1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 595014 inlägg · 6213 ämnen

Skellefteå-Timrå i Strömsund

Sv: Skellefteå-Timrå i Strömsund
Klasskillnad.

RubinCarter: Liiite skillnad på PP :/

Kul att man har fem perioder på sig lite drygt att spela ni åtminstone en pp-formation.

Ooou, får lite Lindbäck vibbar när jag ser Ridderwalls rörelsemönster, tror han kan bli kanon jag!

Ambroo: Perra verkar inte bry sig ett skit om specialformationer och taktik. Han ska bara gosa med sina lag.

Riddan håller kvar oss. Var det någon som sa bra försvarspel =/

Redigerad kommentar

RubinCarter: Perra står inte ens i båset idag så det är inte hans fel att Torp spelar PP.

RubinCarter: Nää det är helt otroligt. Det borde vara det man övat mest på med tanke på förra säsongen...

Olle: Telefoncoacha Perra!!11!! ;)

Fin frekvens på skridskorna hos timrå ik iaf! Orkar man hålla det tempot hela matchen så misstänker jag att matchbilden svänger en del

söder över: Önerud hör man titt som tätt =)

Pikkarinen?! WTF

Pikkarainen och Pikkarinen...

söder över: Ja det åks en del skridskor iaf. Riddarn gjorde en riktigt bra period får man säga. Kommer bli svårt att avgöra vem som ska bli förstemålis känns det som.

RubinCarter:
Ingen större period av Timrå, på tok för dåligt PP.

Riddan har varit bra.

RubinCarter: Riddarn spelar riktigt riktigt bra. I övrigt har väl kommentatorn rätt; SAIK har fler klara chanser. Men att detta års Timrå IK ska bli nån slagpåse har jag svårt att tro. Tycker att det finns bra tendenser i spelet och så långt efter SAIK är vi inte.

Hoppas att nån bemödar sig med att skriva en ordentlig matchrapport.

Ambroo: JA herregud -.- Deras Pikk var Pikk medans våran Pikk blev nå jävla blandnamn.

Känns som att Timrå är kvar i bussen, går lite för fort ibland. SAIK spelar med stort självförtroende, som under Tik,s två första PP så störde man med lugnt och med beräknande styrspel med en uns av checking.

Kostiainen: riktigt fina räddningar från riddarn i första! :)

En liten snabb fråga som inte rör den här matchen alls. Men det handlar om live på webben. Har flyttat och bytt till boxer ifrån canal digital. Vilket gör att jag inte får tillgång till säsongskortet i Elitserien nu när jag har boxer.
Men Canal+ erbjuder ju säsongskortet på webben också. Då undrar jag, är det värt det? Är det nån som kör på webben?, Och laggar det inte?

liston: Bra vibbar av Ridderwall och Önerud tycker jag. Dåliga vibbar av Murley, Hertzberg och Torp. PP såg avsevärt mycket sämre ut än fjolårets men det är ju å andra sidan bara träningsmatch också :)

Kerstin_k: Fart är det, men hyfsade svängdörrar och klent i slottet framför eget. Sen släpper man lite väl mycket 3 mot 2. Varför spelar man inte in en päpä-lina?

Jacksson 71: Jag kollade rätt så mycket på csports förra året, om det är det du menar? Jag tyckte inte kvalitén var någon höjdare plus att det laggade rätt så mycket. Nu kan det ju vara så att jag har lite segt internet (24mbit, tror jag) som gör att det laggar. Men testa maila dom som någon annan här inne gjorde så får du testa gratis i en vecka eller något. :)

SAIK jobbar hårt i forecheckingen men när vi kommit förbi den har vi haft några chanser i farten. Dock lite uddlöst än så länge.
Syns att SAIK avslutade med final, de ser väldigt taggade ut. De har lättare att komma till chanser men jag tycker ändå att vi står upp ganska bra. Några individuella misstag som skapat de farligaste lägena för SAIK.
Det är väl första matchen där det blivit något liknande ES-tempo och första gången som det blir brist på tid i puckhanteringen.

Olle: Hmm trodde inte att det kunde bli sämre?!

