Syltryggarna kan avsluta sina karriärer och boka tid för att skaffa nya tänder!
Men seriöst…
Ante och kompani…
Ta ut målisen…
Har ni sett matchen?
Varför? Behöver vi sämre målskillnad?
Nä…
Den här hockeyn suger!
Lycka till att sälja biljetter!
Kan det bli spiken i kistan och kånken efter denna säsong?
Hård satsning och det särklass sämsta spelet.
Ni som säger att det var sämre försvarsspel förra säsongen…
Jasså ok…
Det var ju kul av er…
Det är ingenting som ser bättre ut.
Segt som fan inget passningspel. Dålig fysik.
Det är så dåligt detta att det bara är rent patetiskt att.
Skämmes!
Första kedjan kan gott bänkas!
Oliver Johansson och Walli ihop med Lundin kan bli vår nya första.
Den av stjärnorna som försöker är kanske Dahlén så här långt.
Hanzl får vi fan inte ut något ur och Halloran finns inte i 5-5 utom när han tar en idiotisk utvisning…
Örebro kommer slakta oss som dom små lammen vi är.
Örebro räds inte kriget framför målen så jag räknar med 10+ mål i röven där.
För om det blir kamp…
Alltså om man inte får glida omkring och mysa medans man reflekterar över vilka färger som ska gälla för nästa års pelargoner, ja då begår man kollektiv harakiri.
När man ser på Timrås insats i andra perioden ikväll så tappar man hela matchen och kommande biljettförsäljning genom att inte passa pucken och inte ta det fysiska spelet…
När man gör så så blir det inte så mycket över värt att hålla på med.
Varenda kamp som kan uppstå på isen undviker man.
Inte det att man förlorar dem utan man är helt enkelt ointresserad att en hamna i dem.
Wow vilka krigare.
Låna in 10 brukare från div 2 och det blir åtminstone kul att se kriget på isen!
Något måste hända för att väcka det här vraket till liv, annars har vi en ny streak med 12 förluster att vänta.
Pettersson är verkligen helt oduglig. Dahlén behöver någon att spela med som matchar hans spelsätt. Hanzl måste sluta försöka så glassiga passningar. Halloran är snabb med fan inte teknisk för fem öre. Lander är blek, men bra defensivt. Wedin är bra men får ingen hjälp alls.
Enda positiva beskedet idag är väl att Rautio har en jävligt hög nivå i kroppen fortfarande.
Synct: Helt riktigt. Dålig idag. Men utöver det? Inte alls.
Min nyktra tagning på denna match är: Vi öppnar väldigt bra. Första perioden godkänd. Andra katastrof. Tredje godkänd. Utöver kollapsen i andra så stavas förlusten EP+Svensson (första målet), Dahlén+Hanzl (andra målet), Andersson (tredje), Gud (fjärde målet, den studssekvensen till Lindström haha kom igen universum). Allt detta i kombo med att våra stjärnor inte alls levererar ALLS offensivt blir ju för mycket för att kunna slå SAIK på bortaplan. En vanlig match, där vi inte ger bort 3 mål och våra stjärnor levererar individuellt, ska räcka även om spelet i sin helhet inte är på topp. Ruska om, skicka ner EP och Dahlén i kedjorna så de förstår allvaret.
Eller förlåt, ska tala Timråbok: KICKA ANTE HAN ÄR SÄMST. HEMVÄNDARNA ÄR ÖVER DET SER MAN EFTER 6 MATCHER. NU BLIR DET KVAL. HAHA NU PARKERAR VI I BOTTEN FÖR DET SER MAN PÅ HUR DET SET UT.
297: Kan nog ändå lova att Emil.P brinner för det här. Däremot är han precis som sin bror. När det är tungt, så är det riktigt TUNGT. Han åker och tänker på allt som inte funkar istället för att borra ner skallen och jobba sig till förtjänad produktion istället. Men det är ju tyvärr precis så jag förväntat mig av Emil. Inte dominant i spelet men när han har harmoni så kommer poängen.
