1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27

« · 1240769 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2010-02-27
Knylan:
2007-12-01 Brynäs IF - Södertälje SK 10 - 2
Kommentera

När blev det senast tvåsiffrigt i en elitseriematch? T T? Dream Team?
Kommentera

Mathias: Damhockeysiffror.....
Kommentera

Jockz: Nej... 10 - 3 nu :O
Kommentera

T T: Aha du tänker så du ;-) Sant.
Kommentera

Blizzard: Om du får välja ett lag att ta med dig till ingenmansland, vilket tar du?
Kommentera

Färjestad ska alltså spela slutspel........

De ligger under med tvåsiffrigt mot modo nu
Kommentera

Blizzard: Spelar väl ingen roll, vi kommer ju ändå inte gå till slutspel!
Kommentera

T T: men hade i vilket fall gjort mindre ont om LHC och BIF vann
Kommentera

Blizzard: Som det har blivit i dag så gör det inte särskilt ont att FHC och LHF vinner.
Kommentera

Känns sådär jävla skit kul att FHC, LHF och Modo leder......
Kommentera

Jockz: Så här jävla pinsamt lätt kommer de dock inte undan mot oss på måndag.
Kommentera

Modo går för slutspel iallfall! 6-1

Redigerad kommentar

Kommentera

Färjestad agerar som Timrå i egen zon mot modo, om inte värre. Bedrövligt spel och 5-1 nu, iofs har modo haft sjukt tur med puckarna
Kommentera

kennas:

Han var likafullt kass i dag och därmed orsaken till min djupa besvikelse.

T T:

Japp, DIF-vinsten var dagens enda glädjeämne. Vid ställningen 3-4 i den matchen hade jag nästan gett upp hoppet. Som den konspiratoriskt lagde jävel man är tänkte man genast att där finns något fuffens mellan DIF och SSK (att de ligger med varandra etc...). Men det redde ut sig till slut - för den här gången. Dock är hotet inte undanröjt - sex omgångar, sex poäng. Dessa kan snabbt plockas in, men chansen till förnyat kontrakt finns i alla fall...
Kommentera

DJ Hemp: 4-e målet tog på Skogs benskydd och ändrade riktning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag måste tacka Djurgården också. Dagens viktigaste resultat.
Kommentera

Nä fy.......saknar saknar.....
Kommentera

Frölunda glömde sina matchställ hemma, så nu spelar dom i Brynäs träningsställ! *skrattar*
Kommentera

Arne å Virus på c+ nu.

Kommentera

T T: Nu snackar vi!
Kommentera

Är det sant att man beslagtog trumman för att hemmaklacken kände sig underlägsen? Det är ju helt fantastiskt i så fall. Vilka losers.

Lindbäck en enorm besvikelse. Pääjärvi sämsta utespelare. Pärra räknas inte längre.

Kommentera

Herregud, tappa 0-2,2-3 och 3-4 till 5-4.....helt jävla värdelöst.
Kommentera

fighter: skönt då säsongen är över..går åthelvete för mycket energi på detta Timrå i år..så jävla typiskt Timrå match som ikväll....suuuuuuuuck..
Kommentera

Raggaren Putte:

Ja, naturligtvis. Men i det långa loppet finns det ingen stabilitet. Man kan inte lita på en snubbe som släpper in så lätta puckar som i dag. Jag kände att man kunde lita på Kapanen, men därefter har denna känsla inte funnits. Kiprusoff förresten - vilket skämt! Han förstörde för oss 2005 och han sänkte Finland i går. Nu, om inte förr, har man facit på hand. Och efter Kapanen har vi som sagt inte haft en enda jävla vinnarmålvakt...

Jag är lika less som alla andra på alla dessa förbannade tappade 2-0-ledningar på bortaplan, men i kväll hoppades man in i det sista på att få skriva ett riktigt skönt lallarinlägg - men det gick satan i mig inte! Och det var Lindbäcks fel, fy fan...

Extra surt var det att sitta i en lokal tillsammans med en massa irriterande figurer som småbarnsföräldrar och smyg-Psychare...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Kevin O Shea: Ja det är helt rätt det är 6 pinnar ner till ssk.kontraktet borde kunna räddas ändå.
Kommentera

Jockz: Det tycker inte jag. Jag tycker att SSK känns livsfarliga. Dom är på uppgång medan vi legat och sprattlat på rygg hela säsongen. Eller föresten, de senaste säsongerna
Kommentera

DJ Hemp: HV71- Timrå 0-2

Den matchen vanns i alla fall av vår målvakt.
Kommentera

Slutspel ur sikte, men det ser ljust ut med ett nytt elitseriekontrakt iallfall! :)
Kommentera

Raggaren Putte:

Jo, han är en sopa. Ingen vinnarinstinkt alls. Vi har bara haft skitmålvakter efter Kimmo Kapanen. De klarar fan inte av att vinna några matcher åt oss. När Lindbäck-jäveln släppte in den där enkla 4-4-pucken slog jag ölsejdeln i bardisken och gick hem. I det ögonblicket visste jag att matchen var förlorad.

