1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596047 inlägg · 6217 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28

Sv:Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Bigthelin: Ja absolut och med tanke på hur spelet har sett ut så är det ingen omöjlighet alls.

Fattas bara att strömmingen smackar in ett mål på oss också.

haggen:

När f-n ska dom inse att man måste ha backar för att spela i ES!!!! Undrar vad det är som gör att man inte törs forechecka ett d-ja dugg utan bara ger bort pucken hela tiden. Samtidigt blir man tillbakapressade i egen zon nåt så sjukt!!!! Titta för f-n hur alla andra lag spelar i anfallszon!! Alla utom Timrå!!!! Våga framåt lite och våga stå upp!!!!!

Men för i helvete Mäkiaho får ta och nagla fast den där jävla greken i planket tycker jag...
Eller om han tar och slänger handskarna med den där transatlanten för det kanske tänder dom andra ett snäpp och han slipper det pinsamma med att bli bänkad

Ambroo: Tillbaka till tandlöst och oinspirerat igen då. Kan man inte ändra på den här attityden så är ju matchen redan slut. Icing i uppspelsfaser och hängiga huvuden är ju underbart att se efter en halv periods spel.

Jaha där hade vi ett stolpskott och en puck dansandes på linjen, najs!

Ambroo: 2-0 kunde vändas mot dif så jag har hoppet kvar;)

lincoln: Klockrent! Det är ju först nu de har lite tryck men det är ju inte konstigt med tanke på resultatet.

Tenkrat verkar skottvillig idag, hoppas han får sätta någon nu..

Olle:

Nä, det var mer lite ironi över att när han flyttade från Timrå så började han producera...Och jag tror inte SAIK och Timrå har mötts efter det utan att karljäveln gjort mål.

Martinen pissar på oss

MB: Fråga Hamrin...

Ambroo: Obegripligt. SAIKs första måste vara bland det sämsta ett elitserielag presterat i år. Vi har allt spel, men där ser man skillnaden mellan självförtroende och Impotens. Fan va trist det här är. Speciellt när SAIK ju gör en så slät figur

Ambroo: Nu ser jag inte matchen och vet inte hur Backe spelat, men NÄR vann han en match själv åt Timrå alá Legenden, tokspelade och stängde igen fullständigt.

Ambroo: Jag uppfattade endel som lite mer än vad jag sett han haft..

Ser ut som att gnid-TJ får öppna börsen efter kvällens match.

Simmalugnt: Tycker du att han spelade bra i Timrå?

ralus:

Ok nu då efter 10 minuter drygt?

Marttinen...vilken tur att vi gjorde oss av med den killen....

jens_88: Du tror inte att det var det jag påpekade?

haggen: Håller med... Står och viftar med klubban på blå och hänger inte med... Fast ja det finns ingen vettig erkättare för honom heller...

Rooster23: Det är helt makalöst! SkAIK har haft två anfall hittills. Skönt då att höra den där tandlösa lappjäveln till kommentator vara helt lyrisk över deras spel...

Ambroo: Jäsp vem fan bryr sig verkar dom flesta i tik säga :(

Nu får det vara nog, Lotvonen måste bänkas!!!

Ambroo: Jäsp vem fan bryr sig verkar dom flesta i tik säga :(

Ambroo: Jo fast såg han bara typ 2-3 byten på dom 2 senaste hemmamatcherna

Fan....Ridå redan!

Men gud vad less jag blir!!!!11§231ker4opre4,RFOLÖ3rkq0i1WJ PNMFDO<

jens_88: Han har gjort endel byten även i tidigare matcher då han varit uppsatt som sjunde.

Jaha Dennis Persson är tillbaka... Det var ju.... Skoj

Det är förjävla jobbigt att ligga under när vi har börjat så bra, men de har ju en målvakt.

Simmalugnt: och det säger du efter första spelminuten?. det är 59 minuter kvar, herregud

Ambroo: Säg...varför är man inte förvånad????

Rooster23:

1.16 tog det innan Spiriakos Souvlakis fick hänga in den.

Nu börjar man ju känna igen Timrå igen, de 2 senaste matcherna har varit för bra för att vara sanna.

Rooster23: Maximal otur? Det var ju iaf snällt sagt.

Fy fan...AIK redan 1-0. "Backlund maximal otur" säger de på webradion. Fan! Uppförsbacke!

Skarin: Snacka om uppförsBACKE... Hihi

F*tta!

Ambroo: Han börjar ofta ganska bra och på bortaplan är det viktigt att ha någon som tacklar. Men han faller bort för tidigt i matcherna. Det håller jag med om. Om det är för att han, som du säger, är dåligt tränad vet jag inte. Men det kan ju vara så.
Hoppas han tacklar och ställer sig framför mål ikväll. Sedan kan han åka och byta.

Skarin: Ikväll tror jag vi tar dom, det känns som att vi har fått väldigt mycket ny energi efter Stormares besök. Challe öste beröm över Stormare i torsdags före matchen och det verkar som Stormares sopsäck vid dörren in till omklädningsrummet var det som behövdes. Där lägger numera spelarna alla sina privata saker när dom kommer till match. 100% fokus på uppgiften, även om det strular i privatlivet utanför planen. Vissa spelare har redan fyllt 2st säckar och det börjar märkas på planen också.

Linkan har nog snart hittat sitt ess i rockärmen, jag hörde att han trodde det var ett ruter ess.

jens_88: Pröva päpäve.

Skarin: Jag tycker det är lite hink och spade att fortsätta köra med TM. Ska han bli bänkad till förmån för MPS i minut 53 den här matchen också?

Det är canal+ som gäller ikväll va? Finns inge på myp2p?

RED DEVILS: Nu byter vi tråd och försöker vinna en ishockeymatch. Det går inte med någon sandlådenivå på isen ikväll om vi ska kunna vinna. Den saken är säker ;)

nectis: Skrattar gott. Humor har ni i Ånge. Tror det blir knallhårt som i Timrå. Men denna gång hoppas jag att det är vår tur att vinna. Tippar 3-2 till oss.

Game on ^^ Vinst idag da :)

Neggotipset säger 2-1 till Skellefteå, och Lehtonen tröstmålar.

SAIK ha gått som tåget, och min förhoppning är att då SAIK idag verkligen har något att spela för, i och med att de placerar sig som nr 1 om de vinner idag, så tror jag att laget kommer agera lite annorlunda. Forhoppningen är att SAIK fokuserar mer på att bli etta i tabellen än att vinna matchen.

Nej allt handlar om hur länge Backe Håller nollan, Gör han det länge tror jag vi vinner ligger vi under med 1 till 2 mål om inte mer efter första ja då tror jag det blir torsk idag.

Vågar Timrå tuffa till sig och smälla på ordentligt i början av matchen, kan detta gå vägen.

Mitt tips är, baserat på att jag tror att Timrå kommer spela tight och inte bjuda på någon hockey tror jag att vi lyckas kontra in 3 mål. SAIK kommer få svårt att göra något men Tyvärr så kommer inte backe att få hålla nollan idag heller. Det är gått lite väl länge nu, tror att hans första nolla faktiskt kommer på torsdag emot modo.

1-3 till TIK

AndersN: Jag är inte säker på att jag skulle våga säga nej om jag blev erbjuden en niondeplats.

Tror på förlust 5-2 till skellefteå,detta känns som en jantunen/rosa säsong.

U137: har längta efter match sen sudden målet i lördags! men nu vet jag inte längre.....är skit nervös!

Känner ångesten komma smygande...

4-1 till SAIK

« · 1080413 · »