1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588760 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04

« · 1327818 Till forumet

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2011-01-04
T T: Hoppas gör man alltid, men ikväll är det NOLL förväntningar.
Kämpa Timrå!!
Kommentera

T T: Tänker inte följa eländet ikväll.
Livet är för kort för att må dåligt för jämnan.
Kommentera

Vaknade i morse med Timrås laguppställning i skallen.
Vad jag känner för matchen?
Skräck. Ren och oblandad skräck.

I de senaste matcherna har Perra blandat friskt i uppställningarna pga alla skador.
Resultatet?
1 seger o 2 förluster sen omstarten efter juluppehållet.

Timrå ser inte ut att ha nåt inarbetat spelsystem.
Det är ett allvarligt problem som Perra helt ”säkert” är plågsamt medveten om.

Timrå har ingen riktig superstjärna.
Jo, en.
Perra själv.

Frågan är om hans magiska taktiska sinne kan rädda ett lag utan spelsystem?!
Kommentera

Handlar mest om sparka hit och dit här nu.

Men det är ju match ikväll också.

Thorell ansluter, Sebbe tränade i förmiddags, ev. med.
Kommentera

Vinner vi ikväll så ska jag gå på händer hem från Allstar. Annars kryper man väl i vanlig ordning....
Kommentera

EFTERLYSES: HJÄLTAR.

Det är hjältarna som skriver historien.
Syndabockarna står i givakt bredvid.

Det finns hjältar överallt, det gäller bara träda ut ur sitt förbaskade ego o lyfta som en humla (som enligt tyngdlagen inte kan flyga) ovanför allt det där spillet från jaget.

Hör ni det, Timrå IK?
Kommentera

Hur länge är det sedan Minsk tog över Corso? Visst borde det sitta minst en spelare på flyget nu?
Kommentera

Rooster23: Japp. Corso på flyget till Minsk.
Kommentera

Olle: Borde vi inte skifta kedjor på Granath och Sonntag ikväll?
Kommentera

I kväll vinner Timrå lätt. Inte på grund av bra spel, spelare, sportchefer, tränare eller annat trams. Man vinner på grund av klassisk underskattning.

Tippar 2-5 i öppen kasse.
Kommentera

Smokey: Jag tror inte du ska börja så här tidigt med vitmossan ;-)
Kommentera

Timrå Icon: Hörde du inte vad jag sa? "Viiiinn viiiinn" :) Jag har inte sett någon laguppställning, skadelista eller nånting. Jag skiter i vilket lag dom ställer på isen så länge det blir tre poäng. Jag vill inte veta hur det ser ut, jag bryr mig inte om vem som slår en klubba i huvet på vem. Det skall bara vinnas.
Kommentera

Timrå Icon: Asså... Adventljusstaken har fått en helt ny innebörd! Vinner inte Timrå i kväll, då ska jag bjuda alla som vill i klacken på en skvätt byxvarm explorer direkt ur min begagnade pet-flaska
Kommentera

Olle: Oj förlåt. Det såg jag inte att du skrivit
Kommentera

Smokey: Jag tror på 0-0. Vi tätar till defensiven. Spelar BP med 5 man hela matchen.
Kommentera

Smokey: Sökte på nätet på några ledord i din text för att se hur en sån kväll skulle kunna se ut. Sökte på staken, byxvarm och pet....men inte var det hockey bilden visade iallafall kan jag ju säga....
Kommentera

Hahl Bundy: Alltså när det gäller Hirschovits är jag ine så säker på att han var så mycket mer i Finland. Titta på hans facit i Timrå såhär långt, jämför det med hans förra säsong i Finland, då ligger han nästan i paritet med det. Det som skiljer mer än mariginellt är det faktum att i år har han nätat i snitt var sjätte match medan han nätade var tredje match i Finland.
Men då har han assist i varannan match i år medan han hade assistpoäng i var tredje match i Finland. Om vi jämför med hans förra säsong då. Med tanke på att svenska ligan sägs vara aningen bättre så är dessa siffror rätt väntad.
Frågan är om inte Linkan såg samma "trötta" Hirschovits vid sin scouting som vi ser nu, kanske med en aning stukat självförtroende.
För så hemskt mycket bättre, poängmässigt, var han inte i Finland om han fortsätter producera i samma takt som han gjort.

Det här var ingen bra värvning såhär i efterhand. Det är antagligen många spelare, mycket billigare, som skulle klara av det Kim gjort om man skulle få samma förtroende i PP som han får.
Kommentera

Timrå Icon: Äsch jag har bara fått en släng av "hockey suger ur all livsglädje som finns i varje fiber av min kropp"-sjukan. Ändå sitter man här :)
Kommentera

FH - avdammad: Och Sonntag visar talang, Hirso vinner fler än 5 närkamper, Kolan skjuter slagskott, Jokela åker skridskor och Skogs avgör i förlängningen efter en offensiv rusch.
Kommentera

Olle: Bodde du i Sydkorea förr? Låter som om du (precis som jag) har en 7 meters bild på TJ uppspikad på väggen hemma. Skönt med en och annat fundamentalistlallare kvar;)

Torskar vi (vilket alla hockeygudar förbjude) är väl risken att Jim Jones saftkalas bleknar i historien.
Kommentera

ÖstrandsNisse: Linkan såg Davidsson och nykter var han inte.
Kommentera

Olle: Jo jag fattar! Jag drev bara lite med dig ;-). Jag tror tyvärr inte det här laget vi kan ställa upp med ikväll har en chans mot She left you. Har fått för mig att det enda Challe var bra på var att få spelarna taggade i underläge. Det verkar Perra helkass på om man går in i en match mot ett sopgäng som AIK med inställningen att bara överleva så länge som möjligt....
Kommentera

