1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590534 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14

« · 767792 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
LingaN:

Det är ju omöjligt att svara på, men man kom ju ihåg på förra GB hur det lät när det ryktades att han skulle gå till Modo. Judas var ju ett ord som dök upp då. Om jag inte minns fel så stängdes GB av också efter det.
Kommentera

Talangscouten: Tänk om Zäta skulle ha gått över till Modo HK istället för oss säsongen 04/05. Skulle vi ha gjort samma sak som Skellefteåfansen? Nej, det skulle jag aldrig kunna tro!
Kommentera

Per HApps: Undra om det faller under allmänt åtal(förmodligen inte då detta inte är att betrakta som ett grovt brott, eller??)då kan väl vem som helst polisanmäla det inträffade det är väl bara att lyfta luren och ringa som sagt det är inte svårt att hitta den skyldige om det finns ett inlägg på Svenska fans.
Kommentera

Talangscouten:
Du har en poäng där. Dom här grabbarna har nog läst om Beckams flytt till Spanien och Figos övergång till Real Madrid och sedan försökt att vara "roliga" på sitt eget sätt.
Kommentera

Jag tycker personligen att dom flesta reaktioner här på HS (o på andra medier) är ganska så överdrivna. Det är väl ingen som har skadats? Ett plumt skämt som gick över gränsen.

Tänk om situationen hade varit den omvända. Då hade nog ganska många på denna sida tyckt att det varit ok med bandaroller o dylikt.. Utan att erkänna det förståss...

Anmälan till förbundet som någon skrev är ju patetiskt, detta var ju inte ens inne i hallen. Det är polisens jobb att sköta i så fall.
Kommentera

4EVER: "-Häng inte ut oss alla! " huvet på spiken där då...
Kommentera

250kg kärlek:
Så inte nog att man begår ett "brott", dom erkänner det ju åxå innan själva handlingen.
Detta gäng tillhör ju knappast den Svenska begåvningsreserven :))
Kommentera

Per HApps: Jag förutsätter att det blir någon form av åtgärd för denna vidriga händelse. Utan att vara någon utredare känns det lite som att den person som skrivit detta vet så pass mycket att man kommer att kunna få tag på de som varit med om det.

Jag tror att jag talar för de flesta Skellefteåfans när jag hävdar att det skulle vara bra om de som gjorde detta åkte fast. Detta är en stor skam för majoriteten SAIKare.

Kommentera

250kg kärlek:
Skulle kunna tänka mig att Svenska Fans likt hockeysnack sparar på ip-nummer och mailadress till användarnamnet "svartgul i ume"

Spännande fortsättning med andra ord.
Kommentera

andyo: Fick också exakt samma tanke om tifot när vi möter dem hemma. Eller när som helst egentligen. Men det kanske passar sig bäst mot just SAIK.

Personligen bryr jag mig inte vidare hårt. Tror inte att Jonte tog så illa upp, men visst var det att gå över gränsen med dockan. Och jag hoppas att de ansvariga för den hittas och straffas. Banderollerna tycker jag inte var så där jättehemska. Lite småtamt att det där var vad som åstadkoms av saik-supportrarna efter en hel sommar av underbyggt hat mot Jonte. Blir lite komiskt på något sätt. Man vill så mycket men så blir det så lite.
Kommentera

4EVER: Du ska väl inte be om ursäkt till mupparna här? utan till hedström har svårt att tro att så många här inne tog illa vid sig. utan det är hedström som ska ha en ursäkt och det en rejälen.
Kommentera

htikare: Tycker det passar med ett Tifo nu till Jontes ära nästa hemmamatch! Typ något sånt här: "Här har du över 5000 vänner som älskar dig Jonte!"

