Ganska typiskt. Timrå känns bättre men Saik får lägen i och med dessa förbannade utvisningar. Sista på Lotvonen var återigen tveksam. Jaha, nu lär det bli noll poäng då
Olle: föga kan jag påverka koskinens passningar framför swehockey men dig kan jag få ordning på. Jag är nöjd med det lilla. Om taurus också faller in i ledet börjar det likna något.
El Maco: Vänd på det då istället. Klaga på en sån detalj istället för att kommentera spelet? Det spelar väl ingen roll vilken tråd som används när alla förstår vad det handlar om? Speciellt inte när den "felaktiga" inte tagits bort för länge sedan...
Haha, jag börjar onekligen känna mig en smula motvalls härinne nu. Så här: jag tycker att Timrå håller initiativet jävligt bra, samtidigt som man är väldigt samlade och noggranna. Framåt finns väl en del övrigt att önska, men det är just ett sånt här homogent spel som jag saknat under stora delar av säsongen. Jag vill se att man fortsätter på exakt samma vis. Eller inte exakt, man ska vispa in ett par också. Tycker Skellefteå ser behagligt tama ut.
actionleif: Ofokuserat timrå tycker jag. Styf har lägen att spela in pucken till en fri spelare i slottet och håller i. Koskinen har två passningsalternativ för ett fint 2 mot 1 läge och drar istället en icing. PP-spelet är fortfarande bara "nästan nära" när man väl kommer in i zon.
Bragd-Birger: Ja ser matchbilden ut så här även i fortsättningen så kan det tammefan gå vägen. Men det gäller ju att ha de berömda marginalerna med sig. Gäller också att vara betydligt mer bestämd när chanserna väl dyker upp.
Vi spelar bra. Men samtidigt tycker jag SAIK uppträder försiktigt. Fortsätt så!
Bragd-Birger: Den stora frågan är om det är tuffare att tappa tänderna efter att någon sopat in en hockeyklubba i nyllet än i ett krogslagsmål i Temple Bar eller var McGovern hängde när det begav sig.
Skarin: Har positiva vibbar (nähä?). Tror att det blir snortufft, men att Timrå tar hem det. Förutsatt givetvis att Backlund är på rätt humör och Jonsson fortsätter att agera härförare i såväl offensiv som defensiv zon.
El Maco: satt och lekte lite på youtube, så kom en liten unge upp, kanske ska ta in den här ungen i Klacken så blire nog lite händer i luften ;D han är bara 6år............www.youtube.com/watch?v=Pk4VoMUcePg
Bragd-Birger: Johan Svedberg var kandidat till årets rookie när han kom upp och hade nog blivit det om han fått vara hel. Sen hade han ändå bara Sune i fan cluben mot slutet.
El Maco: Man kan börja med att fundera på att vi har tre landslagsmän som står över på grund av skador (Hedström, Pärssinen och Hynning som var där någon gång i forntiden innan han blev långtidsskadad) och alla är bara glada för att vi kan kalla in två sextonåringar och Erik Andersson. Visst är det något vackert med ungdomen, inte minst på isen.
bar mofftak: Sjukt egentligen; det gnälls ganska friskt om Timrås spel under matcherna här inne (ingen nämnd, ingen glömd). Forechecken klickar inte, passningsspelet är bedrövligt, defensiven obefintlig och slarvigt, anfallsspelet är trubbigt.