tjobba: Den spontana känsla är väl att det vore ju som att redan pä förhand säkra en förlust. Nu kommer inte JJ kunna stå alla matcher. Även om spelschemat som det sett ut hittills med spel torsdag och lördag är idealiskt ur ett tränings- och viloperspektiv. Men det kommer ju att förändras och bli tuffare och Rautio kommer få speltid. Frågan är bara när?
Zäta75: Nej det tacksamma med att det är så långt mellan matcherna är att JJ kommer hinna återhämta sig. Rautio får inte många matcher denna säsong. Så länge JJ håller sig hel så att säga.
Rip Kirby: Jag tänker att tiden går, Rautio har bara försäsongsmatcher i kroppen. Tajmingen för honom blir ju allt sämre, han är väldigt matchovan nu och skulle behöva få en match, väldigt snart.
9908: Kanske, men det har väl å andra sidan funnits en del legender genom åren som förgyllt vardagen för oss alla. Älskar akustiken i vår nuvarande hall men den ger inte samma utrymme för gaphalsar att vädra sina åsikter det måste man nog erkänna
Hahl Bundy 2.0: Det här påminner lite om ifjol "Omöjligt bortamatch, vi slänger in Rajaniemi". Det är ju känslan man fick flera gånger förra säsongen. Men klart han ska stå också, ska bli kul att se vad han går för.
Kerstin_k: Smart att sätta in honom idag. Svåraste matchen för säsongen kanske och är det någon gång som en andre målis ska visa att jag duger så är det idag är känslan. 1 poäng och jag kan lägga mig och sova rätt gott.
JanneH: Ja det är han nog. Antingen så spikar han igen eller så blir det byte efter första perren. Väljer att tro på det förstnämnda. Men 3 poäng blir äckligt svårt iaf.
hockeyärnice: Skulle vara trevligt att vi för en gång skull visar att vi kan vara med en hel match spelmässigt. Nästan värt lika mycket som en 3 poängare faktiskt, även om vi inte får nån poäng med oss hem.
hockeyärnice: Det är tudelat för mig. Smart på så sätt att det är en perfekt match för Rautio att visa vad han går för. Pessimisten i mig säger att det hade varit bättre att köra med JJ som jag ser är en bättre och hetare målvakt. Sen vet jag inte om jag tycker SAIK är mycket svårare än FBK, men de är väl på ungefär samma nivå, och blir en grymt bra värdemätare oavsett.
DenRöda: Vet inte varför, men har har varit det alla andra matcher. Men nu är det nästan som jag ställt in mig mentalt på en förlust och känner mig lugn, allt under 2 siffrigt i baken är ok. 😅
Småsvår match idag, va? Vore trevligt med lite bättre ihophållet lag idag. Mindre mittzonsdräll, bättre synk och fokus i omställningarna. Då kan det...bli förlust ändå. Hualigen. Rautio lär få att göra.
BRA START! Aggressivt, domarna tar inte utvisning för klubbsläpp av SAIK, man hör de få tillresta Timråfansen mer än låtsasgnagarna. Alltid något att ta med oss efter 60 minuter 😎
Costanza: Alltså på riktigt... slänga lite käft är alltid roligt, extra roligt är det med MoDo-supportrar. Men att konstant störsända och återvända till det tröttaste och mest uttjatade "hAr nI NåGRa gUlD?!" som en repig skiva är inte det. ... | #Läs mer ·