Är riktigt jävla illa det dessa så kallade SAIK-supportrar gjort. De har svartat ner synen på SAIKs supportrar rejält nu & det är tragist över att dessa sabbar för resten nu. Jag anser att även banderollerna var för extremt speciellt den sista - Vad i helvete är det dom försöker göra? I det här läget borde dom få Jonte att ÅNGRA att han gått till Timrå, men det är ju precis tvärtom dom gör nu, för vem fan på denna jord vill spela i ett lag med såna här hjärndöda supportrar.

Min syn på skellefteå har iaf förändrat, vet att det är orättvist mot den stora mängden, men det är precis det som alltid händer i såna här lägen.
Kommentera

4EVER: Sunt resonerarat!! Nej vi (förmodlingen de flesta) vill inte hänga alla saikare.träffade kort efter match en yngre o mycket sympatisk saikare från klacken efter matchen som gratulerade o tackade också för ett mycket bra jobb av vår supporterklack...har för mig han sa.. "den bästa klack dom mött hittills"..

hoppas de (den) som går till stora överdrifter som "hängda dockor" osv. inser också ett eget ansvar att inte skruva upp galenskap som påverkar fler att göra galna ting...man har ju ett eget ansvar hur man påverkar andra supportrar.
Kommentera

Messiah å alla andra TIK:are:

Grattis till vinsten!!

Svider förstås duktigt att torska med uddamålet, men sånt är livet som nykomling! Torska mot serieledarna är trots allt rätt OK!

Vill framföra en riktigt menad ursäkt över någon/några idioters oförsvarliga beteende! Hänga upp en Jontedocka är så j..a idiotiskt så det gör ont i ett äkta SAIK-hjärta!!

Häng inte ut oss alla!

SAIK
Kommentera

Messiah: Bra skrivet jag håller med dig på alla punkter, hoppas vi planerar/satsar på något stort och mäktigt inför hemmamatchen mot "mupparna".
Kommentera

Ja det är inte utan att man blir riktigt trött en hel del förbannad... Förhoppningsvis så kommer det fram vad det är för stolpskott som tyckte dom var rätt ute när dom gjorde detta. Förhoppningsvis portas dom från all hockey till tids ände

Heder till SAIK-supportrarna som tycker att det gått för långt ska nämnas men dom som sitter tysta och därigenom ger sitt medgivande i sånna här handlingar ger jag inte mycket för. I mina ögon står dom inte mycket högre på listan än dom som valde att genomföra detta lågvattenmärke.

Min spontana reaktion är ilska och att eld ska med eld bekämpas. Men i nästa tanke så tycker åtminstone jag att vatten är bättre... Istället för att sjunka till deras nivå och börja hata (som jag förövrigt tycker är ett ord som jag inte kan tänka att själv använda inom idrott då det är för mig ett väldigt starkt ord för en djup och intensiv känsla) så tänker jag bara älska mitt Timrå ännu mer och stödja laget och Jonte så mycket jag bara kan...

Bästa sättet att möta detta hat mot Jonte är i mina ögon att visa hur mcyket vi tycker om och uppskattar honom och verkligen får honom att det var bortom all tvivel rätt beslut han tog för här kommer han bli respekterad och omtyckt oavsett vad han gör... För det är väl det en sann supporter gör... stöttar och hjälper...
Kommentera

Red-line: Faktum är...kaske är lite ensam numera bland mina med Skellefteåiter...så har jag fortfarande mitt så kallade "hat" mot Skellefte-södra/löven...å önskar mer medgång till TIK än Luleå å speciellt modo....
Kommentera

Äh, nu får vi lugna ner oss. Vad en idiot gör kan inte alla lastas för.

Jag hade otroligt trevligt igår. Otrolig service - både på Max och i hallen. (Ett tack till matchfunktionärerna som sprang benen av sig för att hämta allt vi ville ha.) Dessutom träffade jag massor av trevliga människor att prata med. Visst erkännde de att de blivit rätt besvikna att Jonte valde Timrå, men hade även förståelse varför.

