. Nothing. Rien. Nichts. Nada... Timrå IK - SM-guld 2007! Allt annat är värdelöst...
Kommentera

DJ Hemp:
G I F... schy schy schy!

Fel plank eller?
Kommentera

DJ Hemp: Lower your expectations, mate! SM-guld eller inte: Vi kommer inte att behöva tänka på dom poäng vi borde ha haft i höstas...vi har dom!!!
Kommentera

orion:

Jag förväntar mig inte ett SM-guld så där rakt av. Men som historiskt bevandrad är jag medveten om vi har vunnit såväl silver som brons tidigare. Därför är det nu dags att ta hem den allra ädlaste av metaller. Har hoppats på detta i snart fyra år nu! Så jävla märkvärdigt borde det la inte vara eller...? Vinn nu för fan, Timrå IK!

Hollywood Hogan:

Rätt plank!
Kommentera

DJ Hemp: Hollywood Hogane mej hit eller dit: Har vi nånsin varit närmare nåt ljuvt och vackert? Åtta tio torskar på raken i februari: Minns hösten och räkna poäng!
Kommentera

orion:

Jag drömde om SM-guld tre säsonger på raken åren 2003 till 2005 och särskilt då den sistnämnda när Zäta/Modin/Hedström/Kiprusoff/Berg et cetera fanns med i laget. Även då var vi ljuva och vackra utan att nå ända fram. Det måste vi göra i vår, annars känns allting förgäves. Jag vill inte ha ännu en hedersam tredjeplats eller ännu värre - en försmädlig finalförlust. Timrå IK måste ta hem spelet med ett oändligt firande i regionen som följd. Förutsättningarna finns - det handlar om att inte slarva bort denna gyllene chans att sno hem guldet!
Kommentera

DJ Hemp: Modin och Kiprusoff... Inte dom roligaste minnena jag har från Proppskåpet! Men lyssna gärna till L-G Jansson, han har ju alltid rätt, även när han har fel!
Kommentera

orion: Scrolla ner till "vad heter Finlands målvakt"
Kommentera

orion:

Nej, ingen av dessa levde ju upp till förväntningarna. Men det såg bra ut på papperet och man hoppades in i det längsta att de skulle börja prestera när det väl gällde. Så blev dock inte fallet och DIF:s José Theodore överglänste Miikka och snuvade oss på semiplatsen...

Tyvärr är ljudfunktionen för närvarande ur spel i denna pajasdator, så L-G kan inte avlyssnas i skrivande stund...

Har sällan varit så ledsen i sportsammanhang som när vi torskade i sjunde kvarten denna nådens dag i mars 2005...
Kommentera

DJ Hemp: Visst kan det vara lite fascinerande: Årets upplaga utan Zäta, Modin, Mika och Aki kan vara det bästa rödvita vi får se i vår livstid, både du och jag, och jag har sett Strimma! Sug på den, pojkbasker!
Kommentera

orion:

Årets upplaga tycks ha allt så här långt. Inte minst Backlund har ju visat sig vara en djävulskt grym keeper, vilket kanske är allra viktigast. Man måste helt enkelt ta chansen när den finns där. MoDo missade hockeyguldet 1999 - helt obegripligt, Hammarby lyckades tappa bandyguldet 2004, Dragons bangade i basketfinalen 2005 - trots värsta guldläget. Många tragiska exempel finnes. Kom igen nu för fan, Timrå IK - behåll fokus och guldet är vårt! Endast fyra femtedelar av serien plus en expeditionsaffär som kallas slutspel återstår...
Kommentera

DJ Hemp: Du är ju ekonom, jag är musiker! Du räknar in förväntad avkastning, jag anar improvisatorisk avvikelse! Förhoppningsvis landar din förväntning och min aning på ungefär samma sak: Timrå IK...bättre än nånsin!
Kommentera

orion:

Jag är mycket mer än ekonom. Producent, reporter och utredare bland mycket annat. Oavsett vilket anser jag att "this is the time" - nu ska vi äntligen ta hem det där förbannade guldet! "Bättre än någonsin" måste per defintion innebära att så blir fallet. Den allra bästa TIK-upplagan - för det måste den la ha varit med "Lill-Strimma" i laget - hittills nådde ju "bara" brons 1972. För övrigt skulle jag också vilja vara musiker, men antar att jag är tondöv i jämförelse och förtränger oftast denna önskan...
Kommentera

Fick just en recension av min flickvän vad gäller kulturens svar på "Lill-Strimma" - självaste Torsten Flinck framträdde i Eskilstuna i afton! Hur bra som helst i vanlig ordning, enligt rapporten. Satan i gatan att man hänger vid datorn som en jävla idiot istället för att beskåda "Flincken" i E-tuna. Men så missade man ju "Lill-Strimma" när det begav sig också...
Kommentera

Jaji, på tisdag krossar vi fan i mig våra banjobröder från Ö-vik. Spelar skiten ur dem och lämnar dem poänglösa i skrytbygget SwedBank. Sedan tar vi Percy Boys av bara farten i e.ON - I´ll be there! Vägen till SM-guldet ligger öppen och jag är övertygad om att vi kan ro hem skiten denna säsong - forza Timrå IK! Alltid, alltid...
Kommentera

DJ Hemp: Å faan, den eviga fotbollssäsogen är slut... GIFFARNA är klara och 40-matchers serielunk i hockey innan slutspel är rätt kul??? Du är välkommen grabben, ha kul du med...;-)

FORZA TIK.......alltid, alltid............
Kommentera

DJ Hemp: Sug på denna ett tag.
1 Timrå 10 8 1 1 28 - 14 26 1 0
2 MODO 10 5 2 3 28 - 27 18 1 1
3 Brynäs 10 4 4 2 27 - 19 17 1 1
4 Luleå 10 5 1 4 29 - 25 17 1 0

Det är synd Skellefteå ligger 9a.
Annars vill jag påstå att Norrland är verkligen representerade i tabelltoppen.

För några år sedan ville dom lägga ner ES för norrlandslagen, då det var så dyrt för dom andra att åka dit.
Kommentera

Man får väl gratulera till vinsten. Oerhört bitter förlust för en Skelleftian. Oavgjort hade varit rättvist efter full tid och att Skellefteå fått med sig extrapoängen. Men ni verkar va inne i flytet för tillfället vilket man inte kan säga om mitt lag. Börjar bli allt för många hedersamma förluster nu. Positivt är iallafall att vi spelat jämt med alla lag vi mött, förutom Modo i Övik där vi var helt under isen.

Backe storspelar vilket förstås svider lite extra, Hedström var blek men lägger förstås passet som sänker oss. Domare Persson, byt jobb! Nåja, fortsätter vi kriga som vi gör i alla matcher så hoppas jag vi ska klamra oss kvar.
Kommentera

« · 767372 · »