Smokey: Jim Jones hade i alla fall en idé. Perra har ju inte ens ordnat upp vem som ska ta första klunken.
Kommentera

Smokey: Ställer SAIK upp utan målvakt? Isf finns kanske chans till poäng ikväll.
Kommentera

Timrå Icon: Du måste använda fingrarna när du knappar på tangenterna. Själv hittade jag den här filmen när jag kollade ledord.

www.youtube.com/watch?v=PY5oGc6y4B0

En lång soppa, men att ett gäng "Sonnenbergare" från "over there" skulle lyckas fånga hela "spiriten" av vad som händer i och runt Timrå IK kunde man väl aldrig ana;)

Nu öppnar pubben. Slutladdar där inför kvällens skrällseger!!!!!!
Kommentera

Smokey: Äh! I det läget vi befinner oss i så är det mer krävande, kroppsligt och psykiskt, att såga alla som bör sågas än att bara sitta och följa hockeyn även om det innebär terror för både hjärna och hjärta.
Kommentera

FH - avdammad: Perra kan vara en modernare Jim Jones. Det går tydligen att ta död på hockey utan saft;)
Kommentera

Smokey: TIK08 arrangerar alternativresa till Guyana.
Kommentera

El Maco: Kan bli lite T-röd-tifo kanske?
Kommentera

Smokey: På tal om det här med fundamentalistlallare...det var länge sedan man skymtade Smålands, irriterande positiva, avtryck här inne på HS :)

Där kan man snacka om nordkoreansk precision på hans enkelriktade propaganda :)

Redigerad kommentar

Kommentera

kvällens lag:

26. BOYCE-ROTEVALL, Jeremy 21. LARSSON, Alexander 10. WERNEMAN, Linus  
  4th Line 6. SONNTAG, Fredrik 36. STYF, Pär  

22. RÖYMARK, Martin 44. HIRSCHOVITS, Kim 63. PIKKARAINEN, Ilkka  
  3rd Line 3. DAHLROTH, Jesper 23. SKOGS, Tomas  

19. SVENSSON, Björn 49. KARLSSON, Gabriel 25. THORELL, Gustaf  
  2nd Line 4. GRANATH, Elias 9. JOKELA, Mikko  

14. MURLEY, Matt 37. VIINANEN, Mika 27. PÄRSSINEN, Timo  
  1st Line 50. ERIXON, Sebastian 33. KARLSSON, Mattias  

Goalkeepers 31. PITKÄMÄKI, Juha  
  30. AHLQVIST, Aleksis  
Kommentera

SAIK - TIK 4-3 (0-1,3-1, 1-1)
Kommentera

Blizzard: Just fan, det är ju SAIK som har den där supersjälvgoda webradiokillen också. Idag får man bita sig i tungan :)
Kommentera

dr-nix: Skönt att se Sebbe i laguppställningen.
Kommentera

Olle: Säkert Aleksis som står igen
Kommentera

Blizzard: Ganska bra tippat. Tror på 1-1 i första annars håller jag med. 5-3
Kommentera

Timrå Icon: Ska vi säga 0-1 efter första och 4-1 efter andra? Nu ska jag sniffa hockeypulver och inte negga en minut till av den här kvällen.
Kommentera

Timrå Icon: 1.3 .bra målvakts spel och en målsugen murley fixar detta . inga problem . idag så kommer energin som skulle komma då corso lämnade . och den kommer retroaktivt . så de blir som en bomb . håll i er
Kommentera

Timrå Icon: tror också på 1-1 egentligen men satt in 0-1 så att kvällen får det där lilla lilla lilla hoppet som sedan går i kras i andra, ångesten måste ju vara fullbordad lixom då räcker inte 1-1 ;-)
Kommentera

Ikväll vinner vi med 100-0

Nu går jag och svettas nyårslöftessvett. Hockeysnacka hem den här segern nu ni andra.

Kommentera

Timrå Icon: Vi börjar med 10 utvisningar-10 icingar på de första 10 minuterna sedan står det 10-0, sedan var det 10 små negerpojkar.....
Kommentera

Blizzard: Hehe! Bra tänkt! Och så hoppas vi på att nästa steg i KalPa-samarbetet är att de lånar Hirso
Kommentera

Det kan nog bli nån avstängning ikväll också. Det var ett tag sedan och för varje förlust så lär ju frustrationen öka, vilket borde öka risken för dumheter - om det inte är så att frustrationen helt uteblir och ersätts med apati istället dvs. Spelet har ju på senare tid sett just apatiskt ut.

Tror vi tar ledningen med 2-0, sen gör SAIK en reducering i andra perioden och en kvittering när det återstår 50 sekunder av tredje, och så förlorar vi i sudden.

Heja Timrå
Kommentera

Nybbe: tio små hagos mål ;)
Kommentera

Blizzard: Islossning för Hiroshimavits ikväll. Det ryktas att han satt på spelarbussen till She left you och följde sparka-Hirso-tråden. Ikväll ska han vusa var skåpet skall stå och redan 10 min in i första regnar det hattar över isen :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Det snöar ute.
Kommentera

Hmmm
Vi spelar ishockey än så länge
Nu behövs utdelning och lite medstuds
Kommentera

lincoln: Men då får Kolan sluta slå skitpass!!
Kommentera

lincoln:
Finns det hopp? Då kanske man ska slå på TVn då..
Kommentera

Moffsing: det ser ungefär likadant som det gjort som senaste matcherna. TIK lirar helt okej men det är målen som räknas, producerar man inte får motståndarna till slut in en kasse eller två och då är matchen körd.
Kommentera

« · 1327818