1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28

« · 1080750 · » Till forumet

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Timrås forum ska man nog undvika att läsa då man vill fortsätta mysa över en skön 2-poängare mot en av seriens bästa hemmalag......
Kommentera

*Varning för upprepning*
Tenkrat = klasspelare!
Kommentera

Hälge: haha. Jaha, så väl underrättad är jag. Huva. Jag hade fått för mig att det var Modo på torsdag och sedan uppehåll.

Jaja, då får dom göra tre kanonbra matcher och sedan ta uppehåll ;)
Kommentera

Per HApps: Och du över Backlund - det tycker jag är trist!

Dessutom var det DU som tog upp diskussionen om 71'an igen. Som sagt jag ser endast till Timrå IK's bästa och hoppas han gör en kanonmatch på torsdag!
Kommentera

Johan J: Han kan ej vara sämre än Lotvonen eller Persson iallafall
Kommentera

Kerstin_k: Det återstår tre matcher innan uppehållet.
Kommentera

Kerstin_k: Idag vann timrå mot två motståndare SAIK och backlund.
Grymmt att ta två poäng när backe bjuder på tre mål.
Karn har problem han överarbetar varje sak han gör räddar han ett skott så blir han kva i det ögonblicket ett par sekunder.
Kommentera

Har kollat runt efter backar lokalt här i den brittiska ligan. Vad tror ni om Guildford Flames Neil Liddiard.

Vill inte misskreditera någon i Timrå men borde inte han kunna få en del istid i säg andra eller tredje backpar?
Kommentera

Pucken: Uscha, hemska tanke! Men en viss sanningshalt kan nog finnas i den. Precis som du säger agerar han konstigt i målet och är väldigt seg i förflyttningarna. Hoppas bara att det är en släng av dåligt självförtroende och inte en skada som man mörkar.
Kommentera

lincoln: hehe.. nåja nöjd är man iaf=) damen fick hjärtklappning när jag vrålade högt till 3-3 iaf. Galet!
Kommentera

Laken: ja mend e var ju inte "säkra" 2p precis :P
Kommentera

Muuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaahahahahaha!!

8 pinnar från serieledning
8 pinnar från serieledning!!!

Väck barnen, sälj alla spelare och bränn upp Eon Arena!
Kommentera

Per HApps: kan sätte en stor peng på att Backlund är skadad.Han har ju för fan svårt att komma upp igen,när han gått ner på knä.Slajden vid 3:e målet tyder på att han har ont i knäna.
Kommentera

ralus:
Jag letar inga fel, jag tycker bara det är tråkigt att vissa här inne verkar ha en ocean av galla att spy på jonte i tid och otid utan att vara det minsta kritisk över hur det övriga laget uppträder.

Laken, du måste ju ha nått din egenfrekvens över gallsprutandet över Jonte, och det trycker jag är trist.

Kommentera

Bragd-Birger: Apropå Tenkrat; så fruktansvärt viktigt för laget och honom att han kommer in här och producerar och driver på direkt. Han betyder mycket framåt, oerhört mycket.

Precis som du säger så blir det lite krampaktigt både fram och bak ikväll. Det händer lite fram och ser allmänt virrigt ut där bak. Backlund får ta på sig 2 mål. Tyvärr. Han behöver en rejäl dos med självförtroende just nu och träna sidledsförflyttningar ;)

Moe var bra också. Starkt av laget att vinna en sån här match när det efter första såg riktigt mörkt ut. Starkt och viktigt!

En match återstår sedan kommer nästa uppehåll. Perfekt! Kör järnet sista matchen, blås ur er totalt så kan vi gå till uppehåll med högburet huvud.
Vi kämpar, vi sliter och viker oss inte.

Starkt.
Kommentera

Per HApps & Blizzard: Det var då ett j-vla gnäll! (Tänk att Laken skulle skriva det).
Kommentera

helt otroligt,måste vi vinna med 10-0 för att gnället ska försvinna här inne?
Man kan ju faan tro att detta är modolidernas Gb
Kommentera

Foyn: Skönt att du finns också, Foyn. Klarsynta kritiker av din typ är det klent med här inne. Särskilt staccato-karaktärer, som kör sköna 'kvalserien!' eller 'agera!!1'-inlägg när 0-1 smiskas in.
Kommentera

Backlund är sämre än ett bollplank.- med hål i också!

Hynning försvann in i ett svart hål efter Pärssinens skada- håller med!

Skog spelar fast sig själv i hörnen, och då utan press.- kan skogs spela?

Lotvonen är som ett kylskåp utan skridskor- nja, en skridsko iaf!

