Chief: Hört på Sportradion: " TIMRÅ spelar fullständigt ut Luleå, som inte fått känna på pucken de senaste 2 minuterna. TIMRÅ har ett MYCKET högt passningstempo, synd därför att man drog på sig en onödig utvisning, när man nu var på väg att kanske avgöra matchen, genom att ha en man för mycket på isen".
Det ordnar sig ändå tror jag. TIK vinner med 3 - 2.
Chief: Att Luleå spelar "lite småfult" är väl ingen överraskning ?? Det gör dom ju ALLTID! Ska TIK ha en chans i kväll, så måste KIMO vara på topp. Tydligen släppte han "en lätt puck" förbi sig enligt Radio-sporten. Kan TIK nu bara spela kallt i andra "perren" och sen trampa gasen i botten i tredje, så tror jag på vinst för TIMRÅ med 3 - 2.
Jahopp bara ynka 10 minuter kvar till nedsläpp i Coop Arenan och gud vad härligt.....Kom igen Timrå IK så grejar vi det här....var vakna ifrån början och in med först kassen så bär det iväg till framgång.... Kära Vänner Nu Börjar Slutspelet.....ÄNTLIGEN!!!!
Älska Timrå IK ALLTID!!!!! KÖR HÅRT!!! Nu vaknar vi upp oh visar att vi bara rävspelat lite på slutet i grundserien.......Nu börjar ALLVARET!
Dream Team: Så har vi spelat både Das Boot och Sovjetiska nationalhymnen, och så lägger nån in... Nanne Grönvall? Nej, kom igen nu. Timrå gör det med klass och stil!
"För exakt 20 år sedan möttes lagen i kvalet till elitserien (play-off) i klassiska matcher där adrenalinångorna låg som en tät matta över isen. – Då var det riktigt tufft och jag tror att det kan bli lika tufft igen, säger den förre Timråspelaren Bo "Bulla" Berggren och får medhåll av Pekka Lindmark."
Helg Ernest: Du har säkert rätt. Antagligen är är det svår femenistrisk för till Fjollträsk utlokaliserade. Tur man kan åka på besök ibland till den stora världen, utanför sydbotten, där Män är Män! Annars skulle man bara gulla och ha sig här, som vore man leksandssupporter eller något annat av lunarkaraktär.
Jag får göra mig en jägarmacka på rå falukorv på en gång så jag inte drömmer något olämpligt.
Dream Team: Kom till Pipeline den 9/5 och se Hansson Brothers SPELA punkrock med benskydden på, Livs levande legender i Sundsvall !! Ett hav av röda Timrå tröjor vill man se framför scenen vrålandes Timrå IK är dom bästa !! Låt dom fatta att dom har kommit till nordens hockey-mecka, skruva loss Domus trappan och ta med den in till Pipeline
Helg Ernest: Femenin är ett sorgligt underskattat tillstånd. Jag har alltid misstänkt Svenne Vilde för avårartad Femenini men såg inte femeninima bjälken i mitt eget öga.
Sven Savage: Man börjar ju fundera om inte du och Elmaco skall gå och sova nu ? Eran femenina sida lyser igenom. Tänk på imagen ! ( c : Jo, själv är jag på väg i säng så Natti natti alla män och kvinnor !
klm: Hmmm, avdankade hockeynötter som bara spelar för pengar och för att slåss. Njaaaa. Hvi äro ett ädelt lag hvi. Inte sånt patrask! Dessutom läggs ju laget ner på slutet så det är ingen kul förebild. Nej forza Hamilton Mustangs!
Helg Ernest: Snygga grabbar, snygga tröjor, (en snygg brud i biroll) snygga mål och på slutet, precis när han avgjort finalen med ett drömmål i sista sekunden, spöar Rob Lowe skurken i Thunder Bay Bombers som är ful, spelar i Skellefteåtröja och bara gör trista mål. Kan det bli bättre?
El Maco: Snygg ? Det skrämmer väll knappast motspelarna ?Titta på "Bulan" och Molin, de´måste vara de enda som blivet utvisad för förargelseväckande utseende
Dream Team: Måste skådas ( c : Måste ju vara bättre en tonnårsgladhockeyn i Migthy Ducks filmerna ( c : Fast dom får en i stämning dom med. (Gladhockey)
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!
Kom igen Timrå, bra rörelse i Timrås spel !!