1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590833 inlägg · 6217 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15

« · 1187659 · » Till forumet

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2009-10-15
Here we go again!
Kommentera

Ännu ett mål bortdömt då'rå
Kommentera

Rooster23: Kom igen nu!!
Kommentera

Det är ändå sjukt att när vi ska gå för reducering och kvittering så leder AIK skotten med 8-2.
Kommentera

Abron: Som Timrå fan så går man i den berömda fällan att nu har det vänt när man enkelt besegrar ett håglöst och oinspirerat LHC.
Kommentera

Rooster23: Härligt!! MEN! det är inte dom som är 18 år som ska behöva kliva fram.....
Kommentera

Viktigt viktigt
Kommentera

Abron: JAA! Lander!
Kommentera

Rooster23:

Som man tränar, spelar man...... Alltså?
Kommentera

RocknRolf2: Detta lagbygge förtjänar en tränare som får laget sammansvetsat och som står för den Timrå hockey som alla motståndartränare surrar om innan match men som i a f jag saknat under senaste åren. Karaktärslöst nu när sanny, Robban, bagarn, Pyrret, Koskinen m fl är borta. Dessa herrar har stor del i att Timrå nått slutspel.
När Sebbe o Lander är de som drar laget framåt så måste nåt vara så in i h-vete fel. Å så här har det sett ut mer eller mindre under de senaste åren med Challe vid rodret. Allt beröm till Sebbe o Lander men sen då...

Att inte kunna prestera bättre PP är ju helt enkelt skandalöst dåligt så vad är fel? För roligt kan dom inte tycka det här är.
Hörde ett rykte om att flertalet av spelarna ifjol ville ha en ny tränare till i år, sant eller inte vet jag inte....

varför tror ni warg inte skrev på?? 1 år med Saik i stället!!
Hur resonerar Månsson tro? Den typen av spelare behövs sannerligen men passar han med Challe?
Kommentera

Olle: Nu lär matchen avgöras.
Kommentera

RocknRolf2: Utgångspriset på Skogs matchtröja står i tusen spänn. Känner du dig manad?

Jag skulle vilja ge Skogs en månadslön för varje + han är inne på efter säsongens slut...han skulle alltså bli skyldig klubben en hel del pengar.
Kommentera

Olle:

Noterade det oxo, lite av en skandal av Canal +....

Men var är linjerna, spel intentionerna, detta är inte bra då Timrå hade i princip 6 min i rad.....
Kommentera

superfalle: Hur många vändningar gjorde vi inte förra säsongen och hur många 2-0 ledningar har vi sumpat i år. Faan de som ska producera är så jävla dåliga
Kommentera

RocknRolf2: Men det blir svårt att ge 3:an o 51:an annat betyg än 4:a. För dom har varit jäkligt bra, Lander är numera 3 klasser bättre än MPS

Jag vet inte vad som skall få Challe att ändra första kedjan. testa 17-13-19 istället.

Kommentera

RTS: Jag tycker att vi har spelat precis så dåligt. Spelarna måste slå ut termen "ärofyllda förluster" ur hjärnan och ersätta dom med "grisvinster". 9:e omgången och vi har ännu inte fått uppleva nervositeten att spela hem en uddamålsseger med kniven på strupen. Underhållningsvärdet i det vi har visat upp hitills går väl att sammanfatta med hela andra perioden i kvällens match...frustrationen är total.
Kommentera

Puckad: spelar väl ingen roll . matchen är ju över efter 10 minuter . efter 2 supermanövrar av 2 super spelare . varav en av dom förmodligen är den mest överbetalda sperlaren i hela sverige
Kommentera

Puckad: Ingen är bra idag, men de andra har iaf varit bra i vissa andra matcher och de har heller inte gjort några uppenbara idiotgrejer.

Skogs insats i Timrå från att han värvades 2008 är så genomusel att jag inte finner ord. Ser man sedan till att karln med all sannolikhet har ett 6-siffrigt belopp i månaden så är det bara ett skämt. Han har ingenting i Timrå att göra och ska bort omedelbart. Att han inte redan är borta sedan länge tyder på en oroväckande avsaknad av handlingskraft!
Kommentera

Olle: Håller med, Håller med även ang PP lite.

Men vi har inte spelat så dåligt som tabellen visar faktiskt.

Kommentera

Det är för övrig ganska kul att lyssna på kommentatorerna i pausen nu, dom har tydligen glömt att stänga av micen. Att dom var SAIK-supportrar visste man väl sedan innan, undra dock om dom hade använt så många okvädesord om dom visste att dom låg ute i etern.
Kommentera

MB: Det har du rätt i, vill inte säga emot dig på den.
Kommentera

Kommentatorn sa "Nu visar challe att han inte är nöjd med 1:a och 2:a formationen i PP och spelar istället 3:e"

Han har så fel så, Det är inte alls därför utan det är för att Challe inte har en gnutta till riktig PP kedja, kasst men sant -.-
Kommentera

RTS: "Har jag skrivit alldeles för många ggr här nu".

skall det vara.