Nja. Våra backar är lättrundade. Granath och Vampola bäst i perioden. Förutom Riddarn dårå.

ersson: Jaoo csports jag menar! Okej, tack så mycket. Får ta och göra det :-)

ersson: använder man silverlight spelaren så anpassas kvalitén efter internet hastighet, dvs inget lagg :)

Olle: PP avsevärt mycket sämre än ifjol? Det måste vara omöjligt! :)

Ambroo: Ja säg det. Samma formationer i stort sett alla träningsmatcher och i samtliga moment.

Olle: Tror Torp kan bli nåt. Känns kul att vi har fått en riktigt fysisk back som tycker om att spela fysiskt och att tackla stenhårt.

Johnny Bravo:

TIK ser spända ut i jämförelse mot SAIK, kanske släpper nu när man känt på tippade SM-vinnarna.

Jockz: Fattar du hur bra SAIK stressar i BP? + att de gör det riktigt bra också

Jockz: Ska vara om dom ställer upp i egen zon tillsammans med Saik och skjuter på egen målvakt.

Tycho:

Agree, ser lätt ut....

Tycho: Då får man passa fortare och röra sig och skapa ytor. Men då underlättare det om man har utsedda PP-formationer.....

Jockz: Det trodde jag med tills jag såg det här :) Men vi är i desperat behov av riktiga PP-formationer, det går inte att hatta runt på folk.

ersson: Körde en hel del med csports på nätet jag oxå ifjol och tycker också kvaliten var för dålig. Jag har 100mb fiber och att dom inte kan streama i olika kvaliteter beroende på hur bra uppkoppling man har suger. ESPN tillexempel som streamar NHL-matcher är klart billigare men har 3st olika kvaliteter på streamen att välja på där den sämsta är ungefär i paritet med csports.

Olle: Det kommer nog. Perra ville ju nöta defensiven eftersom det är "tråkigt" men Ytterst nödvändigt.
Offensiven är ju alltid roligare o "lättare" så det kommer naturligt nu i veckan inkl. PP formationerna,

"Enligt de uppgifter jag har kommer Sundsvalls Tidning att sända matchen live via deras hemsida på fredag och i så fall kommer kanske kommentarer efter matchen"

-Jocke Sandström

Alltså matchen på fredag för dem som inte hajar det. Fredagsmys ;)

Skarin: Det är alltid bra med någon som kan kliva upp och sätta in tacklingar. Det får forwards att tänka en extra gång och det tjänar vi på. Det ska bli intressant att följa honom och se om han kan vårda sitt spel lite bättre.

Olle: Jag hoppas verkligen att det blir bättre än så här. För det jag sett hittills påminner alltför mycket om förra säsongen. Inget eget spel och oförmåga att spela sig in i anfallszon.

Johnny Bravo: Han får nöta lite till då, vi släppte till 15 skott i första :D

hubbenorlen:

Mmmm. Kanske, får verken tid och utrymme till detta, SAIK är bra.

Olle: Ja det gäller ju att folk täcker upp när Torparn smäller på och delar ut kyssar, som ju är en stor och viktig del av spelet.

Olle: Missade sista 10. Blev det ngt mål i första?

hubbenorlen: Ja det man har sett gjorde inte en lugnare om man säger så. Påminde väldigt mycket om 2010/2011.

hubbenorlen: Jo men nog blir det bättre än så här, det måste det bara bli. Markeringsspelet var inte bra, checkingen var riktigt vårdslös osv. Men det var första perioden mot ett bra motstånd. Förhoppningsvis har man anpassat sig lite till 2:a nu.

Dragan 2k: Inga mål. 15-8 i skott eller något sånt.

Alltså hur svårt kan det va med powerplay? Det är ju bara att slänga in Vampola, Pärssinen, Murley, Piikarainen och Robinson så kommer det hända grejer. Fattar väl vem som helst. (utom tränarna)

Röda Tallen: Ja det låter ju som en bra PP-uppställning, har dom testat den än?

jo saik är riktigt duktiga i bp men saken är juh att dom inte bara vill btya tiks spel utan även ställa om för anfall! det gör att det blir jävligt stressigt för tik att skaffa utrymme med pucken!

« · 1397756 · »