Persson skulle aldrig ha fått ett kontrakt med TIK- PRECIS

Bagarn är i behov av ett nytt hjärta,- som det ser ut nu

Mäkiaho är sämre tränad än en dartspelare- typ!
Kommentera

friskan, ralus och Laken: Det är ju tur att ni ser helheten i det han skriver, men det genomsyrar ju iofs i stort sett hela gb:n i övrigt också.
Kommentera

ralus: inte ett ljud om hadelövs stabila insats här..konstigt!
Kommentera

Yellowcard: Nått sånt då!
Kommentera

Per HApps: Din lilla solstråle där.
Håller absolut inte med om Hynning. Tycker att han varit topp-3 framåt sedan omstarten (tillsammans med Tenkrat och Pyrret). Ser grymt bra ut.

Skogs är betydligt bättre än i inledningen, även om det rimligen bör finnas ett antal procent till att ta ut. Men så länge det går framåt är det bra.

Vad än Bagarn är i behov av är det då fan inte ett nytt hjärta. Han skulle täcka Hyvönens direktskott i split, utan susp.

Backlund är naturligtvis inte bra just nu, nej. Men lika osmakligt som jag tycker det är att ideligen spotta etter åt Hedströms håll tycker jag att dina små utfall mot Backlund är. Hade Åkerlund varit fit hade han givetvis stått. Nu står Backlund, och nog fan kämpar han med det alltid.

Mäkiaho ser onekligen ut att ha konditionsproblem, ja.

Lotvonen? Tycker mest att hans problem är det gamla vanliga: oförmågan att spela fysiskt. Väldigt märkligt när man är typ 3 meter lång och väger två ton.
Kommentera

Bragd-Birger: Jävligt skönt att du finns Birger. Så lugn å sansad. En riktig hockey expert. Hur kan folk gnälla på Backe? Sämst procent av alla första målvakter.... Lotvonen en missförståd världsback. Vojne vojne...

Nu tar vi Modo på torsdag ! Kul att man missar den :(
Kommentera

73Sjöbba: Han har ju rätt, även om Hynning har vaknat till liv igen.
Kommentera

Per HApps: Det måste verkligen vara roligt att se på hockey när man bara sitter och letar efter fel.
Kommentera

Per HApps:
Positiv.....som vanligt efter en vinst.
Kommentera

lincoln: Säger inte SAIK var bättre - säger bara att Timrå, så som de spelade inte förtjänade 2 poäng ikväll med tanke på att SAIK var milimetrar ifrån att göra 4-1.

Istället för att avgöra matchen ville de spela snyggt och klantade därmed bort matchen. Ur det perspektivet - att SAIK likagärna hade kunnat ha knäckt Timrå med 4-1 hade vi tur genom en soloprestation då Hynning gjorde 3-2. Efter 3-2 förtjänade vi helt klart att vinna matchen.

Men men, ok då, man kan ju se på det hela så här också. SAIK klantade bort matchen så Timrå förtjänade att vinna den.. öhhh..
Kommentera

Per HApps: Men snälla nån!
Jonte har inte varit så bra som vi hoppats på under drygt två säsonger när han väl spelat. Det är ju det vi är kritiskt emot och besviken på.
Dessutom, varför får man tydligen såga de andra spelarna jäms med fotknölarna? Varför drar du överhuvudtaget upp Jonte-diskussionen igen?

Nu vill jag njuta av segern och inte diskutera Jonte mer. Jag hoppas bara att han frälser Timrå och oss supportrar mot Modo nu!
Kommentera

Hälge:

Strömberg vågade bänka Hyvönen för att han inte var "lojal mot laget" ikväll.
Varför har inte vi en sådan tränare som vågar ta svåra men rätta beslut?
Kommentera

Per HApps: Fel, fel, fel! Det enda jag kan hålla med om är att Backlund inte är den han var.
Kommentera

Per HApps:

Tenkrat, Pyörelä, Hynning, Wandell. Lehtonen och i viss mån Pääjärvi bär resten av laget på sina axlar. Bedrövligt!!!!! Inte en tackling denna kväll!! Bara det.
Kommentera

Lotvonens istid var tydligen 6:32 min. Kan det verkligen stämma ? Jag tyckte att han var inne mest hela tiden i den första perioden iaf. Sedan vet jag inte om han blev bänkad eller skadad.
Kommentera

Per HApps:

Mäkiaho som sköt mitt i prick på alla där?
Kommentera

Den som skrev nedan att det var en lagseger - Sant så sant. Men vi hade verkligen mycket flyt! Å andra sidan var det helt rättvist. SAIK skapade en del, men det var för att det blir farligt varje gång vi är i egen zon nu. Om man ser detta objektivt så var SAIK urusla. Dom gjorde helt enkelt en skitmatc.

Anyway - one is nothing, two is a trend, three is a series!!!!

Tänkte ni på vad nära det var att Jimmy H fick rätt i sin blogg? Det höll på att bli en sån där FBK borta match, där de ragglar runt på en skridsko, Prestberg nickar in en, Nordström bajsar in en och sedn vinner de utan att man fattar vad som hände. Men det är typiskt, typiskt - SAIK är inget topplag. Näe Jimmy, sånt där klarar bara VF, FBK etc av. Vi har varot topplag i flera säsonger, men vi har aldrig heller klarat av det där med att ragla in bakis med skydden på och ändå vinna på hemmaplan. Kanske lika skönt det.

