Första matchen jag ser säsongens upplaga med egna ögon och det känns väldigt mkt bottenstrid över det hela. Vi är inte bra i ett enda moment. Om Murley kommer vara värd pengarna så heter jag jan banan...
RubinCarter: Jag förutsätter att man inte fokuserar stenhårt på resultatet i denna match då man uppenbarligen inte spelar dom formationerna som man kommer att matcha när det väl drar igång. Timrå har inte rätt någonstans och så här illa kommer det inte att se ut när det väl drar igång.
Röda Tallen: Det känns ju lite som att man söker lite i blindo när det gäller PP. Man spelar runt på alla möjliga spelare och hoppas att hitta något som funkar. Huvudsaken är att man har rätt folk på isen när det väl blir allvar nästa vecka.
jo saik är riktigt duktiga i bp men saken är juh att dom inte bara vill btya tiks spel utan även ställa om för anfall! det gör att det blir jävligt stressigt för tik att skaffa utrymme med pucken!
Alltså hur svårt kan det va med powerplay? Det är ju bara att slänga in Vampola, Pärssinen, Murley, Piikarainen och Robinson så kommer det hända grejer. Fattar väl vem som helst. (utom tränarna)
hubbenorlen: Jo men nog blir det bättre än så här, det måste det bara bli. Markeringsspelet var inte bra, checkingen var riktigt vårdslös osv. Men det var första perioden mot ett bra motstånd. Förhoppningsvis har man anpassat sig lite till 2:a nu.
Olle: Jag hoppas verkligen att det blir bättre än så här. För det jag sett hittills påminner alltför mycket om förra säsongen. Inget eget spel och oförmåga att spela sig in i anfallszon.
Skarin: Det är alltid bra med någon som kan kliva upp och sätta in tacklingar. Det får forwards att tänka en extra gång och det tjänar vi på. Det ska bli intressant att följa honom och se om han kan vårda sitt spel lite bättre.
"Enligt de uppgifter jag har kommer Sundsvalls Tidning att sända matchen live via deras hemsida på fredag och i så fall kommer kanske kommentarer efter matchen"
-Jocke Sandström
Alltså matchen på fredag för dem som inte hajar det. Fredagsmys ;)
Olle: Det kommer nog. Perra ville ju nöta defensiven eftersom det är "tråkigt" men Ytterst nödvändigt. Offensiven är ju alltid roligare o "lättare" så det kommer naturligt nu i veckan inkl. PP formationerna,
ersson: Körde en hel del med csports på nätet jag oxå ifjol och tycker också kvaliten var för dålig. Jag har 100mb fiber och att dom inte kan streama i olika kvaliteter beroende på hur bra uppkoppling man har suger. ESPN tillexempel som streamar NHL-matcher är klart billigare men har 3st olika kvaliteter på streamen att välja på där den sämsta är ungefär i paritet med csports.