pratarn: Gnagarn alltså. Fakade att han skulle slå slagskott gjorde därefter mål med ett vristskott mellan benen på Hadelöv. Ridderwall räddade därefter på Salo-manér och TIK fick 2p
Kerstin_k: Dom utvisningar som tas på timråspelare är det väl inget större fel på förutom holdingen på Granath när han har tappat klubban. Forsström står 6 meter därifrån, ser bara ryggen på Granath och bara antar att han håller fast SAIK-råttan när dom egentligen bara står och stångas utan att sluta någon arm över/runt den andre.
Efter att den omedelbara besvikelsen och ilskan har lagt sig så måste man säga att det inte är fy skam att åka hem från hålan Skellefteå med 2 pinnar. Tyvärr är det fortfarande lika beklagligt och bedrövligt att kuben är en idiot. Om han nu ska döma elithockey så hoppas jag att man åtminstone fördelar hans matcher bland alla lagen så att man åtminstone får dela på hans fullständiga värdelösa sätt. Det är inte rättvist att något lag i den här serien drabbas av honom fler gånger än andra lag, oavsett vilket lag det är.
Hedström spelar rivigt och bra idag, det är bara målet som fattas för honom nu! Jävligt kul att se honom och när han åker fram för straffen, när visselorkanerna blir extra höga så kunde man nästan skymta ett litet snett leende. Han älskar att vara grisen och får han bara vispa in en puck snart så kommer han förhoppningsvis växa ett par snäpp till.
Kul att riddarn bara släpper en puck idag. Han gör några fina räddningar men i ärlighetens namn tycker jag att dom flesta puckarna swischar över honom eller träffar målramen. Tycker hans reaktionsförmåga ser tveksam ut men det är han som står där nere och gör avvägningarna, inte jag som tittar på teven. Han släpper en puck och vi vinner. På samma princip som jag ansåg att Lundström förtjänade att bli utbytt efter 5 mål i sin match, tycker jag att det är självklart att riddarn står nästa.
Murley suckar jag fortfarande åt. Vilken otroligt loj spelare! Visst han gör ett mål idag men guuuud vad vi hade haft nytta av honom om han bara tog i lite. Straffen är under all kritik, han åker runt och tänker på något annat och lallar bort chansen att avgöra matchen fullständigt.
Det ska bli spännande att se hur vi kommer att se ut med fullt lag...om vi någonsin får spela med fullt lag i år. Tendensen har varit, enligt mig, att vi är mycket bättre på att stänga och störa motståndarnas uppspel, det kommer vi att få enorm nytta av om det håller i sig. Jag tycker inte att PP-spelet är så illa som vissa vill göra gällande. Vi varvar PP där vi knappt kommer in i zon med PP där vi spelar snabbt och enkelt när vi väl får press. Det som saknas är backskotten. Börjar man ta mer skott från smarta positioner så kommer också målen att komma.
Sen vad modoiter tycker angående domarkritik, det skiter jag fullständigt i. Det förefaller en smula paradoxalt att ena dagen trycka tröjor som det står "stolt och enögd" på och andra dagen ha åsikter på andra fans domarkritik. Budskapet "don't shit where you eat" kanske skulle passa bättre på deras tröjor istället.
RubinCarter: Tack!!! ...har varit borta och hörde bara att Timrå vann på straffar men kunde bara utläsa via Expressen att Johan Andersson satte sin !?!?!?!?!?!
RocknRolf2: tyckte att granath åkte på en jävligt hårt dömd utvisning i andra, i övrigt såg jag väl inga som var hårresande fel. Såg förvisso inte den du nämner.
Kattgubben: Ojojoj! Vi spelade ju ut dem! Sedan att Kub-muppen försökte avgöra matchen får man bortse ifrån en kväll som denna! Häng upp fanskapet som en pinata utanför arenan om han kommer till Eon! Det här blir en rolig säsong!
Kerstin_k: Jag håller med, Timrås utvisningar kändes korrekta förutom Vampolas första cross som var tveksam. Men han måste ju döma två lag... Vilken idiot.
Smokey: Tragisk att nivån hos domarna ska vara så ojämn. Säger inget om Timrås utvisningar, dom var oftast korrekt dömda. Men då måste han ju ta samma saker åt andra hållet.
Starkt som fan att komma hem med två poäng från schtaan.
nåväl, två poäng! det är starkt, och lämnade viss mersmak.
att kuben förstör matcher får man räkna med, det är precis som med skador, de kommer, även om man vet om det så blir man frustrerad när de händer. (kuben kan vi dock inte skylla på varesig linkan, för mjuk is i eon eller nubbens tjänsteresor i början av 2000-talet.)
hubbenorlen: csports har någon buffervariant för att undvika att det hackar, där du ligger en halvminut efter hela tiden om du inte klickar på live-rutan nere till höger, då kommer du i realtid, fast med hack.
Per HApps: Det finns väl för helvete ingen jävla rättvisa i att bli blåst på en seger på grund av att domaren felar? Det är inte tveksamma bedömningar, det är FELANDE bedömningar matchen igenom.
Men Murley vilket jävla skämt. Det är ju för helvete dags för honom att vakna och anpassa sig till tempot. Visst, han petar in en puck här och där men gud vad mycket nyttigare han skulle vara om han slutar att såsa.
Skön Saloräddning av riddarn iaf. Den har man nog inte sett sedan OS-guldet.
Nu har jag kontaktat Janne Josefsson. Han är helt inne på att kolla in Kubens mystiska dubbelliv och varför han troligtvis får betalt för att sälja poäng i Uppdrag Granskning.
Tycker i alla fall att Hedström är på väg tjäna ihop till en plats plats bredvid Vampola. Det är en enorm skillnad på honom jämfört med förra gången vi såg honom i Timrå.
erathoo: jag vet inte om jag tycker det. jag vet ärligt talat inte om jag tycker att ishockey är en rolig sport när man har personer som kuben som ska vara domare. jag är inte nöjd när vi vinner tack vare idiotiska domslut, eller när vi förlorar. det är en skam att världens tredje bästa liga inte har domare som klarar av sitt jobb.
Wayne Gresky: Nej 1 poäng får vi gratis. Som ett plåster på såren kan man säga. Kuben rånar oss på alla tre poängen och det här är ett typexempel på en match som bör granskas av högre instanser när man avgör hur många matcher vissa domare skall bli tilldelade att döma.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!