SAIKs dröm om serieledning blev en dröm - Mitt tips: Högmod.

Av alla dödssynder den allra värsta.

SAIK kan dock vara lugna - med ödmjukheten tillbaka blir det säkert slutspel.

TIK? Ja vem fan vet - Men starkt jobbat grabbar - Starkt jobbat!! Tre är en serie
Kommentera

MB:
Kommentar till Brynäs, har dom köpt bojsänken på Hjertmans?
Kommentera

Här sitter nästan hela HS och skäller på Jonte och hur djävla kass han är  vecka ut och vecka in medans.

Backlund är sämre än ett bollplank.

Hynning försvann in i ett svart hål efter Pärssinens skada

Skog spelar fast sig själv i hörnen, och då utan press.

Lotvonen är som ett kylskåp utan skridskor

Persson skulle aldrig ha fått ett kontrakt med TIK

Bagarn är i behov av ett nytt hjärta,

Mäkiaho är sämre tränad än en dartspelare

Kommentera

MB:

Mmm men jag gillar den skott finten Moe gör, och Tenkrat tar den tid han behöver för att placera. Så dj,,, bra.

Idag funkade Web-tv även här nere, kanon bra.
Kommentera

Kapten Lindow: tik.hockeyligan.se , alternativt tv.hockeyligan.se
Kommentera

Någon som vet var man kan se highlights från matcherna?
Kommentera

Abron: Kul.....de kliver fram, de små!!! Plus en stjärna som LEVERERAR.
Kommentera

Där fick vi poäng som många här inne icke förtjänade. Seriöst, maken till cry-babies finns fanimej inte i hela serien. Amöbor!

Ni andra: fruktansvärt skönt! Det såg minst sagt dystert ut där vid 3-1, men skam den som ger sig. Hynning är grymt iskall i BP:t där. Hans lilla dragfint gick jag själv på, t o m vid tredje reprisen. Tycker ö h t att Hynning börjar se riktigt, riktigt bra ut. En av få spelare som kan bryta mönstret.

Annars, krampaktig offensiv. Mycket sargräder och vinkelskott. Försvaret är fortfarande virrigt, men det är en jävla skillnad från hur det såg ut under Det Fria Fallets tid. Det kommer att bli bättre.
Tenkrat så, jädrars. Om det var ngn i timråläget som förtjänade att hänga två var det han. Älskar hans driv och viljan att hela tiden gå in i den offensiva hetluften. Ovärderlig spelartyp i det här laget.

Backlund så, nja. Han är helt enkelt inte inte bättre än så här just nu. Hoppas att han tar sig igenom den här fasen. Hans dåliga självförtroende riktigt smärtar en i tv-soffan.

Men, fuck! Tre matcher efter den lilla omstarten, seger i alla tre. Visserligen två på OT, men ändock: jävligt starkt jobbat. En gång till: jävligt starkt jobbat!
F ö är just övertidssegrarna lite sköna vibbar. Man går ut och blåser på, orädda att förlora. Och det går hem, varenda jävla gång. När man vågar köra på i den stilen även under ordinarie speltid blir det festligt värre.

Slutligen, alla patetiska spelarkritiker här inne: dom här tre matcherna är lagsegrar. Fattar ni? L a g segrar. Även dom ni kritiserat hårdast har varit med och bidragit till detta.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Yellowcard: Vafan kamma dig - På vilken planet var SAIK bra då ?
Kommentera

MB:

Moe var den som gjorde allt......

Målet i sudden, pass Moe....
2-1 moe offenciv men fixade första ...

Cool den pöjken...
Kommentera

Tenkrat - där talar vi om en stjärna som levererar.

Moe har verkligen tagit steget och är våran egna strålman.
Kommentera

actionleif: Det var ju det jag skrev till dej ju ;) Alltså "Älska med Moe och Tenkrat" ;) Det blev rättvisa till slut i det här förbannade landet.
Kommentera

Även om Hockeysnack är segt just nu så räcker det med att trycka "skicka meddelande" en gång. Lite jobbigt att läsa samma inlägg om och om igen...
Kommentera

Per HApps: Undra om Blogg-stjärnan tycker lika ;-)
Kommentera

Per HApps:

Ja dansken kan ju inte vara sämre i alla fall.
Med detta spel på torsdag blir vi mosade, Modo verkar vara i form.
Kommentera

nectis: Vi släpper in skitmål så klart som vanligt. Men sen på det hade SAIK mången fler farliga chanser än Timrå. Man kan säga som så, när SAIK var milimetrar ifrån att göra 4-1 kontrar vi in 3-2 istället.

Moe och Hynning rena solomål båda två - tillfälligheter. Vi hade ju inget strukturerat anfallsspel alls. Vi hade enbart flyt idag - men gött som fan som sagt!
Kommentera

« · 1080750 · »