Bragd-Birger: Vi plockar bort två juniorer ur laget några matcher. Vips så saknar vi helt fart och har en förstfemma som ser ut att gått loss på groggen rejält i julfirandet. Pärssinen har ju varit lika anonym hela säsongen så där går det inte att klaga.
Nylander hade ju varit en bra förstärkning om han varit matchtränad. Att han nu ska gå in och bidra med energi är ju löjligt och Jens Svensson bidrar mer för tillfället. Ser man nylander som en långsiktig förstärkning är det helt rätt, men det ju nu när vi saknar Lander och Pääjärvi vi behöver energin.
Löjligt dålig match av TIK där man inte vann ett kampmoment på hela matchen. Ny streckmatch på onsdag, kan vi ta oss samman då eller faller vi igenom igen?
Redigerad kommentar
Ambroo: jag loggar ut med, humöret man får på köpet av att se TIK spela så gör man garanterat ingen glad här inne.
Nu loggar jag ut för allas skull.
Ambroo Vet inte hur många ggr man svurit över Starkovs "fuskande" samt Samuelsson existens på en ES is denna säsong, måste finnas några junisar att matcha.
Nylander känner man inte igen ännu, Piros ser loj ut, Kanadicerna ser helt ointresserad ut.
Dock såg PP spelet bra ut i första.
Så här får inte ett ES lag uppträda, särskillt inte i Tiks tabelläge.
Redigerad kommentar
Vi är utspelad mot ett Saik vars självförtroende är lägre en allt,
Nivån på denna årgång av Tik är det ojämnaste någonsin, det borde ju varit typ 4-1 till saik nu.
Tragiskt att tik 2009/2010 måste matcha spelare av typen 14, 24.
Och ja jag vet att 51,91 o måns är borta
Farcinerande att se hur kass Starkov verkligen är, han som spelar fast oss gång på gång.
De ggr Nr 14 o Nr 24 är inne blir det hönsgård direkt.
Blev Moe bänkad?
Håller helt med!! Detta lag är så förbannat dåligt offensivt!!!! Man kan aldrig spela hockey mer än i en period!!! Kungbacken Karlsson!!!! Vem fan scoutade denna backklippa??? Hur dålig ska Hynning bli innan Challe tar bort honom från första, eller har han nåt specialkontrakt??? Fans bara en forward som ville nåt idag och det är Piros,men det fattas ju helt klart 2-3 Piros i detta lag. Men man väljer att plocka in ytterligare en medelmåtta i stället!!! Det värsta av allt är att dom inte spelar en hockey som är rolig att se på längre!!!!