By the way... det var jag som fick matchpucken.
Kommentera

lungan: Skicka E-post till Christer Englund på hockeyförbundet
och tala om vad du tycker.
Kommentera

-Gurra-: Förmodligen så har dockhängaren inget att göra med NP...kan även faktiskt vara nån som vill gärna j-klas med oss Skellefte AIK:are...som håller på vad som även brukar kallas Skellefte-södra...vissa som håller på detta laget har visat tidigare att det inte finns gränser men kan kliva över då det gäller skit mot oss.

Själv skulle jag utan tvekan kunna tapetsera halva norrland med nunan på idioten som komme på idén med dockan...oavsett åldern på arslet!
Kommentera

MB: Åh det värsta med det hela är ju att de inte bara drar sig själv i smutsen, utan även klubben som dom "älskar mer än något annat på jorden".

Känns tragiskt att behöva säga detta till en nykomling, men jag hoppas innerligt att ni SAIK:are bara får denna säsong i Elitserien. Åh jag riktar mig då främst till de hjärnsläppsdrabbade individerna i North Power.
Jag lider hårt med er klubbledning som ju faktiskt är den som i slutändan måste stå som bollplank för eran dumhet.
Kommentera

Knegare: Go for it
Kommentera

actionleif: Deras fans, krönikörer mm hoppas jag håller till i Allsvenskan nästa år, det är den klass dom håller, att sen göra en sån j-la idiotisk sak efter E4 visar vad det är för MUPPAR som håller till där uppe, det är så lågt att man inte tror det är sant. Dags att fatta att det är Elitserien dom håller till numera, inget social verksamhet, gilla läget eller kryp tilbaka till Allsvenskan och gråt.....dom är jätte dumma i ES, jätte dumma, tar våra spelare.......
Kommentera

lungan: Själv hoppas jag att den eller dom som vet ven som satte upp den kan ta å se till att svinet blir portat från vårat Tempel...nu verkar det som om det är nån som hänger på Svenska Fans forum som är inblandad i det hela...hans nick är "svart gul i ume"...borde väl inte vara omöjligt att at reda på vem det är. Han kan bergsäkert hängas ut offentligt så han garanerat aldrig törs visa sej ute på bra många säsonger.

Lika bra att statuera exempel...visa på ett kraftfullt sätt att sånt där sysslar bara Engelsmän på med å nåt sånt SKA vi INTE ha runt vår Elitserie.
Kommentera

actionleif:
Nu har Timrås J20 börjat sin match mot SAIK's dito, törs vi hoppas på en favorit i repris?
Kommentera

Maken till färgad matchrapport får man leta efter .. skellefteaaik.se/matcher_referat.asp?match=06-10-14

Prochazka verkar vara elitseriens bäste tacklare, synd att jag missade hans tacklingar igår, okej en såg jag men det var inte så mycket att hänga i julgranen..

haha ja läs och njut..
Kommentera

Ja hoppas att diciplinnämnden gör ngt åt saken, som man gjorde mot Hammarby i fotboll, Sellefteå som förening borde få ngt slags bakslag för det som deras supporter/rar gjorde igår. Det är ju pinsamt, att man ens kommer på tanken att göra en sådan grej!

Att göra en sådan docka är ju en skandal!

Banderrollerna får man väll leva med och bu-ropen men dockan tycker jag är en sak för polisen att ta tag i. För det den visar uppsåt till mord. Vilket gör att den indirekt riktas emot en person och blir således ett kraftigt personangrepp. Hoppas saken är polisanmäld och under utredning.

För den som gjort detta bör sättas dit och bestraffas.
Kommentera

JimmyH: Jaså, jaha.. då hängde jag inte med riktigt :)
Kommentera

JimmyH: Då hänger jag med :)
Kommentera

Dalan: Nej, det var Hesselink-melodin. Ännu mer klockrent! ;)

Vi har Jonte - Ni har ingenting
Vi har Jonte - Ni har ingenting
Ni har ingenting
Ni har ingenting
Vi har Jonte ni har ingenting

Brynäs har bara Micke Lind är samma melodi för er som inte vet vad Hesselink står för.

