Den klubban skulle han nog ha dragit i huvet på Lärking istället. Bra match av honom. Inte för att Timrå tar vara på domsluten som faller åt andra hållet heller iofs...
Vad sysslar domarna med??? Får man inte visa känslor längre på en hockeybana? Pinsam insats av bägge domarna ikväll. TIK gör en stabil match defensivt, och med lite flyt hade vi kunnat vunnit. Tycker vi är värda minst en pinne.
I fem mot fem är vi helt klart bäst idag. Billiga utvisningar + utvisningar då vi själv ställer till det verkar fälla oss. Fortfarande används Tenkrat helt fel i PP..
Ja, Styf gjorde ett misstag, men vi måste helt klart ha ES sämsta backuppsättning. Finns inte en back som kan göra nåt kreativt med en puck. På sin höjd slå den i rundeln!! Sedan spelar resten av laget totalt oinspirerat. Vinner knappt en närkamp. Visst man är några spelare kort, men klarar man inte av det bättre är det illa.
En stillastående backlund och en loj Styf sätter spiken i kistan. Den där situationen speglar väl ungefär hur mycket man vill ikväll. Det är ju för fan inte ens stolpe ut. Regin och Tenkrat är överallt runt målet men inte ens nära. Pinsamt blek insats.
Har sagt det förut men: Domarna tar alldeles för stort utrymme i Elitserien! Varenda jävla match är ju ett inferno i tveksamma situationer och snabba konpensationer. Fyfan. Två domare känns bara dubbelt upp med idioter
Jävligt surt. Tycker Timrå gör en riktigt bra match. Kontrollerar spelet 5-5 men får en omotiverad mängd utvisningar i arslet. Utvisningar som Schellet tar till vara på snyggt vid 1-0 ska sägas. Sen går man för kvittering och låter Styfen lägga en schlake i egen bur. Surt, var ordet!
RTS: Jamenvafan. Det fanns ett motståndarlag på isen också. Dom försvarade sig stenhårt. Så hårt att deras sedvanliga offensiv kom av sig betänkligt. Men visst hade man velat se ett resolutare anfallsspel.
Bragd-Birger: Trist som fan detta eftersom det hade slutat 1-1 om Styfen inte hade bjudit bort 2:an. Spelet 5 mot 5 gladde dock, men det är ju trist att vi totalt har tappat vårt boxplayspel som firade triumfer under första halvan av serien.
RocknRolf2: Man kan inte bara skylla på domarna i den här matchen. Tenkrat har alla möjligheter att göra mål ikväll och Regin likaså. Man kan inte ge beröm för att man "försöker" längre. Timrå har också spelat PP ikväll och hur har det sett ut?
Spelare som Lander, Moe och Päijärvi kan få beröm för att dom försöker, Tenkrat ska producera.
Inte klokt att vi ska hålla på och äventyra tabelläget mot sånna här lag gång efter gång!
Olle: Nä, håller med. Alla andra lag kan åka på pisk i Schellefte, men fan inte Timrå! Vi borde ha lett serien med en fjorton, femton pinnar om bara grabbarna skärpt till sig. Vakna Nubben!!1
Tycker inte Timrå spelade så jävla bra som vissa tycker. Jämn match där Saik sätter sina lägen och Tik passar bort sina. Visst Saik borta är inte lätt. Men vi ska slå dem.
RTS: Rakt på mål säger du? Såg att Anson carter var ledig... borde inte det vara en spelare som nubben borde titta på om nu hedström blir borta en längre tid?
Jag vet att jag inte är kunnig nog för att beskriva de fel Timrå gör, jag är ingen tränare helt enkelt. Men Timrå har problem, tror man att allt bara kommer fixxa till sig när slutspelet börjar så kommer man bli hyffsat besviken.
Jag tycker TIK fuskar i försvarsspelet, jag orkar inte förklara allt i detalj för jag är inte hundra procent säker på alla termer osv. men ser jag det så tycker man att andra borde märka det också.
73Sjöbba: Och jag replikerar med caps-lock i nedfällt läge: håller med. Timrå producerar åt helvete för lite. Det är inte en bajsnödig åsikt, det är fakta.
När matchen står och väger får man inte drälla med pucken som Styf gör...
Annars var det en match med tät defensiv och taskig produktivitet. Tycker egentligen inte att det finns så mkt att anmärka på än brist på effektiviteten. Skönt som fan att vi inte blev 0:ade. Alltid nått att ta med sig!
RTS: Äh fan lessnat på laget nu, jag tror att vi helt enkelt inte är bättre , vi har svårt mot bottenlagen hela tiden, laget är otroligt ojämnt,vi kan sprattla till några matcher, mycket pga superfinnarna, men funkar inte dom är vi ruskigt mediokra, kan förlora mot precis vilka som helst när som helst, vi har inga långa toppar, utan är ett jojo-lag.
Slutspel känns inte helt säkert men med finnarna fixar vi det, men längre än kvarten är en stor bonus, sorgligt men sant!!!!
Vi har helt enkelt trott att vi är ruggit bra, men dom matcherna är alldeles för få, vad är det som säger att det ska vända...inget.
RocknRolf2: Vadå "spelmässigt bra"? Spelmässigt bra och gå mållös efter kanonlägen och spelövertag nästan hela matchen?!
Jag förstår inte hur man, på något plan, kan vara nöjd med lagets spel i den här matchen, man gör ju inte mål! 0 poäng är 0 poäng, hur bra man än spelar, ibland är man utspelad ibland är man kass. Idag var killarna usla. "spelmässigt bra" är inte att lyckas ta sig in i anfallszon, bli utmanuvrerade till hörnen i 80% av tiden i zon och sedan skjuta utanför eller i magen på målvakten i en hel match.
Håller fullständigt med om att domarna var totalt underkända men det är inte där vi förlorar. Det fanns gott om lägen att dra ifrån till både 1 och 0-2 innan SAIK hittade målet.
Ingen match den här säsongen kommer att vara "3 enkla pinnar", det är väldigt tydligt nu.
Favoritarenor (och inte): Bortasektionen enda skamfläcken? Ja om man enbart ser till hockeyupplevelsen för samtliga kanske. Och då är jag definitivt med. Som jag konstaterat, då är SCA svårslagen. Jag har ju som bekant andra synpunkter också men för huvudsyftet, se hockey, har vi en topparena!