nu hängde jag inte med, var det offside på saikaren som var på väg att byta eller på saikaren med pucken? Om det tidigare bör det väl innebära för många spelare på banan?
Fortsätter vi ha 50% utdelning på skotten så klagar inte jag... hehe.. tycker försvarsspelet är hyfsat också - undantaget frilägena. Ge Pitkämäki förstaspaden, already!
Kul match att se på, och tycker fortfarande Pitkämäki var i vägen för skottet, ser inte alls vart den kunnat leta sig förbi. Och mer speltid åt Finländarna!
Olle: bör väl i och för sig nämnas att SAIK har spelövertaget, läste vad jag skrev och det lät lite väl partiskt ;) Lägg till ett "allt detta trots att SAIK har ett visst spelövertag" efter inlägget så blir det mer korrekt.
Olle: idag är det slutspelshockey stundtals! Vi är rätt aggresiva i egen zon, mycket fysiskt spel, vilket dock medför att vi lämnar lite väl stora ytor ibland. Vi har inte skapat alltför mycket framåt. Pikken och Axie checkar hårt och högt. Pitten ser skarp ut, har räddad ett friläge och har tagit någon schysst plock. Känns helt okej!
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·