Nisse1: Ja nu måste det handlas back. Och tyvärr känns det som att mina farhågor om Svensson stämmer, han har en jävligt jobbig säsong so far. Tim ska vi inte prata om, han är så sjukt jävla odisciplinerad. Fullständigt kass
9908: Sjukaste är ju hur man vet hur det annars kan gå.
Förra säsongen när vi mötte FBK för första gången på hemmais så hade hela FBK laget gått ut och käkat druckit i Sundsvall dagen innan... Och vi såg hur de gick.. Stor torsk blev de för oss.
Nisse1: Tragiskt. Halloran och Lander hade bra intentioner i början av säsongen. Sedan har vi Walli, OJ, Andersson, Boyce och några till som visar hjärta. Resten ett stort fett minus deluxe. Måste utröna vad som är fel snart.
Synct: Pettersson kan lika gärna sitta på läktaren, som han spelar just nu. Han vet precis hur mycket klubben har investerat i hans kontrakt, han vet precis vad vi försakat för att få hem honom, och den skiten han visar upp nu är allt vi får för pengarna? Vakna för fan. Börja tävla.
JanneH: Nu är det dags för Kapanen att agera, det är för dåligt på för många håll. Faan vad man saknar Lodin. Var finns hjärtat och jävlar anamatt i laget? Ser ingen spelglädje alls.
JanneH: Ingen power alls, blött krut hos de flesta. Undantag Oliver och Walli möjligen. Såg ut som spridd covid i vårat gäng. Käka taggtråd fram till lördagsmatchen nu TACK!
9908: Spelarna måste såklart trivas utanför och kunna göra roliga saker. Men de får inte bli för bekväma och bara casha ut stålar varje månad, det gäller att ställa högre krav på våra "stjärnor". Dags för Ante att agera till nästa match. Freddans tombola står fortfarande på kansliet vad jag hört rykten om.
Dubbeld: Jag tycker Lander varit bra i alla matcher förutom denna. Han har gjort det han ska, och det är inte poäng först och främst. Pettersson är lika osynlig som Hussen förutom de 2 målen i premiären.
Kerstin_k: jag kräver inte att huvuden ska rulla vid torsk mot Örebro (vilket det INTE blir.) men vart i hela helvete är firepower från våra mega über stjärnforwards??? Jagr skulle ju åka 8or runt dessa bleka jävla medelmåttor.
BoyceBoyceBoyce: Brist på aktivt coachande eller spelidé möjligen. Ska ge Ante att han iaf ger förtroende till rätt spelare som OJ och Walli det tycker jag är bra. Sedan verkar han hålla fast vid saker lite väl länge som att exakt samma kedjor ska gälla och samma PP uppställningar. Har ingen aning om hur man kom fram till detta spel på försäsongen/inledningen av serien, men det funkar inte.
eliassjo : Det håller inte att ta så många utvisningar som vi gör match efter match. Patetiskt många helt onödiga också i anfallszonen.Passningsspelet är uselt.
Hörde att flertalet spelare var ute och käkade på Blackstone förra lördagen, efter torsken mot FBK på hemmaplan, efter en minst sagt blek insats. Precis de namn ni tänker. Bärsade, kaffedrinkar osv. Flera gick vidare och fortsatte festen på Centralen. Är inte så låg att jag ska sjunka till att kommentera vad de gör på sin fritid, de ska givetvis göra precis vad de vill.
Det enda jag vill ha sagt var att när jag hörde det brydde jag mig inte alls. Just nu känner jag att just den händelsen symboliserar det vi presterar på isen just nu. Ingen bryr sig riktigt.
Labban: Nej och forwards är typ helt handfllna så fort det kommer en pass från back. Inget kuggar i nånstans. Frågan är hur länge vi har råd att vänta med förämdringar om spelet inte blir till det bättre. Vi har ju ärligt talat knappt gjort 30 minuter bra hockey ens i någon match vi spelat.