Kommentera

RocknRolf2: nu får dom fan ta och värva månsson
Kommentera

RocknRolf2: Det går att raljera länge över Skogs men det mest tragiska tycker jag är hans timing...eller snarare hans totala avsaknad av timing. Det håller inte i Elitserien mot något lag.
Kommentera

RocknRolf2: Och va faan har de andra överbetalda gjort? PP är ju något som bara de "stora" får spela;))
Kommentera

Rooster23: Vi forsatte där vi slutade, men tyvärr varade det bara i 3min.

Orsaken till detta har skrivit alldeles för många ggr här nu.

Kommentera

Spelet tycker jag egentligen inte är så uselt, vi hade kunna varit med här om det inte vore för några spelare som inte hör hemma i Timrå IK.
Kommentera

RTS: Vet inte om jag håller med. Jag tycker att vi stressar i pp för att spelarna helt enkelt är för dåliga på att ställa upp, det tar för lång tid. Så har det varit hela säsongen och när vi väl får ställa upp så söker man knappt skott från back öht.

Om Modo tar poäng i afton och SSK håller ut så har vi jumboplatsen igen...vi förtjänar den så jävla mycket just nu.
Kommentera

Några hårresande usla individuella missar plus ett målskytte som är skrattretande uselt fäller oss idag.

Jespers sista match i Timrå? Allt annat är fullkomligt oacceptabelt.
Kommentera

Usch vad olägligt det här miniuppehållet efter Linköpingsmatchen kom...
Kommentera

Olle: Nu kan det ju finnas en förklaring att Tik stressar lite väl i PP tack vare att man vill för mkt.

Nej denna match avgjordes efter 3min Tyvärr.

Kommentera

Där i boxplay fick vi i alla fall se Axelssons patenterade vinkelskott, en sådär halvmeter utanför kryssribban. :-)
Kommentera

Olle: Men Skogs är ju bra framåt, bra fart på rören och många fina offensiva initiativ. Haha.

En av dem sämsta värvningarna någonsin och oerhört fegt och dumt av klubbledningen att inte göra sig av med killen.
Kommentera

PEAP: Det är Challe som sätter tonen i laget, gör galna utv flera gånger måste man visa att det in accepteras, inte bara det låta sig ske match efter match, år efter år, det förstör ju för laget.

Gnälla på domaren som coach är pinsamt och oproffsigt och visar att man inte har kontroll på sig själv och då är det svårt att kontroll på laget.
Kommentera

RocknRolf2: Utav många dåliga matcher denna säsong så är den här sämst.
På alla positioner. Skellefteå är också riktigt dåliga. Då förstår du hur illa ställt det är.
Kommentera

RTS: Tja på tre pp i andra hade vi väl typ ett skott och det var Skogs patenterade "2 meter ovanför ribban"-skottet.
Kommentera

Vi är för dåliga idag helt enkelt. Jag brukar aldrig ge upp men det ser hemskt ut.
Tekningar förlorar vi. Kamper. Spelar dåligt, långsamt. Gnäller. Hemskt. Skott utifrån som är enkla för Hadelöv. Vi gör SAIK bra.
Kommentera

Olle: ja 10 tvåor dvs 20min i boxplay, då är det svårt att vinna skottstatistiken det har du rätt i.
Kommentera

Harmlöst. Enkelt för Hadelöv. Vi gör aldrig mer än ett mål idag. Tippar 5-1.
Kommentera

RTS: Tja efter halva matchen har vi skjutit 9 skott. Det tycker jag är ganska talande, oavsett hur mycket puck vi har.
Kommentera

RTS: Lander o Erixon är landslagsmässig.

Säga vad man vill men Timrå är det bättre laget 5-5.

Kommentera

RTS: Nu är det tre utvisningar utan skott på mål.
Kommentera

Det här börjar bli tjatigt men  Lander o Erixon är dom två bästa för tionde matchen i rad.

Kommentera

RocknRolf2: Vi kanske måste ställa oss frågan varför spelare lämnade alt inte skrev på för TIK oxå. Jag tror jag vet en av orsakerna...
Kommentera

Rooster23: Visst är domaren pinsam?
Kommentera

Raggaren Putte: Det här är verkligen FÖR dåligt. Nu har vi fått två chanser att spela i PP och inte lyckats få ett enda skott på mål.
Kommentera

Man skapar en del chanser men målskyttet är kasst. Ett säkert tecken för ett bottenlag.
Kommentera

Vinnerborgs kompensationsmaskin jobbar för högtryck nu.
Kommentera

alexx: Peta in en puck i PP nu då...
Kommentera

« · 1187659 · »