1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590880 inlägg · 6217 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20

« · 2278831 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-01-20
Jadu: Alvarez måste sluta glida runt och ta jobbet över hela isen. Hoppas det är så enkelt att han har skadekänning som håller han tillbaks sedan starten av säsongen, eller jag hoppas ju givetvis inte han är skadad, men hade varit mer logiskt sett hur det ser ut på isen.
Annars tycker jag Nubben måste våga sätta mer krav till en sådan spelare som Alvarez.
Låst ämne

kulltorp: Ett mysterium hur Alvarez kan få spela när han underpresterat så håller med.

Rattie slängs mellan. 1a och 2a kedjan hela tiden. Ikväll spelar han i 2a och inte med Hanzl. Undrar om han inte passar bäst ihop med Hanzl ändå. Man kan ju hoppas Rattie får spela i sin gamla position till vänster i 1a pp ikväll. Lodin i 3e med Lundin och Lööke. Lodin borde spela högre upp.

Kanske borde man testa en 1a kedja med Hanzl Rattie Åberg?

Nåja. Vi får se hur det går ikväll om de fortfarande är ringrostiga.

Forza Timrå IK! Gå ut och kämpa till er 3p!
Låst ämne

Ska vi ha någon chans på att slippa kval vill jag se lite mer jävlar anamma. Som på 00-talet när vi flög fram och sköljde över motståndarna när vi lirade på hemmaplan. Som Olle sagt vill jag också se att laget går ut och bara öser redan från start. Krigar något jävelusiskt och mosar varenda motståndare som vågar sig in i skottsektorn. Didde kan väl visa framfötterna som kapten och skälla ifrån. Idag vill jag se en återkomst till vår vinst-streak och ett lyft i offensiven, försvaret och målvaktsspelet. Vi är Timrå och vi ger fan inte upp!
Låst ämne

Zäta75: Det fortsätter att ändras i uppställningen. Inte direkt så vi har haft jättemycket skador på våra forwards. Men antar de måste sätta anfallsspelet och det tar sisådär 45 omgångar. Dock borde det ju kännas skumt för spelarna att aldrig riktigt veta var man har sina medspelare eftersom det är olika spelare varje gång
Låst ämne

thorwald: Så om jag förstår dig rätt så tycker du inte att man ska göra några förändringar trots att det såg ut som det gjorde sist?
Låst ämne

Zäta75: Vågar man det dock? Tänkte ring att dom vill jämna ut kedjorna lite istället för att sätta nog våra 3 bästa på en gång. inte säker
Låst ämne

Saik-Småland: Dom kommer och går så fort de går dåligt, annars när vi vinner så hör man inte ett pip.
Låst ämne

Dubbeld: Jodå, nog fanns det en del som var gubbsur emellanåt ifjol också.
Låst ämne

Hassan: Anfallsspelet har väl sett okej ut när spelarna får spela på de platser de trivs på bäst. Hade dock gjort ändringen att peta Alvarez, men det har vi ju vetat i 30 omgångar att det vore bra. Sen tror jag mer på att spetsa än att sprida ut de bra spelarna. Hade kört 1a: Rattie, Hanzl, Åberg. 2a: Lodin, Blomqvist, Hartmann, 3dje: Lööke, Lundin, Johansson. Sen vad som helst 4de förutom Alvarez
Låst ämne

eliassjo : Jag skulle sätta de 3 bästa i 1a kedjan om jag var tränare iaf. Tror att man har mer att vinna än att förlora på det. Nu är jag inte tränare utan det är Fredrik A. Litar på att han har koll på vad som är bäst även om jag tvivlar på det. 2a skulle bli Lodin Blomqvist Hartmann isf. Inte alls dåligt. Speciellt inte om vi får in en ny andracenter då blir det ännu bättre.

Edit: Vi verkar ha samma åsikt om det mesta Thorwald.
Låst ämne

Zäta75: Eller hur. Förstår inte alls tanken med sprida ut spetsen. Kanske funkar om man har överflöd av bra spelare, men nu har vi inte den lyxen. Gäller göra 1a och 2a så spetsiga så möjligt
Låst ämne

Saik-Småland: nog kan jag också vara förbannat less efter en förlust, men att ta ut den i förskott? Det måste vara jobbigt att leva för en del!
Låst ämne

thorwald: Exakt. Nån av oss eller båda får skriva ett brev till Fredrik A/Nubben och få de att inse att detta vore det bästa :-)
Låst ämne

Zäta75: Ja men det blir ju småproblem runt det stora ledarskapsproblemet, om ni inte har märkt det. Istället för att sätta ner foten, bänka spelare mm så vill ju Freddan gärna "vaska runt" i laget. Jag kmr ihåg perioder när det aldrig var samma spelare i femmorna på låååång tid.