På parkeringen utanför under en paus körde jag och Olle: Vi har Jonte - Ni har Kristoffersson. Typ.
Kommentera

Dalan: Det är den melodin ..den kändes då klockren igår iallafall :)
Kommentera

JimmyH: Är det meodin till "Vi är timrå och vi ger aldrig upp" så är den klockren :)
Kommentera

Per HApps: Det sista man ska göra är att sjunka till deras nivå
Kommentera

actionleif:
Hittade introfilmen från Skellefteå i går eftermiddag.!
www.youtube.com/watch?v=ktmLHqUnLnk
Kommentera

JimmyH: på tal om J20 .. när jag var på deras match så konstaterade jag att "kuben" hängde ganska snett.. www.tikare.se/filer/131006_1928.jpg
Kommentera

-Gurra-:
Att ni orkar bry er, var nu inte så korkade att ni hoppar ner i sandlådan tillsammans med Mupparna från norr.
Kommentera

Nu #@X&% är det krig vill jag lova
Kommentera

Bragd-Birger:

Vore oerhört intressant och veta vilka det är som gör den här typen av begåvade saker, Är det som i Fotbolls VM 98 att det var välbetalda vuxna fanatiker som misshandlade den där Polisen medvetslös eller är det bara smånungar som vill visa hur tuffa dom är. Hoppas Skellefteå stänger av fanskapen, detta hör inte hemma inom idrotten. Fan det är ju trots allt bara sport!
Kommentera

Bragd-Birger: Ramsan: "Vi har Jonte - Ni har ingenting!" kändes rätt klockren från våret håll i hallen. Vi gjorde en otrolig insats i klacken får jag lov att ödmjukt säga. Tyckte det var ett jäkla drag hela tiden!
Kommentera

JimmyH: Får fanimig göra det :) Vi måste ju planera lite också.
Kommentera

SAIK-fansen börjar framstå som alltmer efterblivna. Sickna jävla nollor.
Futtiga sexton år i exil verkar ha fått hjärnorna att degenerera fullständigt. Nu återstår endast en hop cry-babies, med klart ovärdigt/ohälsosamt Jonte-komplex. Ner med skiten!
Kommentera

Dalan: Du kan ju börja med att gå och "hata" mot SAIKs J20 idag, Timrå J20 möter dem hemma och de gör det klockan 12.
Kommentera

JimmyH: Haha, tyckte jag såg nåt sånt jag med :)
Kommentera

TIKbiff: Fy helvete vad lågt sånt där är. Banderollerna kan jag ta, men att hänga en docka i en bro... då tigger man om stryk. De kommer få ett fint välkomnande här nästa gång. ´

Nu hatar jag Skellefteå också.
Kommentera

TIKbiff: svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=56859&a=680915

Kolla brytningen Moe gör då Fredrik Öberg är fri här. Världsklass! Han ligger efter men slänger och slår bort pucken även om det inte framgår helt. Han gjorde även ytterliggare en sådan brytning i matchen.

Annars så var det kul att se klackbilderna här också, speciellt att de lyckades ta med klacken efter matchen i det exakta ögonblick som Knylan ramlade ner från läktaren.
Kommentera

TIKbiff: Well...håller inte med om det...men att man får reda på vem eller vilka som är skyldiga å portar svinet/en från vårat Tempel...sen att vi andra får gå å se matcherna mella mitt AIK å TIK även kommande säsonger..
Kommentera

Swordster:
Hoppas att Skellefteå trillar ur...
Kommentera

actionleif:
Men bara ++ i Aftonbladet
Kommentera

actionleif: Moe lätt bästa back igår.. gör ett kanonjobb då han allt som oftast får täcka upp efter Svebba.. grymt kul att se vilken talangfull back vi har
Kommentera

« · 767792 · »