Så FBK - varsågoda! Ta för er!!! Jag är gärna utan en sådan loser-keeper nästa säsong!!!1
Kommentera

Om många av er nu blir så besvikna, varför följer ni då bortamatcherna?
Självdestruktivitet?
Det är ju samma sak - hela tiden!

### Timrå klarar inte av att hantera att spela på bortaplan! Inse fakta! ###

Nej, jag följde inte dagens bortamatch heller, slog på Sportradion och hörde då att det var förlängning.

Vi utökade i alla fall avståndet till Södertälje! :-)
Kommentera

Färjestad inleder matchen med en målvaktstavla. Löst skott av Madsen. Five hole..
Kommentera

fighter: ...det är nog bara 6 poäng - med med målskillnaden så är det ju i princip 7
Kommentera

superfalle: Besviken är ett konstant tillstånd. Före, efter och under match
Kommentera

Raggaren Putte: så sant .. lindbäck är en av mina stora favoriter .. är fruktansvärt besviken bara .. .. om en timme är han min favorit igen
Kommentera

Blizzard: håller med 30, gå å lägg dig, världen blir en bättre plats då...
Kommentera

jävligt surt...
Kommentera

Blizzard: Jag är stolt för att vara sosse,nu tycker jag att du ska ta och lägga lite
is i pannan.
Vi hade 60 poäng innan denna match nu har vi 61 poäng,jag vet inte hur du räknar men så räknar jag iallafall.
Kommentera

Till saken hör också att det var en riktig svängdörrsmatch. Vi bjöd ju t ex på ett enormt friläge i förlängningen också som inte blev mål och vi var nedtryckta i skoskaften under ett par minuter mitten av tredje där det var ett under att det inte blir mål.

Att säga att Lindbäck ensamt ger bort två pinnar är orättvist, för hade vi haft lite missflyt tidigare i tredje kunde vi lika väl ha torskat matchen. Bättre än så var inte vårt försvarsspel idag, även om anfallsspelet var helt ok.
Kommentera

Raggaren Putte:

En typisk TIK match.

2-0 ledning HA HA HA HA HA

Man kan ju bara skratta åt det

Tapar ledningen med tre minuter kvar HA HA HA HA

Men nu garvar jag inte mer. Vilket jädra loosergäng. Så typiskt av Axie att slå hål i luften i iver. Så typiskt av Lander att skjuta mitt på.

Lindbäck överkryssad geting. Bryt ihop och kom igen. Träna ner er inför kvalserien.
Kommentera

Bara att inse att vi inte räcker till i år. Även fast man förstått det för länge sen blir man lika besviken varje gång.....
Kommentera

superfalle: Han gör en plattmatch helt klart och släpper två skitmål under ordinarie. Men han räddar också ett par givna mål. Sista målet är nog sämst faktiskt, då han står som fastfrusen i isen och väntar. Tre snabba skär ut och han skulle ha hunnit både rensa pucken och hunnit tillbaka.

Men han ska för fan inte hängas för en skitmatch då han faktiskt varit riktigt bra under säsongen förutom i början.
Kommentera

30: tror du jag bryr mig.......
Kommentera

fighter: Men ge fan i det där jävla sosse snacket, vi tog inte en poäng borta lindbäck GAV BORT 2 poäng borta!
Kommentera

Blizzard:

Vakta käften plattnacke, gå å lägg dig mupp.
Kommentera

actionleif: Åkerlund mot MODO skulle väl kännas sådär också, kanske. Jag hoppas man ger honom en till chans åtminstone
Kommentera

Vafaan vi tog en pinne borta,vi har 7 pinnar ner till kebabgängetdetta ska nog faan kunna ordnas.
Kommentera

Raggaren Putte: mmm... han hade faktiskt kunnat gå ut och fälla honom också. Det hade varit bättre, även fast det hade renderat i straff.
Kommentera

Raggaren Putte: jasså . hur tänker du då .. om han gett fan i att släppa 2 supertabbar hade han inte ens behövt spela förlängning .. så här förbannad har jag inte varit sen backlunds dagar ...
Kommentera

« · 1240769 · »