Man behöver inte alltid "vaska runt" i kedjorna så fort spelarna gått in med dålig inställning. man kan markera på andra sätt anser jag.
Låst ämne

AVGÅ ALLA!
Låst ämne

kulltorp: Vi kanske inte bänkar folk pga att vi inte får ihop 4 kedjor isåfall ?
Låst ämne

Andersson: 3 kedjor räcker länge
Låst ämne

kulltorp: ja , kanske
Låst ämne

snart match..
fågel el fisk?
Låst ämne

roger_sundsvall: Red Eagles ?
Låst ämne

roger_sundsvall: Malmö spelar varken i dag eller på lördag. Ta chansen i kväll och ta in 3p.
Låst ämne

idag vinner ni med 4-3
Låst ämne

Nooky: så trevligt . Nödvändigt dessutom
Låst ämne

roger_sundsvall: Alvarez i andra kedjan !! Freddan är riktigt hocky dum
Låst ämne

Inte mer än 2-0 till SAIK efter första så har chansen va?
Låst ämne

Tycker vi har startat bra. Nära 1-0.
Synd på utvisningen. Nu BP
Låst ämne

utvisning för VAD???
jaha 1-0
Låst ämne

Nooky: två minuter för en gulsvart filmare blir till två min hakning på Hartman istället och 1-0 Skellefteå. Äckligt!
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Nu börjar raset
Låst ämne

Rallarn: Vi behöver en ny målvakt. Det där såg inte otagbart ut. Blir så less...
Låst ämne

Nu är det klart, blir 5-1 idag.
Låst ämne

Olle: ja, så är det och vara bottenlag....man blir svårt trött.
Låst ämne

Varför åkte Hartman ut?
Låst ämne

palleparling: Skit. De sätter sin 1a chans. Bra start av Timrå annars. Nära mål i anfallet innan. Kostsamt med utvisningar
Låst ämne

palleparling: kan bli mer än så är jag rädd även om vi börjat relativt bra..
Låst ämne

Smokey: Bara domarna som vet...
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Och lika mjukt BP som senast. Statister som låter motståndarna göra som man vill utan press.
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: nåja, han väntar ju till Rajjan gått över och bortre krysset blir öppet....
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Domarn hade lika mycket koll som den onyktra kameraroboten. Man blir nästan åksjuk av det här.
Låst ämne

Smokey: Såg ut som en klubba i armvecket framför mål.
Låst ämne

skellefteås nivå
som avgör om vi har chans
spelar dom på topp..e vi RÖKTA
Låst ämne

Zäta75: Plus allt duttande o kladd me pyck på små ytor både bakom o framför mål i egen zoon!!! Lilla farbrorn grinig på sånt kärringspel!!!!!😈😈
Låst ämne

INTE ett anfall
bedrövligt 💩
skärpning för faaaaa*
va gör dom????????
där kom utvisning nr 2
Låst ämne

JonteD: Det syns redan vart matchen är påväg.
Låst ämne

roger_sundsvall: Vi behöver inte föra spelet. Hade gärna sett att vi haft 0-0 in i tredje och försökt få in ett slumpmål där. Vi får fortsätt såhär och hoppas på PP.
Låst ämne

Haha se hur passiva försvararna är.. Snubben i skellefteå får fri lejd rakt in mot mål. Försvaret sopar lite med klubborna oengagerat 1 meter ifrån. Syntes tydligt på reprisen.
Låst ämne

roger_sundsvall: Ja, tvåa på i årincip alla puckar. Sluta stoppa bly i skridskorna någon gång!
Låst ämne

roger_sundsvall: sån skillnad på skills så fort en puck är lös så tamejsjutton hamnar den alltid hos en svart...åsså en puckout på det...hopplöst!
Låst ämne

erathoo: Ser ut som det är 3 mot 5, ännu ett bp nu….
Låst ämne

Och Lundin blir stressad. Nu är det väl godnatt...
Låst ämne

« · 2278831 · »