Zäta75: Alltså det finns en stor risk med den situation vi har idag. Vi har en grupp ledare(spelare) som sitter på långa kontrakt och lätt blir bekväma. Ante som är pappa till kapten Lander. Jag får bara en otäck känsla i kroppen att gruppen inte kmr vara nöjd med denna fördelning av ledarskap. Hoppas jag har fel. Och hur kul skulle det vara för Kapanen att sparka Ante? Hur skulle det påverka Anton?
Labban: Problemet är att om man har en tränarfilosofi inom vilken man kompenserar en brist på taktiskt kunnande och direktiv till spelarna, med att mer eller mindre skrika gå ut och "visa hjärta" till ett lag med NHL KHL och landslagsmeriterade spelare som är van vid att jobba efter tydliga linjer och en välmotiverad spelidé att gå på så blir det lite oseriöst i min mening. Då kan man skicka ut juniorlaget om man ska matcha de som visar mest hjärta.
Det går för sakta från egen zon, våra uppspel är bedrövliga, passningsspelet är på juniornivå. Vi översköljs av motståndare som kommer med fart in i vår zon gång på gång… Varit så alla matcher hittills. Men tränarna låter allt fortsätta rulla på?
mikenomad: jämför hur utdraget vårat lag är över hela banan jämfört med Saik som gör en blek prestation men sitter ihop som lag och får betalt för detta.
REVANSCH mot Örebro på Lördag med en vråltaggad JJ i kassen
Sputnik: Som jag sagt förut försvarsspelet ser ändå ok ut. Problemet är att vi inte har något eget spel och är totalt handlingsförlamade så fort vi får pucken.
Veckans… Töntigast Efter matchen mot Modo i lördags ropade Timrås klack ut sina spelare på isen igen. Väl där tog spelarna ton och klacken stämde i i en ramsa som rullat i samtliga möten med Modo så långt som jag kan ... | #Läs mer ·
Syltryggarna kan avsluta sina karriärer och boka tid för att skaffa nya tänder!
Men seriöst…
Ante och kompani…
Ta ut målisen…
Har ni sett matchen?
Varför? Behöver vi sämre målskillnad?
Nä…
Den här hockeyn suger!
Lycka till att sälja biljetter!
Kan det bli spiken i kistan och kånken efter denna säsong?
Hård satsning och det särklass sämsta spelet.
Ni som säger att det var sämre försvarsspel förra säsongen…
Jasså ok…
Det var ju kul av er…
Det är ingenting som ser bättre ut.
Segt som fan inget passningspel.
Dålig fysik.
Det är så dåligt detta att det bara är rent patetiskt att.
Skämmes!
Första kedjan kan gott bänkas!
Oliver Johansson och Walli ihop med Lundin kan bli vår nya första.
Den av stjärnorna som försöker är kanske Dahlén så här långt.
Hanzl får vi fan inte ut något ur och Halloran finns inte i 5-5 utom när han tar en idiotisk utvisning…
Örebro kommer slakta oss som dom små lammen vi är.
Örebro räds inte kriget framför målen så jag räknar med 10+ mål i röven där.
För om det blir kamp…
Alltså om man inte får glida omkring och mysa medans man reflekterar över vilka färger som ska gälla för nästa års pelargoner, ja då begår man kollektiv harakiri.
När man ser på Timrås insats i andra perioden ikväll så tappar man hela matchen och kommande biljettförsäljning genom att inte passa pucken och inte ta det fysiska spelet…
När man gör så så blir det inte så mycket över värt att hålla på med.
Varenda kamp som kan uppstå på isen undviker man.
Inte det att man förlorar dem utan man är helt enkelt ointresserad att en hamna i dem.
Wow vilka krigare.
Låna in 10 brukare från div 2 och det blir åtminstone kul att se kriget på isen!