Seg match med en mycket dålig andra period. För att inte säga värdelös. Men dock är jag mycket imponerad av sändningen. Bra bild, ljud och till och med inklippt matchklocka. Mycket beröm till Strömsund, fint ordnat.
hubbenorlen: Det ser ju inte tryggt ut men det är lite tidigt att svartmåla ändå.
Nåja, sett över dom två första perioderna förtjänar vi råtorsk men i tredje kommer man upp bra tycker jag. Hertzberg bränner en del riktigt fina lägen, Pikkarainen får pucken på bladet mitt i slottet, helt ren, men drar iväg den i sarghörnet. Murley ska vi inte ens snacka om, vilket otroligt bedrövligt kroppsspråk från honom. Man blir nästan förbannad. Hans lojhet när han är helt ren i slutsekund är ju ganska signifikativt för hur han uppträder just nu.
hubbenorlen: Man måste ju upp i frekvens när det gäller PP, man ger allt initiativ till SAIK. Vi anpassar oss till deras box istället för att dom får jaga vårt PP, dom gångerna vi ens kommer in i deras zon.
Olle: Ja Högström har nog varit bäst bland backarna idag. Tyckte Granath började bra men föll tillbaka i andra. Robinson blandar och ger. Sacha svårbedömd, men känns som en grovjobbare i 2-3:e backpar.
hubbenorlen: Tycker man stressar mycket smartare nu i tredje och jag tycker vi är minst lika bra som SAIK i denna period. Högström tycker jag ser riktigt spännande ut!
Olle: Det jag oroar mig över är att det saknas intentioner till eget spel. Det vore okej om de åtminstone försökte spela kreativt. Kolla på Saiks snabba passningar i sidled när de anfaller. Nåt sådan existerar inte hos Timrå. Det är långsamt och krångligt, precis som förra säsongen.
Skarin: Nej jag har inte stenkoll på formationerna, jag kan knappt se pucken och jag kan inte heller höra vad tanten till kommentator säger :)
Perra har säkert koll på hur han vill spela men jag hoppas verkligen att formationerna inte ser ut så här. Till en början så borde ju Hertzberg och Murley sitta på läktaren.
Olle: Jag hoppas också att Dr Perra ändrar om i kedjorna till premiären. Men det känns lite långsökt på nåt sätt eftersom han kört samma formationer varje match så här långt.
Sedan spelar Vampola med Friberg och Röya, alltså inte med Jonte.
Se där. Du upptäckte det. Trodde du hade stenkoll på linorna i match efter match ;)
hubbenorlen: Jag har inget överdrivet stort förtroende för perras coachning heller men jag vägrar att tro att man ställer upp som man gjort idag, när det blir allvar. Det är hattigt och oroligt över hela banan, man checkar med för mycket folk, man lämnar hur mycket utrymme som helst till SAIK-spelarna och man passen sitter på skridskorna istället för på klubborna.
Jag håller naturligtvis med om att det ser riktigt bedrövligt ut men det som glädjer mig är att man får en tankeställare tidigt. Man ser lite i det potential ni pratat om när det gäller Vampola men man kan ju inte spela honom med Friberg och jonte och sedan förvänta sig att det ska bli succé. Formationerna kommer att förändras när seriespelet drar igång, det är jag övertygad om.
Jag tycker att det är konstigt att folk hetsar upp sig över att vi gör en plattmatch mot SAIK när det var relativt lugnt efter matchen mot SSK. Visst, det är senare på försäsongen men där skulle vi sett ut som SAIK gör mot oss, just nu.
Edit: fel av mig, det är ju Vampola - Friberg - Röymark
ersson: Förmodligen en överreaktion av alla oss som verkligen hoppas att detta lag skall överraska denna säsong, man liksom hoppas på kanonspel ,speciellt nu så här efter utdömningen på upptaksträffen. Detta är lite som Jimmy skrev "en värdemätare"
hubbenorlen: 3 matcher på 4 dagar, samt två träningspass och ett förmiddagspass idag plus busstur upp till Strömsund på en ca. 20 mil? De kanske är liite trötta. ;)
EDIT: Plus att det säkerligen regnade när de åkte buss och att en äldre dam höll tal i en 20min. Hehe.
ersson: Det såg ju inte direkt bättre ut under den första. Men det kan ju vara så enkelt att de befinner sig under fel period av träningen och är slitna. Vi får hoppas på det.
3-0 Vet inte vad man skall säga, men SAIK styr spelet totalt. Kanske borde TIK försöka dra ner speeden, tror inte laget klarar att möta SAIK med att försöka hänga med i speeden. Det är klass skillnad, helt klart, vilket i sig är oroväckande. I period att försöka skapa ett vinnande spel, det ser för enkelt ut för S-teå, hårdare fore och back checking. Men det är ju träningsmatch, så man sparar kanske tacklingarna till det blir allvar???
Olle: Alltså. Jag vill inte klaga, för jag tycker att det drar ner den allmänna moralen bland oss fans. Men jag har fan inget förtroende för Perras taktiska sinne. Under hela förra säsongen såg det ut som att spelarna inte riktigt visste vad de skulle göra. Och det ser inte bättre ut nu.
hubbenorlen: jag har våldsamt svårt att förstå att ingen försöker sätta femmorna hos oss alltså! Ingen pp ingen fast första lina naaada... men jaja det finns säkert en vass strategi bakom det hela! ;)
Det känns helt plötsligt som att alla sket ner sig samtidigt som himlen föll ner över er. Jävla kärringar, tror ni inte att ett vinnande lag gör en plattmatch då och då? Kom tillbaka och snacka om klasskillnad när dom spöar oss i fyra raka.
hubbenorlen: Jag har ingen aning om varför man spelar Torp med Edlund i förstaformationen men en gissning är ju att man vill ge Torp speltid eftersom han varit skadad hela SCA-cupen. Låter det logiskt tycker du? Edlund gjorde en bra match sist, jag antar att han spelar på samma grunder. Man vill se mer av honom helt enkelt.
Olle: Det har inte testats så hemskt mkt faktiskt. Förutom att Hagos och Hallin har varit med då. Hagos tillsammans med Pikka och Murley och Hallin med Gnagarn och Pärra om jag inte missminner mig.
hubbenorlen: SAIK har hajjat att ES starten är nära. Vad vi gör vettefan, Perra tror att dom tagit bort utv ur regelverket så PP behövs inte och han tror vi har murat igen vårat mål så något positionsspel och försvar behöver vi inte heller och han tror vi får börja med 4-0 så några mål framåt behöver vi inte heller.
MEN HAN ÄR EN JÄVEL ATT BYGGA LAGKEMI, och parrar det inte så skickar han iväg dom från isen och pratar aldrig med dom nå mer.
Olle: Inledningsvis ja. Men nu när endast två matcher återstår innan seriestarten så borde man ha fått tillräckligt många svar för att ha femmorna hyfsat klara. Laget hinner ju inte spela in sig annars.
hubbenorlen: Jag trodde att det var hela jävla tanken med försäsongsmatcher? Att testa olika lösningar. Jag tror tex inte att vi kommer att spela Torp och Edlund i första backpar när det blir allvar. Jag tror inte heller att vi får se Vampola med Friberg och jonte (?) när det drar igång.
Det är inte svårt att leda med 3-0 när motståndaren är på fel sida hela tiden, slår blindpass in i banan och tappar folk högt upp. Inte mycket som stämmer.
Men dock är jag mycket imponerad av sändningen. Bra bild, ljud och till och med inklippt matchklocka. Mycket beröm till Strömsund, fint ordnat.